پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

دانلود نشست پی های شمع

در عمومی‌ترین مورد، مهندس ژئوتکنیک برای پیش‌بینی رفتار یک گروه از شمع‌اه که تابع انواع مختلف بارگیری نظیر افقی و عمودی در یک برش عمودی خاکی که از چندین لایه مختلف تشکیل شده است، مورد نیاز می‌باشد توجه به عکس‌العمل شمع‌های تابع حمل‌های عمودی محدود خواهد شد برای ساختن آنالیز سیستماتیک رفتار شمع، سودمند می‌باشد که رفتارهای واقعی را به کمال مطلوب برسا
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 892 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
نشست پی های شمع

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

نسبتاً تا جدیداً پیش‌بینی نشست‌ پی‌های شمع، بر اساس اطلاعات تجربی یا وسایل تحکیمی یک بعدی ساده شده می‌باشد. با پیشرفت تکنیک‌های عددی و شمار افزایش یافته‌ی کامپیوترها، تلاش‌های افزایش یافته برای ساختن تحلیل‌های عقلانی بیشتر از رفتارهای نشست شمع جهت‌یابی شده است. روش‌های نظری در دسترس موجود به طور گسترده به 3 بخش تقسیم می‌شود:

1. روش‌های بر پایه‌ی الاستیته که معادلات میندیک را برای زرسطح به کار می‌گیرند.

2. روش‌های مرحله‌ای صحیح که از روش‌های اندازه‌گیری شده‌ بین مقاومت شمع و حرکت شمع در نقاط مختلف در طول شمع استفاده می‌کند.

3. روش‌های عددی و به ویژه روش‌های عنصر معین.

روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و به ویژه روش‌های عنصر معین. روش‌ها در اولین طبقه بوسیله چندین محقق برای مثال دی آپولونیا و رومالدی توضیح داده شده است (همچنین به وسیله تورمن و دی آپولونیا، سالاس و بلزونس، پولوس و دویس، متس و پولو توضیح داده شد). همه به طور اولیه روی این فرض که خاک به عنوان یک ماده کشسان خطی می‌باشد، بستگی دارد. اگرچه رفتار خاک می‌تواند در تحلیل‌های روش تقریبی درج شود. چنین روش‌هایی همچنین وسایل نسبتاً سریع انجام تحلیل‌های پارامتریک تاثیرات شمع و ویژگی‌های خاک و آماده‌سازی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را تهیه و ایجاد می‌کند که می‌تواند برای اهداف طرحی استفاده شود. علاوه بر این، نشست گروه‌های شمع می‌تواند بوسیله بسط ساده نسبی تحلیل شمعی تک آنالیز شود.

روش‌های صحیح مرحله‌ای اولین بار بوسیله Reeze, Seed توضیح داده شد و سپس به وسیله کیل و ریز و کیل و سلیمان توسعه پیدا کرد. این روش از اطلاعات انتقالی شمع اندازه‌گیری شده استفاده می‌کند. بنابراین به هیچ فرضی بادرنظر گرفتن طولی بودن رفتار خاک نیاز ندارد. با وجود این فرض می شود که حرکت یک نقطه روی شمع تنها به فشار برشی در نقطه بستگی دارد و غیرمستقل از فشارهای روش شمع می‌باشد. این فرض با آن فرض استفاده شده در تجزیه و تحلیل‌ها که از تئوری عکس‌العملی زیر شیب یا فرضیه winklr استفاده می‌کند، قاب مقایسه می‌باشد.

روش عنصری معین، نیرومندترین روش می‌باشد و عواملی را به عنوان لایه‌بندی خاک و رفتار کششی فشاری غیرخطی خاک را درنظر می‌گیرد. با وجود این، اگر یک شمع تک دارای سختی‌هایی می‌باشد، فقدان تقارن محوری به تحلیل‌های سه بعدی وقت‌گیر نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ارزش‌های صحیح مناسب ویژگی‌های خاک برای داخل، تعیین نمودن آن سخت است. در این بخش، توجه روی روش‌های قابل ارتجاع با استفاده از معادلات Mindlin متمرکز خواهد بود. تلحیل اصلی برای شمع تک به طور جزئی و مفصل توضیح داد خواهد شد و آزمایش صحت راه‌ها انجام خواهد شد که شامل مقایسات با راه‌حل‌های عنصری معین می‌شود. تغییرات تحلیل اصلی برای موارد واقعی که شامل گروه‌های شمع می‌شود، فهرست‌بندی خواهد شد و مجموعه از راه‌حل‌های پارامتریک ارائه خواهد شد. شماری از موارد بعداً بحث خواهد شد که در آن نشست‌های نظری و اندازه‌گیری شده مقایسه می‌شود.


دانلود تحقیق مکانیک خاک

با توجه به توضیحات قبل که خاک مرکب از ذراتی به اندازه های متفاوت می باشد توضیح داده شد که خاک رس در واقع ذرات بسیار ریز و ماسه شن و سنگ ریزه ذرات درشت ترند ماده متشکله دیگر تمامی خاکها میزان متاوتی از آب می باشد که درباره اهمیت آن در بخش قبل بیشتر صحبت شده است
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
تحقیق مکانیک خاک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

علمی که به نام مکانیک خاک مشهور است هدف تعیین واقعی تر مقادیر ظرفیتهای ایمن تاب فشاری خاکها را در حالات خاص دنبال می کند و اگر از این علم به طور منطقی و عقلانی استفاده شود می توان مقاومتهای خاک را دقیقتر از آنچه که از جداول استخراج می گردد و یا با فرو کردن پاشنة کفش در ته گودال پی حاصل
می گردد برآورد نمود. اما نباید تصور کرد که مکانیک خاک یک علم دقیق است و در جوابهایش جای هیچگونه تردیدی نیست. مکانیک خاک هرگز نمی تواند ظرفیت دقیق تاب فشاری یک خاک واقعی را به دست دهد زیرا که خواص فیزیکی تمام خاکهای واقعی در محل ساختمان نقطه به نقطه چه در سطح و چه در عمق تغییر می کند مکانیک خاک فقط می تواند بگوید که مقاومت حجم کوچکی از خاک که به عنوان نمونه از عمق معینی و از گمانه معینی برداشت شده است چقدر است مقاومت خاکهای سایر قسمتهایی که فقط چند متر دورتر نه ممکن است از مقاومت نمونه هابیشتر و یا کمتر باشد به عبارت دیگر در مورد خاک نمی توان گفت که مشت نمونه خروار است.

در نتیجه شیفتگی و پر بها دادن به مکانیک خاک بی فایده است تعیین مقدار متوسط نتایج آزمایش نیز عملاً بی فایده است زیرا که این عمل عیناً مشابه اینست که نتایج ضعیف تر (نقطه ضعف خاک) صرفنظر گردد. در کاربرد نتایج آزمایشات باید هوشیارانه از قضاوت خودمان استفاده نمائیم زیرا که خاکها در وضعیت طبیعی خود چنان متغییرند و این تغییرات چنان دامنه وسیعی دارد که فی الواقع یک جواب واقعی برای ظرفیت مجاز تاب فشاری موجود نمی باشد و اگر در هر مطالعه خاکی وانمود شود که مسئله ساده است و عاری از هر گونه سردرگمی می باشد بی شک نتایج حاصله به علت بی توجهی به علم بی ارزش خواهد بود و در واقع مکانیک خاک چه می گوید و چگونه باید از زمین نمونه برداری نمود و چگونه این نمونه ها را در آزمایشگاه آزمایش کرد و نتایج حاصله از آزمایشات چه معنی و مفهومی دارند سپس تعداد مثال طراحی پی ها را بررسی و مختصری از آزمایش و نوع پی ها و ظرفیت مجاز تاب فشاری و غیره که تمام این در ارتباط با خاک بوده.


دانلود رفتار الیاف کربن در بتن

مقاله حاضر نتایج آزمایشات برای تعیین خواص و رفتار پیونذ الیاف کربن نشان می‌دهد رفتار تحت بار حرارتی مورد مطالعه بوده است
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
رفتار الیاف کربن در بتن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

بدلیل افزایش تقاضا برای استفاده از مواد جدید نیز خوردنده الیاف کربن توحه بیشتری را در حوزة طراحی پل به خود اختصاص می‌دهد. مزیت آن کاهش پوشش بتن بدلیل مقاومت به خوردگی در پوشش بتن و موارد مرتبط می‌باشد. برای رشته‌های پیش تنیده در بارهای زیاد و آنها با رشته‌های فولادی مقایسه می‌شوند. استفاده از تقویت با کربن غیرپیش تنیدة تهیه شده از مشی‌ها، هنوز رایج شده است. توسعة مش تقویت بافت شامل تعیین خواص الیاف و رفتار کوتاه مدت و بلندمدت در بتن می‌باشد. رفتار پیوند الیاف کربن غیرتلقیصی در بتن ، رضایتبخش نمی‌باشد زیرا الیاف داخلی در ناحیة پیوند می‌لغزند، آزمایشات با الیاف اپوکسی ادامه یافت. رزین اپوکسی باید پیوند الیاف با الیاف را بهبود بخشد و ظرفیت حمل بار توسط فعال کردن الیاف

بیشتر، بهبود یابد.

لایه‌بندی اپوکسی در الیاف کربن و بسته به مقدار الیاف در تماس با زرین اپوکسی است. در عکس REM نحوة پوشش اپوکسی الیاف کربن دیده می‌شود. در اینجا آزمایشات با انواع مختلف الیاف و مخلوط‌های شده و رفتار تحت عمل حرارتی ارائه می‌شوند.

2- آزمایشات PWlLOWT .

قبل از توسعه یک مش تقویت الیاف کربن، رفتار پیوند بین الیاف و بتن باید تعیین شود. بنابراین آزمایشات مختلفی انجام شدند. در این بررسی‌ها قطرهای الیاف با استحکام‌های بتن مختلف ترکیب شدند. نمونه‌های آزمایش در جایی بکار رفتند که آزمایش قبلاَ شرح داده شده است. آزمایشات پیوند در موخ‌شوله فور تکنیک، ویرت شافت‌اوند، کولتور(HTWK) لایپزیک انجام شدند. برای نعیین استحکام بتن نمونه‌ها 3 مکعب10/10/10cm3 برای هر مخلوط بتن تولید شد و پس از 28 روز قبل از آزمایشات، آماده گردیدند. در مرحله اول الیاف با ضخامت مختلف در ترکیب با استحکام‌های بتن بررسی شدند. جدول زیر آزمایشات انجام شده را نشان می‌دهد.


دانلود راه‌سازی و راهداری

این مقاله مقدمه‌ای در بررسی و بیان اندرکنش راه و محیط از دیدگاه اثرات وارد بر محیط از طرف راه‌ها می‌باشد راه وسیله و ابزار برقراری ارتباط می‌باشد و در این مبحث منظور از آن، خود راه و عناصر متعلق و مربوط به آن همانند خودروها در زمان‌های ساخت و بهره‌برداری و بدین ترتیب زیر ساخت اصلی یک جامعه می‌باشد
دسته بندی نقشه برداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
راه‌سازی و راهداری

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

در آغاز دوره پهلوی طول راه‌های کشور ما ۳۹۰۰ کیلومتر تجاوز نمیکرد. در دوران رضاشاه پهلوی طول راه‌های ایران به ۲۴۰۰۰ کیلومتر بالغ گردید. در ابتدای انقلاب سفید محمدرضا شاه طول راه‌های کشور ما به حدود ۳۵۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته بود، با اجرای برنامه‌های عمرانی اول تا چهارم طول راه‌های ایران بحدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر و در برنامه عمرانی پنجم به ۲۶۰۰۰ کیلومتر شاه‌راه، راه اصلی و فرعی رسید. در حال حاضر وزارت راه و ترابری عهده‌دار نگهداری ۱۰۷٬۰۰۹ کیلومتر از انواع راه‌ها است.

وزارت راه و ترابری عملیات نگهداری راه بوسیله ۳ اداره ستادی و ۲۹ اداره کل راه و ترابری استان به انجام می‌رساند. عملیات راه‌داری جاری و معمولی و راه‌داری فوری و اضطراری به‌عهده ادارات کل راه و ترابری است، و عملیات راه‌داری دوره‌ای مستمر و راه‌داری متناوب (روکش آسفالت راه‌ها) با نظارت ادارات ستادی وادارات کل راه و ترابری استان‌ها از محل اعتبارات طرح‌های ملی و استانی بوسیله بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

راه و محیط

از زمان‌های بسیار دور، نیاز بشر برای برقراری ارتباط عامل ایجاد راه‌ها است و راه‌ها به دلیل اهمیت زیاد اجتماعی که دارند به عنوان زیر ساخت اصلی هر جامعه‌ای مطرح می‌شوند. بشر با نگاه به توسعه روزافزون در همه زمینه‌های زندگی خود، به نظر می‌رسد که صحت سلامت محیط پیرامون خود و عناصر موجود در آن را به فراموشی سپرده است و همچنان با سرعت بسیار زیادی آن را نادانسته به نابودی می‌کشاند. راه‌ها و وسایل نقلیه از ساخته‌های بشری هستند که در مدت کوتاهی تعداد آنها زیاد و در همه جا پخش شده‌اند و اثرگذاری‌های فاجعه‌باری بر محیط خود دارند.

این مقاله مقدمه‌ای در بررسی و بیان اندرکنش راه و محیط از دیدگاه اثرات وارد بر محیط از طرف راه‌ها می‌باشد. راه وسیله و ابزار برقراری ارتباط می‌باشد و در این مبحث منظور از آن، خود راه و عناصر متعلق و مربوط به آن همانند خودروها در زمان‌های ساخت و بهره‌برداری و بدین ترتیب زیر ساخت اصلی یک جامعه می‌باشد.

محیط به معنای محلی است که آدمی را احاطه کرده و قلمرو حیات و زندگی است و منظور از آن در این مقاله محیط زیست می‌باشد. محیط زیست به محیطی که فرآیند حیات را در بر‌گرفته و با آن بر‌هم‌ کنش دارد و از طبیعت، جوامع انسانی و نیز فضاهایی که با فکر و به دست انسان ساخته‌ شده‌اند تشکیل یافته است و کل فضای زیست‌کره را در بر می‌گیرد. محیط زیست زیرساخت موجودیت هر موجود زنده‌ای است.


دانلود راهبردهای لایحه طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری تهران

شهرداری تهران مطابق تحلیل های صورت گرفته از مشکلات نظام درآمدی شهرداری تهران و تجارب جهانی درسایرکشورها هشت محورموضوعی بعلاوه راهبردهای عام بعنوان محورهای طرح جامع درآمدهای پایدار تعیین و راهبردها درقالب محورهای نه گانه زیرتدوین وارائه گردید
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
راهبردهای لایحه طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

شورای اسلامی شهر تهران با درک ضرورت تحول درنظام درآمدی شهرداری تهران با تصویب مصوبه دو فوریتی در تاریخ 17/11/85 شهرداری تهران را مکلف به تهیه و ارائه طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری نمود . این وظیفه مطابق ابلاغیه مورخ 27/11/85 شهردار محترم تهران به معاونت مالی واداری ( اداره کل تشخیص و وصول درآمد ) محول گردید .

معاونت مالی و اداری (اداره تشخیص و وصول درآمد ) با جمع بندی منابع و مطالعات قبلی در این زمینه و تجهیز تیم های مطالعاتی و برگزاری جلسات کارگروههای تخصصی اقدام به تدوین راهبردهای اصلاح منابع درآمدی شهرداری تهران در9 محور موضوعی نمود .

1- تعاریف

1-1- درآمد پایداری

آن دسته از کدهای درآمدی شهرداری که از دو خصیصه تداوم پذیری و مطلوب بودن برخوردار باشند به گونه ای که در طول زمان قابل اتکا بوده و برای دستیابی به آن بتوان برنامه ریزیهای لازم را صورت داد .

2-1- راهبرد

به عنوان گامی درفرآیند برنامه ریزی که عموماً برای تحقق چشم انداز تدوین شده و با تدوین سیاست ها واقدامات مشخص در مراحل بعدی تدقیق می شود.

3-1- طرح جامع درآمد

سندسیاست گذاری درآمدی است که راهبردها و مجموعه اقدامات برای اصلاح و تامین منابع درآمدی شهرداری تهران درمیان مدت را مشخص نموده وانتظار می رود شهرداری تهران بعد از تصویب سند توسط شورای اسلامی شهر تهران با عملیاتی کردن آن از طریق ارائه لوایح به شورای اسلامی شهر تهران ، اصلاح قوانین و مقررات از طریق مراجع ذیصلاح ( دولت و مجلس ) و کارآئی بخشی به نظام تشخیص و وصول درآمد در ستاد شهرداری ، مناطق وسازمان های تابعه در طول چهار سال (1390-1386) نسبت به تحقق آن که همانا پایداری منابع درآمدی شهرداری تهران است اهتمام ورزد».

4-1-خدمات خالص خصوصی


دانلود دیوار محافظ (حایل )

دیوارهای محافظ را معمولا با سنگ لاشه ماسه و سیمان و آهک با تارد می سازند البته ممکن است این دیوارها را با آجر نیز ساخت ولی بهتر است از نظر صرفه و محکمی دیوار را با سنگ بنا کرد اول زیر دیوار محافظه را شفته ریزی می کنند و روی آن را با آجر می سازند چنانکه نمای خارجی کار عمودی و نمای داخلی آن به طرف خاکریزی پله ای باشد یعنی آجر کاری را با سطح وسیعی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دیوار محافظ (حایل )

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

دیوارهای محافظ

گاهی اتفاق می افتد که سطح بنا از زمینهای اطراف خود پائینتر و یا بالاتر است . در این موقع برای پیشگیری از ریزش خاک به سطح ساختمان و خرابی آن ، دیواری به شکل (54) می سازند . این دیوار (دیوار محافظ) خوانده می شود .

دیوار محافظ را باید طوری حساب کرد که فشار خاکی را که به آن تکیه دارد تحمل کند .

دیوارهای محافظ را معمولا با سنگ لاشه ماسه و سیمان و آهک با تارد می سازند البته ممکن است این دیوارها را با آجر نیز ساخت ولی بهتر است از نظر صرفه و محکمی دیوار را با سنگ بنا کرد .

اول زیر دیوار محافظه را شفته ریزی می کنند و روی آن را با آجر می سازند . چنانکه نمای خارجی کار عمودی و نمای داخلی آن به طرف خاکریزی پله ای باشد یعنی آجر کاری را با سطح وسیعی از کف شروع می کنند و هرچه مقدار اجر کاری بیشتر می شود از مقدار پهنای آن کم می کنند ارتفاع دیوار را به طریقی تقسیم می کنند که آخرین سطح یعنی سطح خاکریزی کف بنا را وقتی که مقدار آجر کاری آن به اندازه یک چهارم سطح شروع آن رسیده باشد خاتمه می دهند ، و در پشت آن خاک و آب و اگر لازم باشد مقداری آهک مخلوط می کنند و می ریزند و روی قسمت خاکریزی شده را طبقه طبقه با غلطک می کوبند تا سطح افقی گردد .

2 کرسی :


دانلود دیوارها

روش‌های طراحی اولین بار توسط lee در سال 1973 ابداع شد که او زمین‌های مستحکم به همراه باریکه‌های متالیک را جستجو می‌کرد و کار او بعدها با دیوارهای بافته شدة زمین توسط Bell در سال 1975 توافق یافت در طول تمام این سالها اصلاحات بسیاری انجام شد که به راهنمایی‌هایی در جهت طراحی متودها هدایت می‌شد که این کار توسط سازمان‌هایی مثل NCMA در سال 1993، FHWA در
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دیوارها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

نگاه کلی: سنگینی و جاذبه و همچنین سیستم‌های دیوارهای معلق ساخته شده از بتون و بنایی می‌توانند با کمک حجم زیادشان در مقابل فشار جانبی زمین مقاومت کنند. با این وجود، دوران جدیدی از دیوارهای نگهبان خاک در سال 1960 توسط Hovidal فرانسه با مفهوم زمین آرماتوری معرفی شدند. چنین دیوارهایی در مقایسه با ساختارهای گرانش نسبتا انعطاف‌پذیرترند. آنها فواید بسیاری دارند که شامل قیمت پایین آنها در هر مترمربع از سطح باز است. به دنبال گفته‌های vidal در این زمینه، یک سری تغییراتی ایجاد شد که شامل شبکه‌های استیل، شبکه‌های سیمی جوش خورده به هم و ژئوسنتز بود که در ابتدا بافت‌های زمین و سپس شبکه‌ها و مختصات زمین است. مفهوم کلی موجود برای تمام این ساختارهای آرماتوری همان زمین تثبیت یافته است. هر کدام از مواد استحکامی و انواع ترکیب بندیهای رخپوش که در دسترس است در شکل 5-2010 نشان داده شده است. زمانی که از بافت‌بندی زمین و یا شبکه‌های زمین استفاده شود، لایه‌های انفرادی آرماتور به شکل صفحات کاملی به نظر خواهد رسید. آنها از دیواربر تا مسافت برابری تا پشت خرابی بالقوة سطح هموار امتداد می‌یابد. در این جا باید دقت داشت که سطح روباز دیوار محیطی باید پوشش داده شود تا اینکه از تخریب و تضعیف ژئوسنتز که در اثر در معرض قرار گرفتن uv و دمای بالا و تخریب بوجود می‌آید، جلوگیری کند. برای شبکه‌های زمین، این امکان وجود دارد که بتوان سطح روباز را رویاند اما این پرورش سطح باید به طور دائمی صورت گیرد تا از تخریب سازواره‌های بالایی جلوگیری شود. در مورد شبکه‌های زمین، دوغاب‌های قیردار و یا فرآورده‌های دیگر آسفالت که برای پوشش دیواربر استفاده می‌شوند، دارای انعطاف‌پذیری بالایی به اندازة ارتجاع‌پذیری دیوار هستند. متأسفانه اکسیداسیون قیر باعث تخریب نسبتا سریعی می‌شود. در نتیجه بیشتر دیوارهای ژئوسنتزی محیطی توسط بتون‌های فشرده پوشیده شده‌اند (سیمان مخلوط و مرطوب/ شن و ماسه/ خمیر آب به همراه هوای موجود در دهانه) و یا می‌توان این دیوارها را بوسیلة گانیت پوشش‌دار (سیمان خشک) شن و ماسه مخلوط با آب و هوا در دهانه)

روش‌های طراحی: روش‌های طراحی اولین بار توسط lee در سال 1973 ابداع شد که او زمین‌های مستحکم به همراه باریکه‌های متالیک را جستجو می‌کرد و کار او بعدها با دیوارهای بافته شدة زمین توسط Bell در سال 1975 توافق یافت. در طول تمام این سالها اصلاحات بسیاری انجام شد که به راهنمایی‌هایی در جهت طراحی متودها هدایت می‌شد که این کار توسط سازمان‌هایی مثل NCMA در سال 1993، FHWA در سال 1995، AASHTO در سال 1997 انجام شد. پیشرفت‌های موجود در این طرح‌ها به صورت زیر می‌باشد.

1- استحکام خارجی در برابر واژگونی، استحکام کلی و یکپارچه، سرخوردگی، تخریب فونداسیون مورد بررسی قرار گرفت. شکل (a)6-201 را ببینید. 2- استحکام داخلی که در ابتدا در جهت تعیین فاصله‌بندی و طول و اصطحکاک بافت‌سازی زمین قرار می‌گیرد. 3- ملاحظات مختلف که شالم جزئیاتی در مورد دیوار رخپوش (روسازی) است را کامل می‌سازد. اولا، باید استحکام خارجی دیوارهایی را که از نظر ژئوسنتزی مستحکم شده‌اند را در نظر گرفت. که این فرآیند شامل واژگونی، استحکام کلی و یکپارچه، سرخوردگی و تخریب فونداسیون است. تمامی این خصوصیات می‌تواند برای همة سیستم‌های دیوارسازی به کار رود و می‌تواند دقیقا به عنوان دیوارهای گرانشی تلقی شود. دوما: فواصل جداشدگی لایه ژئوسنتزی باید بدست آید. فشارهای زمین به طور خطی با استفاده از شرایط ka انتشار می‌یابد که هم در شرایط خاک‌ریزی و هم سربارسازی به کار می‌رود. از نظریه لاستیک Boussiuesq برای بارهای مؤثر موجود در خاک‌ریزی استفاده می‌شود. با استفاده از یک نمودار ایستایی در هر عمقی در طول یک نمودار کلی فشار جانبی و سپس با خلاصه کردن نیروها در جهت افقی، می‌توان به معادلة زیر برای حداکثر ضخامت دامنة بالابری دست یافت: که در اینجا sv= فاصله‌بندی عمودی و ضخامت دامنة بالابری است. Tallow= فشار مجاز در ژئوسنتز. Gh= فشار کلی جانبی در عمق موردنظر و fs= عامل کلی برای عدم اطمینان ایمنی است. سوما، طول جایگزینی لایه‌های مستحکم ژئوسنتزی در محل تکیه‌گاه، le باید بدست آید. توجه داشته باشید که زمانی که این مقادیر به دست می‌آید، باید آنها را به طول‌های غیرفعال (LR) در پشت سطح تخریبی اضافه کرده تا L یعنی طول‌های استحکام کلی بدست آید:

که در این جا نام: توان و قدرت برش خاک به بافت‌سازی زمین است. Le = طول جایگزینی موردنیاز است که حداقل آن 1 متر است. SV= فاصله‌بندی عمودی (ضخامت دامنة بالابری) : فشار کلی جانبی در عمق موردنظر. Fs= عامل کلی برای عدم اطمینان ایمنی است (از 4/1 تا 5/1) r= واحد وزن خاک‌ریزی زمین است. Ci= ضریب همبستگی برای تفکیک Z: عمق از سطح زمین و Q = زاویه برش اصطحکاک و مالش موجود بین خاک و بافت‌سازی زمین است. ضریب همبستگی از یک تست تفکیکی آزمایشگاهی در مقیاس بزرگ می‌آید که از ژئوسنتز و خاک‌های مخصوص تحت شرایط زمینی مشابه استفاده خواهد کرد. سرانجام، فاصله اصطحکاک در روشی مشابه با نتایج بدست آمده از معادله زیر بدست می‌آید: که در این جا همان طول مالش یا اصطحکاک موردنیاز است که حداقل آن 1 متر است.


دانلود دانلود دلایل تخریب روسازی راه

چندین تئوری چسبندگی برای تشریح پیوند یا عدم پیوند قیر به کانیهای مصالح سنگی پیشنهاد شده است براساس عمومی‌ترین تئوری پذیرفته شده، چسبندگی انرژی آزاد روی سطح سنگ که انرژی آزاد روی سطح مایع (قیر یا آب) را جذب می‌کند، به وجود می‌آید این انرژی آزاد همچنین کشش سطحی نامیده می‌شود
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
دانلود دلایل تخریب روسازی راه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

با بیان ساده عریان شدن، شکست پیوند چسبندگی بین سطح مصالح سنگی و قیر می‌باشد. معمولاً عریان شدن از زیر لایه آسفالتی شروع می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند تا ساختمان روسازی ضعیف شود. زیرا با ترافیک ترکها ظاهر می‌شوند و در مراحل پیشرفته روسازی شروع به خرد شدن می‌کند و عامل اصلی آن آب است.

مکانیزم عمل به این ترتیب است که آب بین لایه نازک قیر و سطح مصالح سنگی دست می‌یابد و از آنجایی که سطح مصالح سنگی جاذبه بیشتری نسبت به آب دارند تا به قیر، پیوند چسبندگی شکسته می‌شود.

اتصال قیر و سنگدانه‌ها با نیروی جاذبه بین مولکولهای غیرمشابه که آنها را محکم به هم می‌چسباند حاصل می‌شود. چسبیدن یک ماده به ماده دیگر پدیده‌ای سطحی است. چسبندگی به تماس نزدیک دو ماده و جاذبه دو طرفه سطوح آن بستگی دارد.

چندین تئوری چسبندگی برای تشریح پیوند یا عدم پیوند قیر به کانیهای مصالح سنگی پیشنهاد شده است. براساس عمومی‌ترین تئوری پذیرفته شده، چسبندگی انرژی آزاد روی سطح سنگ که انرژی آزاد روی سطح مایع (قیر یا آب) را جذب می‌کند، به وجود می‌آید. این انرژی آزاد همچنین کشش سطحی نامیده می‌شود. برای امکان نزدیکترین تماس بین قیر و سطح مصالح سنگی، قیر باید توسط گرم شدن، امولسیون نمودن یا مخلوط شدن با حلالهای نفتی به صورت مایع درآید. توانایی قیر مایع شده به ایجاد تماس نزدیک با سطوح مصالح سنگی، قدرت پوشش مصالح نامیده می‌شود. قدرت پوشش قیر به مقدار زیادی با ویسکوزیته آن کنترل می‌شود. اگر همه شرایط یکسان باشد، ویسکوزیته کمتر، قدرت پوشش بالاتر را به همراه دارد. توانایی مصالح سنگی برای تماس کامل با یک مایع، توانایی پوشش شدن نامیده می‌شود.

قیر عملاً جاذبه‌ای برای آب ندارد، از طرف دیگر، بیشتر مصالح جاذبه هم به قیر و هم به آب را دارند. بنابراین اگر یک لایه نازک آب روی سطح مصالح باشد، قیر ممکن است به راحتی ذرات مصالح را بپوشاند، اما به سطح آن نخواهد چسبید، مگر اینکه قیر جانشین لایه نازک آب شود.

قیر همچنین ممکن است ذرات سنگ پوشیده با غبار را بدون چسبیدن به آنها بپوشاند. لایه غبار از تماس قیر با سطح سنگ جلوگیری می‌کند. حتی اگر مصالح سنگی خشک باشند، ذرات غبار ممکن است حفره‌های ریزی در لایه نازک قیر ایجاد نمایند که اجازه می‌دهد آب از آنها بگذرد.

در مورد قیرهای امولسیونی باید اذعان داشت که هر دو نوع قیرهای امولسیونی آنیونیک و کاتیونیک می‌توانند خصوصیات چسبدگی و عمل آوری داشته باشند (با توجه به نوع مصالح). تجربه نشان داده است که امولسیونهای آنیونیک (با بار منفی روی ذرات قیر) بیشتر مناسب استفاده با مصالح سنگی که بارهای سطحی مثبت دارند می‌باشند. بالعکس امولسیونهای کاتیونیک (با بار مثبت روی ذرات قیر) بیشتر مناسب مصالح سنگی که دارای بارهای سطحی منفی هستند می‌باشد. در کاربرد قیرها امولسیونی آنیونیک یا کاتیونیک، ته نشست اولیه ذرات قیر یک واکنش الکتروشیمیایی است، اما پیوند اصلی مقاومت بین لایه نازک قیر و مصالح سنگی بعد از، تبخیر آب امولسیون و آبی که ممکن است روی سطح مصالح سنگی باشد، ایجاد می‌گردد. همچنین بافت سطحی مصالح، پوکی و خصوصیات جذب آنها روی چسبندگی قیر به مصالح سنگی اثر می‌گذارند. مصالح سنگی با سطح صاف به خوبی مصالح سنگی با سطح خشن، لایه نازک قیر را نگه نخواهند داشت. ذرات متخلخل که قیر را جذب می‌کنند بهتر از مصالح سنگی با سطح صاف لایه نازک قیر را نگه خواهند داشت. مصالح سنگی متخلخل قیر بیشتری نسبت به مصالح غیرمتخلخل نیاز دارند.

انواع عریان شدن

عریان شدن زمانی که پیوند بین قیر و مصالح سنگی با آب شکسته شود، اتفاق می‌افتد. به علت کامل خشک نشدن، آب ممکن است روی سطح مصالح یا داخل خلل و فرج سنگدانه‌ها باشد یا ممکن است از منابع دیگری بعد از اجرا آب نفوذ کرده باشد. حداقل به 6 روش به شرح زیر ممکن است پیوند بین قیر و مصالح سنگی شکسته شود:

1- به شکل ذرات ریز و پایدار در آمدن

علت عریان شدن تحت عنوان خود به خود خرد شدن و به شکل ذرات ریز و پایدار درآمدن.

2- تفکیک

جدا شدن قیر از سطح مصالح سنگی توسط لایه نازک آب بدون شکست واضح و قابل دید در لایه نازک قیر است که نهایتاً لایه نازک قیر می‌تواند کاملاً از مصالح سنگی جدا شود.

3- جابجایی

این امر هنگامی است که چسبندگی قیر به سطح مصالح سنگی توسط آب ضعیف شود. در این نوع عریان شدن، آب آزاد از طریق نفوذ در پوشش قیری به سطح سنگدانه‌ها راه می‌یابد. شکست ممکن است از پوشش ناکافی سنگدانه‌ها هنگام مخلوط کردن آسفالت در کارخانه آسفالت یا گسیختگی لایه نازک قیر باشد.



دانلود دانلود پژوهش در جستجوی معماری بومی

معماری بومی یعنی مجموعه واحدهای معماریشهری که درسرزمینی معین گردهم آمده اندوباهماهنگی هایی درزمینه ی شکل وحجم گذاری وآهنگ سطوح پروخالی ونظامهای ساختمانی درآنهاپدیداراست،سری اصلی واساسی دربردارد
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود پژوهش در جستجوی معماری بومی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

چکیده :

معماری بومی وویژگی های آن :

معماری بومی یعنی مجموعه واحدهای معماری-شهری که درسرزمینی معین گردهم آمده اندوباهماهنگی هایی درزمینه ی شکل وحجم گذاری وآهنگ سطوح پروخالی ونظامهای ساختمانی درآنهاپدیداراست،سری اصلی واساسی دربردارد:

1-هماهنگی مبتنی برتفاوت ،شخصیت براساس ضابطه هاورسوم وسلیقه های زاده ازفرهنگ محیطی

2-یگانگی مبتنی براحترام متقابل وبرخوردارازرفتارهای محیطی

برپایه همین نکته است که ،ضمن ابراز قبول این امر که هرواحد معماری یاهربناکه جداازدیگر بناهای مجموعه های معماری بومی موردبررسی قرار می گیرد به مثابه ی عنصری است برخوردارازوحدت وصاحب تشخص.

آثارهنری را عشق وترس یاشگفتی های زمانه به وجود می آورند ،دامنه فعالیت معماران ممکن است دگرگون شودولیوظایف مابعدالطبیعه آنان یعنی صورت غنایی بخشیدن به نیازها به قوت خودباقی می ماند .

براساس این تعریف می توان سه اصل کلی برای معماری بومی در نظر گرفت :

1- وجود هماهنگی میان عناصر سازنده بنا

2- تنوع در بناهای بومی و عدم یکنواختی در آنها

3- پیروی از قوانین و ظابطه های نانوشته ( غیر مدون )که متاثر از فرهنگ محیطی می باشند . نویسنده این مقاله ، بر خلاف نظر برخی از متخصصان ، براین نکته تاکید دارد که " معماری بومی " تنها مربوط به گذشتگان وبه عنوان میراثی از آنان نمی باشدو امروز نیز ما می توانیم با تکیه بر ارزشهای فرهنگیمان این نوع معماری را احیا نماییم . همچنین او بیان می دارد که معماران خواسته و یا ناخواسته ، مستقیم ویا غیر مستقیم افکار و اندیشه های خود را در خلق بناها ابراز می دارند ، رنگهای به کار برده شده در یک بنا ، رعایت و یا عدم رعایت تناسبات ، نوع مصالح به کار گرفته شده در بنا همه وهمه می توانند بازنمودی از افکار، احساسات ، عقاید و باورهای طراح و سازنده آن باشند و بدین صورت است که " معنا " در اثر خلق می گردد و دریافت " معنا " ودرک آن برعهده مردم شناس است ( مردم شناس با تحلیل معانی یک اثر معماری هم با اندیشه و تفکرات خالق اثروهم شرایط فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی حاکم در جامعه معاصر او آشنا می شود )

فهرست مطالب :

فصل اول : کلیات پژوهش

1-1 مقدمه

1-2 بیان مساله

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق

1-4 اهداف تحقیق

1-5 پیشینه تحقیق

1-6 روش گرد آوری اطلاعات

فصل دوم :تحلیل نظری

1-2 معنی وچشم انداز کنونی بررسی هنرومعماری بومی

فصل سوم :

روش تحقیق

1-3 ابزارجمع آوری اطلاعات

2-3 تکنیک توصیف داده ها

فصل چهارم :

توصیف وتحلیل داده ها

1-4 گونه شناسی

2-4 گونه شناسی معماری ایران

3-4 ارزشها وبیان درمعماری بومی

4-4 گذری درگستره ی معماری بومی

5-4 ساخت وساز بدون تفکردرغیاب زیبایی شناسی بومی

6-4 معماری بومی بوشهر

فصل پنجم :

نتیجه گیری وپیشنهادات

فهرست منابع


دانلود دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری

در معماری ایرانی همه فضاها دارای استقلال و متشخص اند و هیچ فضایی منفی یا مانده از فضای دیگر نیست این ویژگی که به نظر می رسد گاهی با واقعیت های کارکردی در تعارض باشد از اصول مراعات شده در نمونه‌های ارزشمند معماری ایران است درباغ ایرانی نیز همه فضاها اعم از ساخته و ساخته نشده ، از خود هویتی به نمایش می گذارندبطوریکه حتی فاصله میان دو فضای مستقل، خو
دسته بندی برنامه ریزی شهری
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود خلاقیت در زیبا سازی شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

بسیاری از ما در شهرها زندگی می کنیم ، ولی هنگامی که با کمی دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم شهرها تبدیل به موزه هایی شده اند که نازیبایی ها را به نمایش گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می شوند و در انتهای روز ، تمامی سطح کوچه و خیابانها پر از زباله می شود . کمتر کوچه و خیابانی را می توان یافت که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین آراسته شده باشد ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای سبز نیست و بسیاری از مردم اطلاعاتی در خصوص زیبا سازی و طراحی فضای سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه خبری از خلاقیت انسان ها برای زیبا سازی شهر نیست .

بسیاری از ما در شهرها زندگی می کنیم ، ولی هنگامی که با کمی دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم شهرها تبدیل به موزه هایی شده اند که نازیبایی ها را به نمایش گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می شوند و در انتهای روز ، تمامی سطح کوچه و خیابانها پر از زباله می شود . کمتر کوچه و خیابانی را می توان یافت که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین آراسته شده باشد ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای سبز نیست و بسیاری از مردم اطلاعاتی در خصوص زیبا سازی و طراحی فضای سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه خبری از خلاقیت انسان ها برای زیبا سازی شهر نیست .

حال این سوال در ذهن ما شکل می گیرد که چرا کوچه ها و خیابان ها نازیبا هستند؟

شاید چندین علت وجود دارد:

1- روشی برای مشارکت دادن مردم در زیباسازی شهری طراحی نشده است .

2-مردم از آموزش های لازم برای یک زندگی شهروندی موفق برخوردار نشده اند

3-مردم هنوز به نقش زیبا سازی شهرها و تاثیرات روانی آن بر جسم و روان خود اطلاع ندارند.

4-مردم گاهی زیباسازی شهرها را با چراغانی کردن و مصرف بی رویه برق مترادف می دانند.

5-فرصتی برای خلاقیت انسان ها برای زیباسازی شهرها در نظر گرفته نشده است .

هنگامی که از یک مجتمع مسکونی و یا منزل شخصی خود خارج می شویم و به داخل کوچه می رویم در می یابیم که به محیطی قدم گذاشته ایم که دیگر کسی در فکر زیبا نمودن آن نیست و شهرداری نیز از منابع انسانی کافی برای حضور در تمامی اجزای شهر برخوردار نیست و چه بسا برای حضور در تمامی قسمت های شهر ، نیاز به لشکری بیکران از انسانهاست که امکان تامین آن نیز امکان پذیر نخواهد بود و تنها باید روشی جدید برای مشارکت مردم در زیبا سازی کوچه ها خلق کرد.

یکی از پیشنهاداتی که می توان برای خلاقیت در زیباسازی و طراحی فضای سبز کوچه ها مطرح نمود ، ایجاد مدیریت کوچه ها و خیابان هاست.


دانلود خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل

حتى با اینکه شهر امروزه رتبه دوم بالاترین سرانه اتومبیل در برزیل را دارد حق تقدم را به جاى وسایل حمل ونقل شخصى به وسایل حمل ونقل عمومى داده است کورتیبا تصمیم گرفت تا از اتوبوس ها به عنوان وسیله اصلى براى حمل ونقل عمومى استفاده کند نه فقط براى آنکه این انتخاب حمل ونقل در گذشته بود بلکه به این جهت که آن همچنین به صرفه ترین وسیله حمل ونقل بوده است
دسته بندی حمل و نقل
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
خلاقیت درحمل و نقل عمومى برزیل

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

کورتیبا مرکز استان پاراناى برزیل که در چهارصد کیلومترى جنوب شرق سائوپائولو قرار دارد. در طول ۳۰ سال گذشته سیستم حمل ونقل عمومى را با مالکیت خصوصى و بدون کمک هاى مالى یارانه اى ایجاد کرده است که امروز به عنوان نمونه شناخته شده جهانى به حساب مى آید. برنامه ریزى بلندمدت هوشمندانه با راه حل هاى متعدد ابتکارى براى شهروندان، سیستم کارآمدى که به جاى حمل ونقل شخصى اولویت را به حمل ونقل عمومى مى دهد به وجود آورده است. این سیستم با جذب ۷۵ درصد مسافران هر روزه بیشترین میزان استفاده کننده را در میان تمامى مراکز استان هاى برزیل دارا است و تمام اینها در طول یک رشد بى سابقه صورت گرفته است.

در طول پنجاه سال گذشته برزیل مانند بیشتر کشورها در جنوب، شاهد رشد سریع شهرنشینى بوده است. مردم به امید زندگى بهتر، مناطق روستایى و بخش هاى کوچک کشاورزى را به طرف چراغ هاى اغواگر شهر ترک مى کنند، ولى برخلاف روند شهرنشینى اروپا در آغاز قرن اخیر دیگر هیچ کارخانه اى ظرفیت براى نیروى رو به رشد کار ندارد. سیل جمعیت روستایى به علاوه رشد جمعیت، باعث افزایش پنج درصدى رشد جمعیت شهرى در سال شده است. شرایط مالى طاقت فرساى اقتصاد برزیل در طول سال هاى گذشته و تاثیرات کمرشکن رشوه خوارى هاى گسترده، ادارات را در هر درجه اى از دولت تحت فشار مضاعف براى استقرار خدمات اولیه مورد انتظار مردم از جمله یک سیستم حمل ونقل عمومى کارآمد قرار داد. کورتیبا نیز از این قاعده مستثنى نیست: از مه ۱۹۴۰ که جمعیت در حدود ۱۴۰ هزار نفر بود، جمعیت ده برابر اضافه شده است و شهر در حال حاضر جمعیتى بالغ بر ۶/۱ میلیون شهروند دارد که با جمعیت حومه، بسته به خدمات مرکز استان به ۳/۲ میلیون مى رسد.

فهرست مطالب

مقدمه 1

اقتصاد و مدیریت 5

شبکه یکپارچه حمل ونقل 7

نتیجه گیرى 7


دانلود دانلود خردگرایی متقدم

نزدیکترین نظریه‌ای که می‌تواند گرایشهای هندسی و ساخت گرایانه آغاز قرن بیستم را تشریح کند، نظریه قابلیت ادارک است که در سال 1887 توسط منتقد و مورخ هنر کُنراد فیدلِر در گزارشی به نام «درباره منشأ فعالیت هنری» در سال 1887 منتشر کرد فیدلِر براساس اندیشه‌های موسیقی شناس ادوارد هانسلیک، که مخالف با نحوه بیان مبنی بر احساسات و طرفدار فرم ناب بود
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود خردگرایی متقدم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

گسترش تاریخی

با آغاز قرن بیستم، فرایند صنعتی شدن، سطح گسترده‌ای از اروپا و آمریکا را فرا گرفته بود. ردش تب آلود ناشی از انقلاب صنعتی فروکش کرده و سرمایه‌داری به صورت استوار به عنوان نظام اقتصادی بورژوازی حاکم، مستقر شده بود. در نتیجه افزایش فشارهای اجتماعی و سیاسی، بخش صنعت به موضوعهای فرهنگی و هنری نیز توجه نشان داد.

تقریباً در همین زمان، بتن مسلح* به عنوان یک ماده جدید ساختمانی معرفی شد: تلفیقی از سیمان و میله‌های باریک آهن که البته از اواخر قرن نوزدهم، بیش و کم شناخته شده بود. در سال 1849، باغبان فرانسوی ژوزف مونیه، گلدانهای طویل گلخانه‌ای را از بتن مسطح ساخت. ژ.ال. لامبو هم قایقی از جنس بتن مسلح را در نمایشگاه بین‌المللی 1855 پاریس به نمایش گذاشت و فرانسوا کوینیه در سال 1861، مقاله‌ای با نام «بتن متراکم به هنر ساختمانسازی افزوده شده است» منتشر کرد که در آن بر اهمیت این ماده جدید ساختمانی تأکید می‌کرد. اما این سه نفر نتوانسته بودند، به درستی، اهمیت فولاد را در بتن برای صنعت ساختمان باز شناسند، تا اینکه در سال 1878، تادنوس هایات، وکیل انگلیسی مقیم آمریکا، این اختراع را به ثبت رسانید و چنین نوشت:

برای تولید سطوح، تیرهای و قوس‌ها، بتن سیمانی با آهن تلفیق می‌شود و آهن تنها در قسمتی که نیروها به صورت کششی کار می‌کنند به کار برده می‌شود. ]2[

هایات خاصیت اصلی بتن مسلح، یعنی تلفیق تحمل فشاری بتن با قدرت تحمل کششی آن شناخته بود. علاوه بر آن چون آهن در درون بتن قرار می‌گیرد، در مقابل زنگ زدگی و حریق هم حفاظت می‌شود.

«هنر نو» در قلمرو فرهنگ و هنر، پس از یک اوج‌گیری سریع، خیلی زود از محتوا تهی و از ریشه‌های اصیل و روانشناختی خود جدا شد و به یک نوع تزئینات سطحی، سهل الوصول و تابع مد که بدون توجه به اصول کارکردی و مواد و مصالح، صرفاً گرته‌برداری و به کار برده می‌شد، تغییر ماهیت داد، به این ترتیب بود که جنبشهای جوان و نوی پدید آمدند که با جدیت به دنبال آفرینش یک راه حل جدید بودند. مهمترین آنها کوبیسم بود. کوبیسم از همان آغاز کار، روش جدید نظاره اشیا را مطرح کرد. این موضوع را نخستین بار پل سزان عنوان کرده بود. وی در نقاشیهای خود اشیای مختلف را تا حد ترکیبی از اشکال اصلی هندسی ساده کرد. «جنبش کوبسیم» که ناشی از مجموعه‌ای از عوامل متوازی و هم ارزش بود، طی سالهای 1905 تا 1910 در پاریس ظهور کرد و ژرژر براک و پابلو پیکاسو در آن نقش نهایی را بازی کردند. تجربه‌های ایشان ملهم از منابع مختلف، از جمله هنر آفریقا؛ و متمرکز بر طرحهای سه بعدی اما نه به معنای رنسانسی آن و به وسیله پرسپکتیو، بود. اصول کوبیسم بسیار ساده بود: ساختن تصویر به کمک اشکال هندسیع ترسیم سه بعدی اشیا در تمامیت فضایی آنها به وسیله تجزیه آنها به اجزای تشکیل دهنده‌شان و تنظیم دوباره آنها، چه در کنار هم و چه در حالتی که به صورت شفاف در یکدیگر تداخل کنند و در مجموع یک دریافت همزمان از زوایای مختلف، بدون توجه به یک نقطه دید اصلی و نهایتاً ایجاد وحدت بین شیء و زمینه‌اش. کوبیسم بر خلاف این ادعا که «نه تنها هر آنچه را می‌بیند، بلکه هر چه را که وجود دارد نیز می‌تواند بیان کند» هیچگاه موفق نگردید به یک نمای کاملاً انتزاعی از اشیا دست یابد، زیرا همچنان برخی از اصول طبیعت گرایانه را در خود حفظ کرد و این اصول تا ظهور جنبش‌های بعدی رها نشدند.


دانلود کارآموزی عمران ساختمان اسکلت فلز با سقف کمپوزیت

خاکبرداری بدلیل حجم زیاد خاکبرداری از ماشین آلات سنگین برای خاکبرداری در مراحل ساخت ساختمان استفاده می‌شود خاکبرداری این ساختمان در عمق و طول و عرض انجام شده است که حجم کل خاکبرداری این ساختمان در متر مکعب می‌رسد
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 7191 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
کارآموزی عمران ساختمان اسکلت فلز با سقف کمپوزیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

مراحل ساخت سازه: 2

جزئیات و نکات مهم: 7

تجهیزات کارگاه: 10

رعایت نکات ایمنی در کارگاه: 11

مراحل ساخت سازه:

1- خاکبرداری: بدلیل حجم زیاد خاکبرداری از ماشین آلات سنگین برای خاکبرداری در مراحل ساخت ساختمان استفاده می‌شود. خاکبرداری این ساختمان در عمق و طول و عرض انجام شده است که حجم کل خاکبرداری این ساختمان در متر مکعب می‌رسد.

2- اجرای پی: پی این ساختمان از نوع پی گسترده می‌باشد ساخت این نوع پی بدلیل بارهای بسیار سنگین واره از ساختمان به پی است در یک سازه وقتی بارهای وارده به آن بسیار زیاد می‌شود از پی گسترده استفاده می‌شود و چون خاک زمین محل ساخت سازه خاک نرم می‌باشد ضرورت استفاده از پی گسترده را بیشتر می‌کند. برای اجرای پی اول آرماتور بندی آن انجام می‌شود. پس از آرماتور بندی قالب بندی فلزی انجام می‌شود. سطح پی دارای یک تغییر ارتفاع 1 متری در قسمت چپ ساختمان می‌باشد. که فضای این قسمت برای قرار گرفتن سیستم یکیج مرکزی طراحی شده است.

2-1 بتن ریزی پی: با اینکه بتن ریزی در تراز پایین تر از سطح افق انجام می‌شود بدلیل حجم بسیار زیاد بتن ریزی از پمپ بتن برای بتن ریزی پی استفاده می‌شود.

3- اجرای بیس پلیت‌ها: در هنگام آرماتور بندی پی درون آمارتورهای پی بلت های در محل‌های ستون‌ها روی آرماتور‌های پی اجرا می‌شود سپس در روی این پلیت‌ها صفحات فلزی سوراخ دار (بیس پلیت) قرار داده می‌شود. سیس پلیتها در سر جای خود سفت می‌کنند و زیر آنها را با گروت پر می‌کنند.

4- اجرای ستونها: پس از اجرای سیس پلیتها ستونها روی آنه قرار داده می‌شود. بدین صورت که اول بوسیله گرنیا و دوربین محل دقیق ستون را روی سیس پلیت علامت گذاری می‌کنند. سپس بوسیله جرثقیل ستون را بلند کرده و در محل آن قرار می‌دهند. و پس از آن ستون را از چهار طرف شاغول می‌کنند.

و آن را در سر جای خود جوشکاری کرده و پس از آنکه به طور کامل جوشکاری آن تمام شد چنگک جرثقیل را از آن جدا می‌کنند.

برای جدا کردن چنگک جرثقیل روی ستون میلگردهایی با فاصله 40 تا 60 سانتی متر جوش می‌دهند این میلگردها نقش نردبان را برای کارگر ایفا می‌کند و کارگر با بالا رفتن از ستون بوسیله این نردبان قلاب چنگک را از ستون جدا می‌کند. با نصب پلها (تیرهای سقفها) ستونها محکم می‌شود اگر در نصب ستونها یکی از آنها دچار کمایش شده یا انحراف کمی داشته باشد، آن را بوسیله, آچار تیفور در سر جای اصلی خود بازی می‌گردانند. به این صورت که پلهای آن را به آن وصل نمی کنند. ولی ستونهای اطراف آن را به هم محکم می‌کنند. و در صورت نیاز پلهای فرعی و موقتی نصب می‌کنند تا ستون دارای انحراف را سر جای خود باز گردانند. بابستن آن در جهت خلاف انحراف به یک ستون محکم و کشیدن آن در ههان جهت با آچار تیفور و زنجیر ستون را به صورت کاملا شاغولی در می آورند.


دانلود دانلود خانه ی خشتی

ویژگیهاى معمارى این بنا با استفاده از خشت خام ساخته شده و داراى حصارى از خشت خام به ارتفاع حدود 6 متر است که دور تا دور بناهاى قلعه را محصور نموده است ارتفاع بلندترین نقطه حدود 22 متر است و در سه گوشه دیوار قلعه 3 برج براى امر دیده‏ بانى تعبیه شده است از درب ضلع جنوبى تا انتهاى سمت جنوب شرقى داراى پلکانى از خشت خام است که پس از طى 10 پله خشتى به ی
دسته بندی باستان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
دانلود خانه ی خشتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

قلعه سب سوران:

موقعیت جغرافیایى: شهرستان سراوان - بخش سیب و سوران - روستاى سیب قدمت: دوران اسلامى - قاجار

ویژگیهاى معمارى: این بنا با استفاده از خشت خام ساخته شده و داراى حصارى از خشت خام به ارتفاع حدود 6 متر است که دور تا دور بناهاى قلعه را محصور نموده است. ارتفاع بلندترین نقطه حدود 22 متر است و در سه گوشه دیوار قلعه 3 برج براى امر دیده‏ بانى تعبیه شده است. از درب ضلع جنوبى تا انتهاى سمت جنوب شرقى داراى پلکانى از خشت خام است که پس از طى 10 پله خشتى به یک درب چوبى دو لنگه با کنده ‏کاریهاى برجسته در کادرهاى مربع شکل بصورت قرینه روبرو مى ‏شویم. ورودى قلعه بوسیله راهى باریک تونل مانند که تاریک نیز مى ‏باشد با یک شیب ملایم به سمت بالا و حیاط قلعه راه دارد. در وسط حیاط قلعه چاه آبى وجود دارد که دور تا دور آن سنگ کارى شده و در ضلع شرقى حیاط دو اتاق به اندازه ‏هاى مختلف و در ضلع جنوبى یک اطاق و در ضلع شمالى نیز یک اطاق با راهرو باریک به سمت مشرق ساخته شده است. محل سکونت صاحب قلعه در ضلع غربى بوده که داراى محوطه ‏اى نسبتاً بزرگ مى‏باشد. در قسمت مشرق قلعه فضایى به طول 11 متر و عرض 4 متر با پوشش مسطح ساخته شده که شاید براى زندان از آن استفاده مى ‏کرده ‏اند. در ضلع غربى حیاط آثارى از یک تنور براى پخت نان مورد نیاز ساکنین قلعه مشاهده مى‏شود. در اطاق جنوب شرقى براى صعود به محل دیده‏ بانى یک راه پله خشتى ساخته شده است. این اثر در سال 1370 تحت پوشش سازمان میراث فرهنگى قرار گرفته است.


دانلود کارآموزی کارخانه شیر و لبنیات چوپان

شیر بطور کلی، عبارت است از تراوشهای غدد پستانی حیوانات پستاندار معمولاً گاو که عاری از کلستروم می باشد و در اثر دوشش کامل یک یا چند حیوان سالم به دست می آید کلیۀ پستانداران پس از تولد نوزاد خود، قادر به تولید شیر هستند در عصر پستانداران اولیه، قبل از گسترش و پیشرفت زندگی خاکی، بدون شک ترکیب اجزاء غیرآلی مایعات بدن آبزیان شباهت زیادی با محیط زندگی
دسته بندی صنایع غذایی
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
کارآموزی کارخانه شیر و لبنیات چوپان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

توضیحاتی در باره ی کارخانه چوپان. 2

آزمایشگاههای کارخانه. 2

تاریخچه:. 3

تعریف شیر. 5

واحدهای شرکت چوپان. 6

انواع محصولات تولیدی توسط شرکت. 6

نحوه ورود شیر به کارخانه و بررسی سیستم HTST. 6

شیر پاستوریزه و هموژن. 8

شیر خشک. 9

مراحل تولید. 9

کنترلهای مرحله تغلیظ. 9

بسته بندی. 10

موارد نشانه گذاری. 10

خامه (Cream) 11

تعاریف. 11

نسبت بین اندازه ذرات در شیر. 13

پنیر (Cheese) 13

ضد عفونی کردن. 16

مراحل شستشو و نظافت. 16

شستشو درجا (CIP) Cleaning- in Place. 17

ماست (Yoghurt) 17

ضایعات در صنایع شیر و فرآورده های آن و راههای جلوگیری از ضایعات 20

تکنولوژی شیر تغلیظ شده و خشک. 21

دستگاههای تبخیر کننده. 22

انواع تبخیر کننده های یک مرحله ای. 22

تکنولوژی شیر خشک. 22

v روش های اصلی. 22

خشک کن پاششی (اسپری) Spray – Drying. 23

سلول های شیری (Alveoil) :. 25

رشد بافت پستان. 26

انواع دام های مختلف شیر. 29

خواص فیزیک و شیمیایی شیر. 30

وسیکوزیته. 32

خواص شیمیایی شیر. 32

آنزیم های شیر: هیدرولازها، اکسید وردوکتازها. 33

لیپاز. 33

گازهای موجود در شیر. 34

هموژنیزاسیون. 34

ترکیبات شیمیایی شیر. 35

غلظت پروتئین های در شیر. 36

میکروبیولوژی شیر. 36

منابع آلودگی شیر. 38

باکتریوفاژ. 41

شیر مایع. 41

چربی شیر. 41

شیر تلغیظ شده. 42

خامه. 43

پاستوریزاسیون شیر. 44

استریل کردن. 45

ترمالیزیشن. 46

ماست. 46

نوع مایه ماست. 46

استرلیزاسیون و ضد عفونی. 48

ضد عفونی. 48

استرلیزاسیون. 48

رنگ آمیزی ساده. 50

آزمایشگاه های کارخانه چوپان. 51

وزن خصوص (Specific Gravity ). 51

غلظت سنج بریکس Brix Scale. 53

آزمایشات شیر. 54

تعریف شیر. 54

عوامل موثر در تغییر ترکیبات شیر:. 54

آماده کردن نمونه. 55

جستجوی تقلبات در شیر. 58

اندازه گیری چربی شیر توسط بوتیرومتر. 60

بخش مدیریت. 61

مراحل تصفیه کلاسیک. 65

مقدمه:

شیر بطور کلی، عبارت است از تراوشهای غدد پستانی حیوانات پستاندار- معمولاً گاو- که عاری از کلستروم می باشد و در اثر دوشش کامل یک یا چند حیوان سالم به دست می آید. کلیۀ پستانداران پس از تولد نوزاد خود، قادر به تولید شیر هستند. در عصر پستانداران اولیه، قبل از گسترش و پیشرفت زندگی خاکی، بدون شک ترکیب اجزاء غیرآلی مایعات بدن آبزیان شباهت زیادی با محیط زندگی آنها داشته است. سپس در اثر تکامل، ترکیب خون و دیگر مایعات بدن آنها به منظور سازش با محیط اطراف و یا به دلیل اختصاصی گشتن نیازشان تغییر کرده است.

شیر، غذای طبیعی نوزادان می باشد. بشر در هزاران سال پیش متوجه شد که می تواند از این فرآوردۀ با ارزش به عنوان غذا، نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز استفاده نماید. بر این اساس، او از طریق انتخاب و پرورش حیوانات توانست تولید شیر را به میزان قابل توجهی افزایش داده، آن را به عنوان غذای خویش مورد استفاده قرار دهد. نوع حیوانات تولید کنندۀ شیر در یک منطقه تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی محل بستگی دارد. گاو، بومی مناطق معتدله است. مردم اروپا و مناطق مهاجرنشین، نظیر آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند، از جمله مصرف کنندگان عمده شیر گاو و فرآورده های آن به شمار می روند. شیر بز و گوسفند در جنوب اروپا طرفدارانی دارد. مصرف شیر گوزن شمالی توسط لاپهای اروپای شمالی نیز قابل ذکر است. در جنوب غربی آمریکا شیر گاو میش اهلی آسیایی (بوفالوی آبی) به مصرف می رسد. مادیان، شتر و لاما از دیگر حیواناتی هستند که شیر آنها مصرف انسانی دارد. علاوه بر این، مهمترین غذای کودک یعنی شیر انسان را نمی باید از نظر دور داشت.

وجود یکسری عوامل طبیعی نظیر نژاد، مرحله شیردهی، عفونت پستان، فصل، تغذیه و روند شیر دوشی تخمین دقیق متوسط ترکیبات شیر را مشکل ساخته و لذا اطلاعات موجود دربارۀ ترکیب شیر باید با توجه به این عوامل تفسیر شود.

توضیحاتی در باره ی کارخانه چوپان

این کارخانه دارای چندین محصول میباشد که همه ی این محصولات دارای خط تولید متفاوت میباشد.

این کارخانه در سال 1377 تاسیس شده است و محل جغرافیایی کارخانه در جاده خاوران 45 کیلومتری تهران شهرک صنعتی صنوبر نسترن 8 واقع شده است.

این کارخانه 250 نفر پرسنل دارد که مهندسان صنایع غذایی ان 7 نفر می باشند و تعداد کارگران ان 240 نفر می باشند. کارخانه در شهرک صنعتی واقع شده است و نزدیک به اصطبل یا زباله دانی نیست و در یک مکان کاملا بهداشتی واقع شده است. کارخانه لبنیات چوپان صنعتی و شخصی است و دارای گواهی نامه ی استاندارد میباشد و فاقد هر گونه ایسو میباشد وکیفیت محصولات ان درجه 1 ومطابق با استاندارد های کشوری می باشد.

سطح زیر بنای کار خانه 18 هزار متر مربع است که دارای 30 انبار بزرگ میباشد که هر کدام حدود 700 متر میباشد.

کارخانه دارای 7 سرد خانه است و محصولات ان در روز حاضر می شود . ظرفیت تولید آن در روز 130 تن در هفته (6 روز کاری)780 تن در ماه 3312 و در سا ل 37440 تن می باشد.

دارای 1000 راس گاو می باشد .

آزمایشگاههای کارخانه

سیستم های آزمایشگاهی کارخانه مجهز به سیستم های جهانی می باشد و از لحاظ وزارت بهداشت و استاندارد جهانی و کشوری مورد تایید واقع شده است.

در ازمایشگاهها بخش بخش میکروبی وبخش شیمیایی به طور جدا گانه فعالیت می کنند.

تاریخچه:

تهیه شیر از دام حدود 6000 سال قبل و به وسیله لستان شروع شده و از این رو می توان آن را یکی از قدیمی ترین غذاهای بشری دانست. در طی قرون متوالی انسان به روش های ابتدایی و سنتی از شیر دام های اهلی فراورده های مختلف تهیه می گردد و سپس به تدریج روند بهینه سازی صنعت شیر متناسب با نیاز انسان ته نسین تکامل و پیشرفت ؟؟؟؟؟ تا اینکه در حال حاضر در رشته های صنایع غذایی جهان صنعت شیر در جایگاههای ویژه ای قرار دارد به طوری که اساس اقتصادی بسیاری از کشورها بر این صنعت استوار است.

تحول و نوآوری در صنعت لبنی از حدود 2 قرن پیش ذکر شده و در حدود 150 سال تولید صنعتی شیر به سبک امروزی با ساختن ابزارهای فناوری تولید شد که از آن پس پیشرفت بزرگی در عرصه فرآیند شیر پدید آمده است . مصرف سرانه شیر و لبنیات (مهم)

مصرف کل

= مصرف سرانه در کشورهای جهان

مردم (جمعیت)

از اواخر نیمه اول قرن تولید صنعتی شیر روند توسعه سریعی را به همراه داشته. این پیشرفت در فرآورده بهبود روش های تولید شیر با انتخاب نژادهای شیری و یا گوشتی (براون و سویس) رو به گسترش همراه با فرایند جدید در فرآیندها به شرایط مطلوبی دشته یافته، امروزه می توان یک کارخانه شیر را به پالایشگاه بزرگ تشبیه کرد که مواد اولیه محصولات متفاوتی فرایند و تولید می کند. که به طور مثال: تنوع محصولات مختلف لبنی حدود 500 فرآورده ذکر کرده اند. لبنیات یکی از مهم ترین صنایع به شمار می آید و با توجه به میزان خرید و فروش مزارع کشاورزی که توام با دامداری است معلوم می شود که قسمت عمده درآمد روزانه آن ها اغلب از فروش شیر تامین می گردد. با این تفاوت که از مقایسه با سایر محصولات فروش شیر نوعی درآمد روزانه است که مصرف منابع مختلف برسد. مصرف گسترده محصولات لبنی زمینه مساعدی را برای ایجاد اشتغال مولد و جریان سرمایه در تجارت داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

در حال حاضر میزان تولید شیر در سطح جهان 560 میلیون تن است و سهم ایران حدود 6 میلیون تن است. با محاسبات اقتصادی براساس قیمت متوسط هر لیتر شیر حدود 8 درصد ارزش نفت صادرات کشور را شامل می شود. ازدیاد شیر مصرف آن علاوه بر داشتن مصرف مطلوب در حفظ و افزایش تولید کننده شیر و در نتیجه موجب تقویت وضع اقتصادی مملکت خواهد شد. گسترش و پیشرفت توسط دامداری صنعتی و کارخانجات صنایع شیر موجب تغذیه بهتر و سیاست بیشتر و یکی از عوامل مهم ارز آوری در کشورهای صنعتی شیر به صورت که صادرات در تهیه شیر خشک و شیر کندانسه و صادرات و سایر لبنیات در توسعه آن نقش مهمی ایفا نموده است.

شیر غذای بسیار مغذی و به حالت سیال و روان است و شیر از تعداد پستاداران اهلی شامل گاو، گوسفند، شتر، بز، گوزن شمالی لاما، بوفالو مورد مصرف قرار می گیرد. همین موضوع کافی است جایگزین برای شیر وجود ندارد. همچنین هیچ غذایی پذیرش بیشتر یا تنوع استفاده به اندازه شیر ندارد.

تعریف شیر:

شیر محصولی است که از دوشیدن کامل و مداوم استاندارد است باید کاملا بهداشتی جمع آوری شده و سالم عاری از کلستروم یا آنموز یا ماک و فاقد اسید لاستیک است.

1) کلیاتی در مورد صنایع لبنی:

2) فیزیولوژی تولید شیر:

آناتومی و تشریح پستان گاو: در گاو پستان بوسیله بندهای بسیار محکمی به نام لیگاست که بهترین آنها بند نگهدارنده میانی پستان است نگهداری می شود. این بندها از یک طرف به استخوان لگن (Pelvic) متصل است و از طرف دیگر به بافت میانی هریک از دو نیمه شان تکیه می کند و برای استحکام بیشتر به یکدیگر متصل شده اند بند نگه دارنده جانبی از یک طرف به بند میانی و از طرف دیگر به حفره داخلی محکم شده و به صورت یک قلاب نگه دارنده دیواره خارجی پستان را تشکیل می دهد. تضعیف این بندها منجر به افتادگی یا بد فورم شدن پستان می شود.

به طور کلی پستان از 4 بخش مجزا تشکیل شده است (quarter) سیستم خون رسانی و اعصاب نیمه راست و نیمه چپ پستان کاملا از یکدیگر جدا و مستقل است. بخش جلویی و پشتی هر نیمه از پستان دارای یک سیستم خون رسانی مشترک است که توسط یک پرده بسیار ظریف از یکدیگر جدا شده اما دارای سیستم مستقل غدد و عروق با مجرا (Duct) از هم هستد. به این صورت تمام شیر ترشح شده از یک پستان فقط از غدد ترشحی همان بخش از پستان ترشح و تولید می ششود و در گاو سالم در بخش جلویی پستان 40% شیر تولید و ترشح می شود و در بخش پشتی 60% بعضی از گاوها برابر وزن خود تولید شیر نرمال دارند.


دانلود دانلود حوزه آبریز

روش ساده تجربی با مشاهده داده فرسایش نسبت به عوامل زیست محیطی، از طریق تحلیل آماری مرتبط می باشدبه طور کلی، توسعه الگوهایی برای برآورد میانگین بلند مدت تلفات و افت خاک راحتتر است نسبت به برآورد آن د یک طوفان و نیز برای تخمین در مناطق معمولی نسبت به مناطق خاص به دلیل اینکهآن طرحها به صورت تئوری قابل انبساط نیستند
دسته بندی منابع طبیعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود حوزه آبریز

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

این معادله ها، روش اجرای انفصال خاک بر روی مناطق شیار دار که اصولا توسط نیروی ریزش باران موجب می شوند را به کار می گیرد وضربه جزیی که از جریان زمینی ایجاد می شودرا نادیده می گیرد.غلظت،شدت باران در طول یک طوفان به ندرت ثابت می باشد، که میزان انفصال ذرات خاک که یک عمل وابسته به زمانی می باشد را موجب می شود.متاسفانه، در اغلب مطالعات تاثیر وابستگی زمانی در تغییر جدایی یا انفصال ذرات خاک توسط پارامتر ریزش باران یکجا گرفته شده است. (سال 1975 در meyer،Foster) به عبارت دیگر، انفصال ذرات در مناطق شیاری (جویباری) اصولا توسط جریانهای اشباع شده موجب می شود.وضربه جزیی که از برخورد ریزش باران بوجود می آید را نادیده می گیرد. هنگامی که ذرات از توده خاک جدا می شوند، مقدار انرژی ای که برای انتقال رسوب لازم است، خیلی کمتر می باشد.

انتقال-B

برای ذرات جدا شده که تبدیل به رسوب آبراهه می شوند، به عواملی برای انتقال خودشان به مناطق جدید نیازمند هستند و سرانجام به سوی کانالهای آبراهه ها. هم ریزش باران، هم جریان آب حاصل از بارندگی در حوضه آبریز می توانند ذرات خاک را انتقال دهند:

انتقال بارندگی

انتقال ذرات خاک توسط بارندگی معلول عمل پاشیدن می باشد و ظرفیت پاشش تابع میزان بارندگی و چگالی بارندگی، راه رونده شیب دار، خصوصیات خاک، سرعت باد و شکل ظاهری می باشد. بعنوان یک قاعده کلی، درصدکلی خاک پوشیده شده که بسوی پایین سراشیبی حرکت می کند برابر است با درصد شیب به اضافه 50 (در سال 1953،Ekern)اما، ضربه اصلی از نیروی قطرات باران برای انفصال و جدایی ذرات خاک می باشد نه برای انتقال در مناطق شیاری. ذرات منفصل و پاشیده شده بعد، اصولا توسط جریان سطح کم عمق به سوی جویبارها و شیارها انتقال داده می‌شوند (درسال 1995،Nearingetal)،در آنجا، ذرات خاک از مناطق شیاری به یکدیگر ملحق می شوند.وبه سوی کانالهای جریان دار انتقال داده می شوند، توسط جریان متمرکز انتقال داده می شوند. (درسال1973،Young and Wiersma).

انتقال جریان آب حاصل از بارندگی در حوزه آبریز

ماکزیمم مقدار رسوبی که یک جریان زمینی می تواند حمل کند، اغلب به سمت ظرفیت انتقال ارجاع داده می شود که بستگی به ترازانرژاش دارد و همچنین توسط سرعت جریان تخمین زده می شود و به تجمع راه رونده شیب دار و شعاعی که برابر با سطح خیس شده است وزبری سطح و قابلیت حمل ذرات بستگی دارد.

یک جریان متلاطم نسبت به یک جریان آرام بیشتر فرسایش و انتقال داده می شود، در صورتیکه تشکیل حوزه دادن جریان نتیجه ته نشست یا رسوبگذاری را سریع می کند. از زمانی که سرعت جریان زمینی با عمق 29/10افزایش می یابد، میزان انتقال بزرگتر و بیشتر می شود وفاصله انتقال برای جریانهای عمیق طولانی تر می شود. بنابراین یک تقلیل در جریان زمینی یا کاهش انفصال، یک افزایش در سطح مقطع عرضی، یا یک تغییری در شیب یک کاهشی در میزان انتقال باعث خواهد شد. در نتیجه ذرات سنگین تر، بزرگتر ومدورتر ابتدا، ته نشین می شوند در صورتیکه ذرات کوچکتر، سبکتروپهن تر در آویز باقی می مانند. بنابر این، ذراتی که سایزهای بزرگتری دارند در بالا دست جریان رودخانه ته نشین می شود وذراتی که اندازه های کوچکتر دارنددر پایین دست جریان رودخانه ته نشین می شوند. جریانهای گل و لای و رسوبی بیشتر از نوع تمیزشان فرسایش می یابند. سائیدگی و خرد و شکسته شدن ذرات در برابر یک چیز دیگر زمانی که آنها انتقال یافتند در جریان رودخانه ای اتفاق می افتد. این باعث می شود که ذرات بزرگتر به ذرات کوچکتر خرد و شکسته شوند (سایش) و آنها به دورتر از پایین جریان رودخانه انتقال می یابند. در لفظ نسبی، سنگ رتمی و سنگ ماسه ای نسبت به سنگ آهک و دولومیت راحت تر خراشیده می‌شوند، در صورتیکه گرانیت و کوارتز میزان خراشیدگیشان کمتر می باشد.(سخترند) (در سال 1964، Gottschalk)

فهرست مطالب

انتقال بارندگی 2

انتقال جریان آب حاصل از بارندگی در حوزه آبریز 2

رسوبگذاری، ته نشست 5

فرسایش ناخالص آبریز 7

الگوی تجربی 8


دانلود کارآموزی کاردانی صنایع شیمیایی آزمایش کنترل کیفی اداره آبفا برازجان

درون ظروف نمونه 1 قطره محلول تیوسولفات ریخته و درب آن را بسته و درون دستگاه قور قرار داده و به مدت 51ساعت در دمای 170 درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم این دستگاه برای شیشه‌هایی بکار می‌رود که درب شیشه‌ای داشته و در دمای 170 درجه سانتیگراد بکار می‌رود
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 179 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
کارآموزی کاردانی صنایع شیمیایی آزمایش کنترل کیفی اداره آبفا برازجان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 1/5/85

گزارش کار: استریل کردن ظرف‌های نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

روش کار:

درون ظروف نمونه 1 قطره محلول تیوسولفات ریخته و درب آن را بسته و درون دستگاه قور قرار داده و به مدت 5/1ساعت در دمای 170 درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم.

این دستگاه برای شیشه‌هایی بکار می‌رود که درب شیشه‌ای داشته و در دمای 170 درجه سانتیگراد بکار می‌رود.

به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 2/5/85

گزارش کار: استریل کردن ظرف‌های نمونه‌برداری بوسیله اتوکلاو

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

روش کار:

درون ظرف نمونه یک قطره محلول تیوسولفات سدیم ریخته و درب ظرف را محکم می‌بندیم. ظرف نمونه را درون دستگاه قرار داده و درب آنرا توسط پیچ‌هایی که روی آن قرار دارد (پیچ‌ها را روبروی هم) بسته، دکمه آن را زده و به مدت 30 دقیقه گذاشته و بعد از گذشت این زمان چراغ آلارم روشن می‌شود. این دستگاه برای شیشه‌هایی بکار می‌رود که درب پلاستیکی داشته و در دمای 121 درجه بکار می‌رود و برای جلوگیری از برق گرفتگی در دستگاه، از آب مقطر بکار می‌رود.

به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 3/5/85

گزارش کار: طرز نمونه‌برداری

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

وسایل مورد نیاز:

ظروف نمونه، کبریت، پنبه الکل

روش کار:

ظرف نمونه را برداشته (ظرف نمونه باید از قبل استریل شده باشد) و روی آن برچسیب زده (محل نمونه‌برداری، نمونه‌بردار، میزان کلر و تاریخ) شیر آب را باز کرده و به مدت 1 دقیقه حداقل تا آب بشکه وارد شیر شده بعد شیر را بسته و با پنبه الکل شعله‌ور می‌کنیم. بعد از این کار، دوباره شیر را باز کرده و 5/1-1 دقیقه صبر می‌کنیم و ظرف نمونه را کنار شیر آب باز کرده و 4/3 ظرف نمونه آب می‌کند و درب آن را محکم می‌بندد.

به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 4/5/85

گزارش کار: روش اندازه‌گیری سختی موقت

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

وسایل مورد نیاز:

25سی‌سی نمونه، 25سی‌سی آب مقطر، 5/1میلی‌لیتر بافر آمونیوم برای تغییر رنگ اریورکروم بلاک T، EDTA.

روش کار:

25سی‌سی از نمونه را درون بشر ریخته و روی شعله حرارت می‌دهیم تا سختی موقت آن حذف شود (یعنی آب درون بشر نصف شود). بعد از این کار نمونه را از صافی عبور داده و 25سی‌سی آب مقطر به نمونه صاف شده می‌افزاییم و 5/1 میلی‌لیتر بافر آمونیوم و مقدار اریوکروم بلانک T بعد نمونه را هم زده و زیر بورت قرار می‌دهیم و EDTA مصرفی را یادداشت می‌کنیم و در فرمول زیر قرار می‌دهیم تا سختی دائم بدست آید:

سختی دائم:

مقدار سختی کل و سختی دائم را که بدست آوردیم، درون فرمول زیر قرار می‌دهیم تا سختی موقت آب بدست آید:

سختی موقت + سختی دائم = سختی کل

سختی دائم – سختی کل = سختی موقت

به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 5/5/85

گزارش کار: روش اندازه‌گیری سختی کل

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

وسایل مورد نیاز:

25سی‌سی نمونه، 25سی‌سی آب مقطر، 5/1لیتر بافر آمونیوم جهت ایجاد رنگ ارغوانی اریوکروم بلاک T، EDTA.

روش کار:

25سی‌سی نمونه را توسط استوانه مدرج اندازه‌گیری کرده و درون ارلن می‌ریزیم و 25سی‌سی آب مقطر را هم که از قبل اندازه‌گیری شده را به آن می‌افزاییم. 5/1میلی‌لیتر بافر آمونیوم را توسط پیپت اندازه‌ گرفته و درون ارلن اضافه می‌کنیم و اریوکروم بلاک T را به مقدار مورد نیاز به ارلن اضافه کرده، ارلن را زیر بورت قرار می‌دهیم (درون بودت EDTA ریخته شده است) شیر بورت را باز کرده تا تغییر رنگ به آبی روشن تتراسیون را انجام می‌دهیم. شیر بورت را بسته و مقدار EDTA مصرفی را روی بورت خوانده و مقدار بدست آمده را درون فرمول زیر قرار می‌دهیم تا سختی کل بدست آید:

مصرفی a=EDTA

EDTA بر حسب مولار یا نرمال = b

حجم مصرفی نمونه = v

سختی کل:

به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 7/5/85

گزارش کار: دستگاه اندازه‌گیری کلر

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

روش کار:

شیر آب را باز کرده و می‌گذاریم تا آب سرد شود. سپس شیر را طوری تنظیم می‌کنیم که حباب تشکیل نشود. استوانه را که متصل به دستگاه است را زیر شیر قرار می‌دهیم تا پر شود. وقتی که پر شد، دکمه power را زده و وقتی شروع به ریختن آب از آن کرد، دکمه start را می‌زنیم. صفحه شروع به نشان دادن اعداد می‌کند. وقتی روی یک عدد ثابت شد، دکمه data in را زده و اعداد داده شده در دستگاه ثبت می‌شود و مقدار کلر بدست آمده باید توسط شعله به مدت حداقل 1 دقیقه استریل گردد. مقدار آب ورودی دستگاه باید به میزانی باشد که باعث سرریز بیش از حد یا ایجاد حباب نگردد.

میزان کلر موجود در آب باید بین 8/0-5/0 باشد.


به نام خدا

آزمایشگاه اداره آبفا تاریخ: 8/5/85

گزارش کار: دستگاه رطوبت‌سنج

اسامی گروه: فروزان پاپری ثابت

روش کار:

برای کالیبره کردن دستگاه ظروف محلول کالیبراسیون را درون دستگاه قرار می‌دهیم. سپس دکمه on/of را می‌زنیم. سپس دکمه cal را می‌زنیم و دستگاه کالیبره می‌شود. وقتی که دستگاه کالیبره شد، درون مخزن شیشه‌ای تا خط نشان از نمونه‌ای که داریم، ریخته، سپس درون دستگاه کدورت‌سنج قرار داده و دکمه read را زده، پس از گذشت IP50 ثانیه میزان کدورت آب بدست آمد.

حداکثر میزان مجاز کدورت موجود در آب باید بین ftu5-0 باشد.


دانلود حمله به پنتاگون وسازمان مرکزی تجارتی دنیا (WTC) در نیویورک و بررسی ساختمانها

مطالب بسیاری مربوط به این واقعه منتشر شد ، مدارک زیادی در کانادا موجود نبود تا مهندسـان بتوانند اطلاعات لازم را برای طراحی ساختمانهای شهری ارائه دهند تا میزان مقاومت فیزیکــی در برابر این حملات بالقوه و انفجار زیاد شود و میزان امنیت مطابق با این بیشتر استانداردهای عمده ثابت در آمریکا وجود داشت
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
حمله به پنتاگون وسازمان مرکزی تجارتی دنیا (WTC) در نیویورک و بررسی ساختمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

1ـ مقدمه :

حمله به پنتاگون وسازمان مرکزی تجارتـی دنیا WTC ) ) درنیویورک که درتاریـخ 11 سپتامبرسال 2001 رخ داد ، سبب شدکه مهندسان ساختمان بدنبال راهـهایی برای پیشـرفت کارآیی ساختمان ها بدهنـد که شاید در آینده هم مورد حملات واقع شود . از زمانی که این واقعه رخ داد بسیاری از سازمان های مهم در آمریکا و کشورهای دیگر دنیا شروع به بررسـی کار ساختمان WTC و پنتاگون کردند که این کار با جمع آوری و بررسی داده ها صورت گرفت . طبق نتایج بررســی می توان ثابت کرد ، پیشنهادی برای اصلاح و تغییـرات ساختمانی ارائه شد که نیاز به زمان زیاد برای تخلیـه دارد یا احتمال فروریختـن ( متلاشی شدن ) درحمـلات مشابه در آینـده دارد . طی وقایع انفجـار اخیـر در داخل و اطراف ساختمان ها ، سؤالی مطرح شدکه چطورباید طراحی شود که مقاومت ساختمـان در برابر انفجاری که ممکن است مجدداً رخ دهد ، زیـاد شود . به عبارت دیگر ، تعداد ساختمانهای زیادی هستند که طراحی شده اند ، تا نه تنها در برابر نیروهای دینامیک ناشی شده از وقایع طبیعی از قبیل طوفان ، زلزله مقاومت می کنند بلکه باید دربرابر وقایع غیر مترقبه و مخرب از قبیل انفجـار پایدار باشد . مهمترین شکل مقاومت ساختمانها در برابر انفجار این است که قابلیت تحلیل و از بین بردن ضربات شدید و انرژی انفجار را داشته باشد ، بدون اینکه سبب ویرانی ساختمانها به کلی شود. شماری مطالب مربوط به این منتشر شد ، مدارکی درآمریکای شمالی که مهندسان بتوانند اطلاعات لازم درباره طـراحی ساختمان های شهر برای اینکه مقاومت فیزیـکی را در برابر ضـربات و صدمات بالقوه و انفجـار بالا ببرد ، موجود نبود . بنابراین طـراحان ساختمـان و آرشیتکت ها به رهنمودهایی نیاز دارند که درباره چگونگی طراحـی ساختمان های بلند که مقاوم باشد در برابر حمـلات گوناگون دشمن و میزان صدمـه و جراحات ساکنین این ساختمان ها را کاهش دهد . این متن مروری کلــی مربوط به وقایع انفجارکه درساختمانها رخ داده است میپردازد که خرابی برجهای WTC ذکر خواهـد شد . دو نظریه موجود است یکی ازدیدگاه معماری ساختمان و دیگری از دیدگاه مهندسی ساختمان برای ساختمان های بلنـدی است که می خواهد میزان امنیت بشــر و افرادی که درآنجا هستند را بالاببرد . دیدگاه آرشیتکتی شامل طرح ریزی وطرح بندی وعملکردساختمان است .دیدگاه مهندسی ساختمـان به بررسی محـاسبـات وطـراحی بخش های ساختمـان که مربوط به ایجاد امنیت اسـتمی باشد . استراتژیهای ارزیابی ساختمان و افزایش امکانات در ساختمان های بلند که در برابر وقایع انفجارمناسب نبود که در بعد به آن خواهیم پرداخت . متن شامل نظریات مهم برای طراحی مؤثر و کارآمد سیستمهای ساختمانی است تا میزان امنیت بشر بالا رود .


دانلود کارآموزی کامپیوتر طراحی و نصب شبکهLan دانشکده ادبیات و زبان خارجه تبریز

شبکه یا Netword یک اصطلاح عمومی است و به مجموعه ای از ابزارهای پردازش اطلاعات اطلاق می شود که با یکدیگر در ارتباط هستند البته این ارتباط از نوع فیزیکی و منطقی است که از طریق سخت افزار و کابل بر قرار شده است و با یک روش استاندارد مدیریت می شود
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
کارآموزی کامپیوتر طراحی و نصب شبکهLan  دانشکده ادبیات و زبان خارجه تبریز

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

مقدمه :

شبکه چیست ؟

شبکه یا Netword یک اصطلاح عمومی است و به مجموعه ای از ابزارهای پردازش اطلاعات اطلاق می شود که با یکدیگر در ارتباط هستند . البته این ارتباط از نوع فیزیکی و منطقی است که از طریق سخت افزار و کابل بر قرار شده است و با یک روش استاندارد مدیریت می شود .

Wan and Lan

شبکه محلی یا (Local Area Networkinq) Lan شبکه ای است با تعداد محدودی از کامپیوترهای شخصی بطوری که در سطح یک مکان محدود با هم کار می کنند و از منابع یکدیگر مشترکاً استفاده می کنند . شبکه های محلی به اشکال گوناگون قابل استفاده اند اما با وجود این گوناگونی در اصل با هم یکسانند بطوریکه اشتراک در برنامه های کاربردی فایلها و وسایل جانبی از اهداف اصلی آنهاست .

همان طور که می دانیم از Lan برای فضاهای محدود استفاده می شود اما اگر بخواهیم در فواصل طولانی نقل و انتقال اطلاعات با سرعت بالائی انجام شود به سراغ شبکه های گسترده یا Wan ( Wide Aria Nedwork ) می رویم .یک Wan از مرتبط شدن دو یا چند Lan بوجود می آید .

تغییر و تحول در تکنولوژی شبکه ها :

با پیشرفت روزافزون فن آوری شبکه ها نحوه و نوع ارتباط مابین کامپیوترهای یک شبکه مداماً در حال تغییر است ، پیش از این شبکه به معنای محیط متمرکزتری برای پردازش اطلاعات بحساب می آمد و از ترمینالها به عنوان ابزاری برای دریافت و یا نمایش اطلاعات استفاده می شد . بطوریکه آنها فقط از منابع اطلاعاتی موجود در کامپیوترهای بزرگ استفاده می کردند و سیستم ها به تنهایی قابلیت اجرای فرامین نرم افزاری را نداشتند .

اجزای اصلی شبکه :

ارتباطات داده ها در ابتدا در انحصار کمپانیهای خاصی از قبیل IBM قرار داشت اما در حال حاضر شرکتهای زیادی دست اندرکار این قضیه هستند بطوریکه تمام اجزای مورد نیاز یک شبکه از نرم افزارهای سطح بالا تا رابط های سطح پایین را ارائه می دهند . تعداد این شرکتها باعث شده است که اجزای متفاوتی در ارتباط با شبکه های محلی بوجود آید . اما بطور کلی آنچه که باعث اختلاف مابین شبکه های محلی می شود تفاوت اجزای اصلی آنهاست .

ایستگاه کاری

مشهورترین جزء یک شبکه ، ایستگاه کاری یا Workstation می باشد که از طریق آن کاربرد با شبکه ارتباط برقرار می کند . ایستگاه کاری در شبکه به معنای یک پایانه هوشمند است زیرا از توانایی پردازش و اجرای برنامه ها بهره مند می باشد در حالیکه پایانه های ساده (Dumb ) فقط بعنوان یک ابزار ورودی خروجی به کامپیوتر مرکزی متصل بوده و اطلاعات را جهت پردازش ، به واحد پردازشگر مرکزی ارسال می کنند .

ایستگاههای کاری در یک شبکه محلی به تنهایی قابل استفاده هستند و می توانند در سرعت پردازش ، مقدار حافظه ، برنامه های نصب شده و ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات متفاوت باشند .

اغلب ایستگاههای کاری از یک سیستم عامل محلی (host) نظیر DOS و Windows یا OS/2 بهره می برند این سیستم عامل شرایطی را فراهم می کند تا ایستگاه کاری توانائی اجرای نرم افزارهای محلی را مستقلاً دارا باشد .

کارت های رابط شبکه

رابطی که جسم جدا از شبکه را به LAN متصل می سازد و آن را راه اندازی می کند ، کارت رابط شبکه یا آداپتور شبکه (Network Interface Adapter-NIC) نامیده می شود . یک NIC از شکاف های (SLOT) موجود بر روی برد اصلی کامپیوترها استفاده می کند . و باعث برقراری یک اتصال فیزیکی به رسانه انتقال یا کابل می شود . کارت شبکه ، باعث برقراری ارتباط مابین اجزاء شبکه از طریق سیگنال های خاص می شود . هر عنصری از شبکه محلی که دارای یک کارت شبکه باشد بعنوان یک گروه یا node شناخته می شود بطوریکه هر گروه از یک آدرس واحد برای مسیریابی اطلاعات استفاده می کند .

کابل بندی (Cablinq)

اتصال فیزیکی گره های شبکه را کابل بندی شبکه می نامند . کابلی که در Lan استفاده می شود از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا این عنصر در شبکه ، بیشترین تاثیر را بر میزان نرخ انتقال داده و بازدهی ورودی خروجی دارد . دو اصطلاحی که در این زمینه برای رسانه انتقال اطلاعات (Media) استفاده می شود عبارتند از : باند پایه (Base Band) و باند پهن (Broad band) . باند پایه روشی از انتقال اطلاعات است که در آن سیگنال دیجیتال تنها با یک فرکانس ، کل پهنای باند رسانه را اشغال می سازد . از طرفی باند پهن به مفهوم آن است که پهنای باند به چندین کانال تقسیم
می شود که این تقسیم بندی بر اساس فرکانس های متفاوت و یا دامنه فرکانسی مختلـف برای سیگنـال آنــالوگ می باشد . در یک چنین حالتی اگر پهنای باند کافی وجود داشته باشد ، می توان چندین سیستم انتقال را تنها با استفاده از یک کابل پیاده سازی کرد . اصطلاحی که چگونگی مشترک بودن رسانه را بوسیله کانال های متعدد ، بیان می کند تسهیم سازی یا Multiplexing
می باشد البته نوع تسهیم سازی ، بستگی به رسانه انتقال دارد .

رسانه های نوع باند پهن، چندین کانال متفاوت دارند که این نوع تقسیم بندی بر اساس فرکانس های مختلف سیگنال های آنالوگ می باشد . به این نوع تسهیم سازی ، مالتی پلکس بر اساس تقسیم فرکانس یا FDM (Frequency Division Multiplexing) گفته می شود . تلویزیون کابلی نمونه ای از EDM است . باند پایه روشی از انتقال داده است که تنها یک فرکانس از سیگنال دیجیتال ، سراسر پهنای باند را اشغال می کند . رسانه از نوع باند پایه در هر لحظه می تواند با یک فرکانس کار کند که البته می تواند مالتی پلکس شده باشد . این عمل به وسیله تقسیم کانال به فواصل زمانی یکسانی انجام می گردد که داده های مربوط به کانال های مختلف ، در این فواصل زمانی جاسازی می شوند . به این روش ، TDM یا مالتی پکس بر اساس تقسیم زمانی (Time Division Multiplexing) گفته
می شود .

انواع کابلهایی که عموماً استفاده می شود عبارتند از زوج سیم بهم تابیده (Twisted pair) کابل هم محور (Coaxial) و فیبر نوری (Fiber-Optic). امروزه همچنین از ارتباطات بی سیم که دارای تکنولوژی مادون قرمز یا مایکروویو هستند ، استفاده مس شود .

توپولوژی (topology) یک شبکه محلی ، معرف نوع ارتباط فیزیکی گره ها و اتصالات کابلی آنهاست . نوع کابل ، توپولوژی و قوانین کنترل دسترسی به رسانه ، در مجموع ، پیکره بندی شبکه را مشخص می کند .

سرویس دهنده (server)

سرویس دهنده ، یک کامپیوتر است که عملیات دسترسی به فایل ها وانواع سرویس های دیگر را برای شبکه فراهم می سازد . سرویس دهندگان از پردازشگری قدرتمند بهمراه حافظه موقت و دائم با حجم بالا استفاده می کنند . یک سرویس دهنده ، دارای یک سیستم عامل شبکه (Network Operating System-NOS) می باشد که بعنوان مغز فعال شبکه کار می کند و چگونگی دسترسی ایستگاه های کاری را به منابع مشترک کنترل می نماید . امروزه از سیستم عامل هایی نظیر IBM,s OS/2 ,Novells Netware و Microsoft W indows NT برای شبکه های محلی استفاده می شود .

ممکن است برای شبکه های محلی ، سرویس دهنده گان متفاوتی استفاده شود که هر کدام وظایف خاصی را انجام میدهند . از عمومی ترین آنها سرویس دهنده فایل یا file server می باشد که چگونگی امکان دسترسی کاربران شبکه به فایلهای موجود بر روی حافظه اصلی (Master) را تعیین می کند . همچنین یک سرویس دهنده می تواند بعنوان یک بانک اطلاعاتی برای برنامه های کاربردی بکار رود همچنین یک سرویس دهنده چاپ یا print server ، امکان دسترسی به یک یا چند چاپگر موجود در شبکه را مهیا می سازد . از وظایف بعضی از آنها ایجاد امکاناتی برای خصوصی سازی اطلاعات و بالا بردن، امنیت داده ها می باشد که باعث می شود کاربران مختلف در استفاده از منابع شبکه ، محدود شوند .

ابزارهای اتصال در شبکه

ابزارهای اتصال به دستگاه هایی اطلاق می شود که قطعات یا گره های یک شبکه را بهم متصل
می کند . در ساده ترین حالت ، ممکن است وسیله ای باشد که کابل ها و اتصال گره ها را مدیریت کند و یا ممکن است شامل کامپیوترهایی باشد که عملیات مسیر یابی اطلاعات را برای شبکه های وسیع تدارک ببیند .

هاب (Hub)

هاب در یک شبکه ، بعنوان نقطه متمرکز کننده و محل اتصالی برای گره های آن شبکه محلی می باشد . به آندسته از هاب هایی که برای اتصال فیزیکی چندین قطعه کابل کوتاه بکار می رود ، هاب های انفعالی (Passive) و به هاب هایی که برای اتصال کابل های طویل بکار می شود ، هاب های فعال (Active) ، گفته می شود . هاب های فعال سیگنال ها را همانند تقویت کننده ها مجدداً تولید و ارسال می کنند در صورتیکه هاب های انفعالی فقط انتقال سیگنال را انجام می دهند .

بعضی از هاب ها دارای اصطلاح خاصی هستند که نوع دسترسی به رسانه را مشخص می کنند . بعنوان مثال هاب هایی که برای شبکه حلقه نشانه (Token Ring) استفاده می شود با نام واحد دسترسی چند ایستگاهی یا MAU معرفی می گردد .

MAU = Multi Station Users

ابزارهای اتصال قطعات شبکه

برای برقراری ارتباط مابین شبکه های مختلف یک شبکه از پل ها (bridges) ، دروازه ها (gateway) و مسیر گردان ها (routers) استفاده می شود .

ابزارهای جانبی

یکی از قابلیت اصلی شبکه های محلی . به اشتراک گذاشتن وسایل جانبی است یعنی این ابزار
می توانند توسط بیش از یک برنامه یا ایستگاه کاری مورد استفاده قرار بگیرد . این وسایل می تواند حافظه جانبی ، چاپگر و یا مودم باشد .

خصوصیات شبکه

نرم افزار شبکه

در یک ارتباط شبکه ای ، چندان مناسب نیست که هر ایستگاه محلی از طریق نرم افزار شبکه و بطور جداگانه ، به منابع مشترک دسترسی داشته باشد . برنامه های شبکه را می توان به نحوی طراحی کرد تا برای کاهش فعالیتهای اضافی ، کارهای یک گروه را جمع آوری و اجرا کند نرم افزارهای شبکه عموماً از یک بانک اطلااعاتی مشترک استفاده می کنند .

دسترسی از راه دور

امروزه دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود در یک مرکز ، بوسیله ایستگاه های کاری که خارج از این محیط قرار دارند ، کاری بسیار معمولی و عادی است به این عمل اصطلاحاً دسترسی از راه دور یا Remote Access گفته می شود در این حالت یک دستگاه کاری با استفاده از مودم و یک نرم افزار خاص با کامپیوتر دیگر ارتباط برقرار می کند . همانند شبکه های گسترده (WAN)، ارتباط از راه دور سرشار از مسائل حفاظتی است .

امنیت شبکه کل یک صنعت است که ممکن است به سخت افزار و نرم افزار خاص و پیچیده ای نیاز پیدا کند .

وسایل جانبی مشترک

یکی از راههایی که باعث افزایش کارایی شبکه می شود ، استفاده مشترک از وسایل جانبی است . یعنی چندین کاربر می توانند به وسایلی از قبیل چاپگرها ، دستگاه های ذخیره سازی ، ماشین های FAX و ابزارهای دیگر شبکه ، بطور مشترک دسترسی داشته باشند .

پست الکترونیکی (Email)

در ساده ترین حالت ، پست الکترو.نیکی به مفهوم نقل و انتقال رشته های متنی (ASC II) ، مابین شبکه های محلی و یا گسترده است . نرم افزارهای جدیدتر حتی اجازه می دهند که تصاویر گرافیکی و فایل ها اطلاعاتی را هم بتوان به متن منتقل شده ، متصل کرد . امروزه در اکثر اداره ها ، پست الکترونیکی جای مکاتبات اداری پر دردسر را گرفته است .

اینترنت

اینترنت به مجموعه ای از شبکه های متصل به هم و گاهاً متفاوت ، گفته می شود که باعث برقراری ارتباط مابین نقاط مختلف دنیا می شود . از آنجائیکه این ارتباط در سطح وسیعی انجام
می گیرد . باید شبکه های مختلف بتوانند با استفاده از یک زبان مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .

TCP/IP مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی است که بعنوان یک استاندارد ، در برقراری ارتباطات جهانی از طریق اینترنت ، بکار می رود .

خلاصه مقدمه :

- شبکه یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف مجموعه ای از ابزارهای پردازش اطلاعات که با هم در ارتباط هستند استفاده می شوند .

- یک شبکه محلی Lan معرف شبکه ایاست که از نظر مساحت جغرافیایی محدود می باشد .

- یک شبکه Wan شبکه ای است که مابین چند شبکه محلی ارتباط برقرار می کند .

- مفهوم شبکه از یک پردازشگر مرکزی با چند ترمینال ارتباط نظیر به نظیر ( Peer to Peer ) تغییر کرده است .

- شبکه به کاربران این امکان را میدهد که از منابع ، امکانات و سرویسهای موجود بصورت بهینه استفاده کنند . که این قابلیت در کاهش زمان و هزینه مؤثر است .


دانلود دانلود حمل و نقل عمومی

برنامه ریزی حمل و نقل عمومی زیر مجموعه ای یکپارچه از کل برنامه ریزی حمل ونقل درون شهری است مسیرها و ترمینالهای حمل و نقل عمومی باید یک ساختار یکپارچه جهت انجام رفت و آمدهای روز افزون در منطقه مورد نظر را تشکیل دهند
دسته بندی حمل و نقل
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
دانلود حمل و نقل عمومی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

برنامه ریزی حمل و نقل عمومی زیر مجموعه ای یکپارچه از کل برنامه ریزی حمل ونقل درون شهری است . مسیرها و ترمینالهای حمل و نقل عمومی باید یک ساختار یکپارچه جهت انجام رفت و آمدهای روز افزون در منطقه مورد نظر را تشکیل دهند . اهداف این برنامه ریزی ممکن است از بهبود خدمات فعلی تا ارائه یک طرح جامع از یک سیستم توسعه یافته جدید را شامل گردد .

برنامه ریزی باند مدت (15ساله یا بیشتر ) دارای هدف پیش بینی و یا تاثیر گذاری بر تحولات آینده در محدوده مورد نظر و تهیه ملزومات مورد نیاز برای برآورد تقاضای خدمات حمل و نقل عمومی می باشد . این نوع برنامه ریزی همچنین سعی دارد نیازهای سرمایه ای مورد نیاز، بخصوص برای طرحهایی که نیازمند زمان بیشتری برای برنامه ریزی و طراحی و تامین مالی و تجهیز می باشد را تخمین زذه و برآورد نماید . پروژهای مشتمل بر طرحهای بلند مدت اغلب نیازمند مقادیر زیادی زمین و دوره های ساخت طولانی می باشد .

برنامه ریزی کوتاه مدت ،معمولا به منظور انجام برنامه سریع الاقدام و یا برنامه های ارتقا دهنده تکمیلی به کار گرفته می شود . البته هر دوی این برنامه می توانند در طی یک پریود زمانی پنج ساله طرح و اجرا شوند . اهداف طرحهای کوتاه مدت، حل مسائل مستقل و مجزایی که می تواند از طریق ارتقائ و توسعه دادنهای کوچک و جزیی همراه با سرمایه گذاری های متوسط حل شوند، می باشد . دامنه و طیف پروژهای برنامه ریزی کوتاه مدت از اندازه گیری معیارهای مربوط به حل مقدماتی مسائل تا برنامه ریزیهای مربوط به ارتقا و توسعه برای ایمنی و آسایش مسافرین، متغییر است.

اگر چه برنامه ریزی های حمل و نقل عمومی به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند ولی در حقیقت هر دو نوع این برنامه ریزیها کاملا به یکدیگر وابسته هستند و نهایتا طرحهای کوتاه مدت، اجزا طرحهای بلند مدت خواهند بود . از این رو این دو مجموعه از پیشرفت طرحهاباید با نزدیکی و هماهنگی زیادی نسبت به هم به کار گرفته شوند و به صورت مشترک و توام بسط و توسعه یابند . همچنین باید توجه داشت که هر چند برخی از فعالیتهای برنامه ریزی به آسانی تحت عنوان کوتاه مدت یابلند مدت طبقه بندی می شوند . ولی بسیاری از انواع این توسعه ها و پیشرفتها می توانند در یک یا دو گروه زمانی مذکور قرار گرفته و دسته بندی شوند .

فهرست

مقدمه 1

مراحل کلی برای انجام برنامه ریزی حمل ونقل عمومی 2

ارزیابی عملکرد سیستم 3

ارزیابی اقتصادی سیستم 9

تامین مالی ترانزیت 11

کرایه های وسایل حمل ونقل عمومی 13

ملاحظات مسائل محیط زیستی 15

تحقیق در حمل ونقل عمومی 16

جمع بندی 17

منبع 17


دانلود کارآموزی کامپیوتر آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران

دراین آموزشگاه، آموزش رایانه کار درجه 2 ، رایانه کار درجه 1، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار 3D Max ، نرم افزار Matlab ، نرم افزارهای میکس و مونتاژ و انجام می شد رایانه کار درجه2 شامل مباحث زیر می باشد مبانی و فناوری کامپیوتر، سیستم عامل مقدماتی (Dos Windows XP) ، واژه پرداز Word 2004، صفحه گسترده Excel 2004 ، ارایه مطالب Power Point 2004 ، بان
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 454 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
کارآموزی کامپیوتر  آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

گزارش فعالیت های کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر تابران

دراین آموزشگاه، آموزش رایانه کار درجه 2 ، رایانه کار درجه 1، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار 3D Max ، نرم افزار Matlab ، نرم افزارهای میکس و مونتاژ و....... انجام می شد.

رایانه کار درجه2 شامل مباحث زیر می باشد :

مبانی و فناوری کامپیوتر، سیستم عامل مقدماتی (Dos, Windows XP) ، واژه پرداز Word 2004، صفحه گسترده Excel 2004 ، ارایه مطالب Power Point 2004 ، بانک اطلاعاتی Access 2004، اینترنت، پست الکترونیکی و ویروس های کامپیوتری.

رایانه کار درجه 1 شامل مباحث زیر می باشد:

سیستم عامل پیشرفته، برنامه نویسی(الگوریتم، فلوچارت و زبان NU) ، نرم افزار NU ، مفاهیم شبکه .

هفته اول کاری: آموزش ابتدایی کامپیوتر به یکی از کارآموزان که شامل آشنایی مقدماتی با محیط Windows XP می شد، گرفتن آزمون عملی Windows XP از کار آموزان رایانه کار درجه 2 ، آموزش تایپ فارسی . نصب چند نرم افزار برای یادگیری در طول دوران کارآموزی ، مثل: نرم افزار ویژوال استودیو برای کار با C#.Net ، نرم افزارMatlab برای کار با قسمت فازی و رسم نمودارهای آن . نرم افزار Adobe Photoshop Cs2 برای یادگیری.

آموزش Word به یکی از کارآموزان به صورت خصوصی.

هفته دوم کاری: روزهای زوج یادگیری نرم افزار فتوشاپ و شرکت در کلاس های خصوصی آموزشگاه.

در روزهای فرد حدود 2 ساعت رفع اشکال کارآموزان رایانه کار درجه 2، آموزش خصوصی به یکی از کارآموزان که شامل تمامی مباحث مقدماتی برای کار با کامپیوتر و ....... می شد، به طوریکه در پایان دوره آموزشی قادر به کاربا ویندوز بود، مانند: آشنایی با تمام آیکن های موجود در روی صفحه ی دسک تاپ، ایجاد فایل، شاخه و زیر شاخه ، حذف و بازیابی مطالب و..... ، تایپ اصولی فارسی،

کار با Word که شامل: جدول کشی، ایجاد و ذخیره ی فایل دلخواه و....بود.

هفته سوم کاری: به یک سری از کارآموزان به صورت خصوصی نحوه ی کار اصولی با Power point، Excel ، Access آموزش داده شد ، که در پایان دوره به خوبی قادر به کار با این نرم افزارها بودند. همین طور رفع اشکال کار با اینترنت، و نحوه ی هر چه سریع تر Search کردن .

هفته چهارم کاری: یادگیری مختصری درباره ی زبان ویژوال بیسیک. و کار با فرم ها وذخیره ی پروژه ها در آن.

هفته پنجم کاری: نصب آنتی ویروس وUpdate کردن آنتی ویروس های تمامی کامپیوتر های آموزشگاه.

آنتی ویروس نصب شده در این آموزشگاه Node32 بود .

برای Update کردن این آنتی ویروس لازم است واردسایت اینترنتی مربوط به آن شده و رمز عبورمشخص شده را در کادری وارد کرده و آن را به روزرسانی کنیم.

هفته ششم کاری: رفع اشکال کار آموزان رایانه کار درجه1 در زمینه کار با زبان ویژوال بیسیک .

هفته هفتم کاری : طراحی یک سری کارت ویزیت توسط نرم افزار فتوشاپ و کمک به مربیان در امر آموزش رایانه کاردرجه 2 و گرفتن آزمون عملی از کارآموزان در زمینه ی نرم افزارهای Office .

هفته هشتم کاری: کار کردن روی افکت های موجود در فتوشاپ، تمرین مطالب یاد گرفته شده در زمینه ی ویژوال بیسیک. کمک به مربی.

مقدمه ای در مورد نرم افزار فتوشاپ:

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که اساس کار آن برپایه ی Bitmap می باشد. این نرم افزار متعلق به شرکتAdobe بوده و برای ویرایش تصاویر، طراحی موارد گرافیکی چاپی یا غیرچاپی و ... مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد.

این نرم افزار از دسته نرم افزارهای Image Editor می باشد. به این معنا که به کمک این نرم افزار میتوان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار به کمک چند نرم افزار دیگر که تحت همین نرم افزار کار می کنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش های را داشته با شند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ برروی تصاویر می باشد.

ضمن این که باچاپگرها و دستگاه های خروجی فیلم و زینک به صورت استاندارد هماهنگی دارد. برای مطالعه این دوره آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند.

ضمناً سیستم باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد:

  • حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 223.
  • 16 مگابایتRam.
  • حدود600 مگابایت فضای آزاد.
  • کارت گرافیکی 64 گیگابایت.

در ضمن زمانیکه فتوشاپ رانصب می کنیم، یک فایل کوچک در Control Panel نصب می شود به نام Adobe Gama ، که به 256 MB برای Ram نیاز دارد.

محیط نرم افزار فتوشاپ متشکل است از :

ناحیه کاری، نوارمنو، نوار پارامترها و پانل های مختلف کنترل رنگ، سایز تصویر، لایه ها، اطلاعات صحنه، تاریخچه و غیره می باشد.

شکل زیر نمایی کلی از محیط فتوشاپ را در بدو ورود نشان می دهد.

این نرم افزار مطابق تمامی نرم افزارهای تحت ویندوز دارای منوهایی در بالای صفحه می باشد که تمامی فرمان ها در این منوها بسته به نوع عملکردشان دسته بندی شده اند.

اولین منوی که با آن شروع می کنیم منوی File است؛ که در این منو فرمان های ورود و خروج و نیز ذخیره سازی موجود می باشد، مثل:

  1. New :که به کمک آن می توان یک صفحه جدید کاری در صحنه ایجاد نمود، زمانی که این گزینه را می زنید یک پنجره جدید باز می شود که تعیین کننده ی مشخصات و نوع تنظیمات صحنه ای می باشد که کاربر ایجاد خواهد کرد.

دانلود کارآموزی کامپیوتر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان

دنیای امروز، دنیای تغییر و تحولات سریع اجتماعی و علمی است دنیایی است که حرکت کردن در آن نیاز به داشتن اندیشه های فرافکن قوی، قدرت تجزیه و تحلیل، آینده نگری، برنامه ریزی و نهایتاً هدفدار بودن است امروز دیگر اندیشه های کند سنتی و مدیریت سنتی و حال نگری در افراد، آنها را از ادامه حرکت با چرخه های جامعه باز می دارد
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 202 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
کارآموزی کامپیوتر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

فصل اول: ضرورت و فلسفه تشکیل سازمان دانش آموزی. 1

فصل دوم: تاریخچه تشکیل سازمان. 3

تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی. 3

فصل سوم: آشنایی با اساسنامه سازمان دانش آموزی. 5

اهداف سازمان دانش آموزی. 6

وظایف سازمان دانش آموزی. 6

ویژگی های سازمان از زوایا و ابعاد مختلف.. 8

آشنایی با محیط کاری در اداره سازمان دانش آموزی. 10

مقدمه و تشکر

دنیای امروز، دنیای تغییر و تحولات سریع اجتماعی و علمی است. دنیایی است که حرکت کردن در آن نیاز به داشتن اندیشه های فرافکن قوی، قدرت تجزیه و تحلیل، آینده نگری، برنامه ریزی و نهایتاً هدفدار بودن است. امروز دیگر اندیشه های کند سنتی و مدیریت سنتی و حال نگری در افراد، آنها را از ادامه حرکت با چرخه های جامعه باز می دارد.

در قالب این مستندات قصد دارم تا تجربیات و فعالیت های خود را در این مدت کوتاه جهت ارائه به دانشگاه به رشته تحریر در آورم.امیدوارم که در این امر مهم بتوانم موفق باشم. در اینجا جا دارد از زحمات مسئوولان سازمان دانش آموزی بخصوص از سرپرست کارآموزی که کارشناس کانونها را بر عهده داشتند وهمچنین از استاد کارآموز خود جناب آقای مهندس برومند که نه فقط در طول این دوره کارآموزی بلکه در تمام دوران تحصیلیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان مطالب بسیاری از وی آموختم تشکر و قدر دانی نمایم دان شاءالله که آنان از من به عنوان یک دانشجو راضی باشند.


فصل اول: ضرورت و فلسفه تشکیل سازمان دانش آموزی

در این فصل ضرورت و فلسفه سازمان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است:

الف) در اصل سوم و نوزدهم قانون اساسی مبنی بر موظف بودن دولت جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت عامه در تعیین سرنوشت فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی مردم از هر قوم و قبیله ای که باشند تأ کید شده است لذا نسل نوجوان و جوان که از مهمترین و حساسترین آحاد مردم هستند .لزوم ایجاد بستر مناسب برای مشارکت آنان به طریق مختلف از وظایف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ب) از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بیانگزار این حرکت همواره بر توجه و استفاده و بکارگیری اقشار مختلف جامعه در اداره امور تأ کید داشتند.

ج) مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود بر رسیدگی به امور جوانان و نوجوانان تأ کید داشته اند در سال 1366 ایشان در پیامی خطاب به مجمع رسیدگی به امور جوانان فرمودند: نقش عظیم جوانان و نوجوانان پسر و دختر نه تنها در جامعه انقلابی ما بلکه در کل جامعه بشری با محاسبه آینده و مسئولیتهای بالقوه و در کنار مسئولیتهای بالفعل این قشر عضیم نمودار می گردد و از این روست که نادیده گرفتن مسئولیت اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نسل نوپا و کودک انگاشتن آنان حتی در سنین بالای بلوغ بصورت آفت اجتماعی پدیدار می شود و این مجمع باید در دگرگون سازی آن و ایجاد ذهنیت واقع گرایانه نسبت به این نسل برومند طرحی نو و اساسی در اندازد.

در جای دیگر از این پیام خطاب به بزرگسالان می فرمایند: که پدران و مادران و مربیان و معلمان و استادان باید بدانند که تعلیم و تربیت این نسل نه در تعلیم و تربیت رسمی منحصر و نه از تعلیم و تربیت عمومی جداست. زیرا که این دو با هم پیوسته و وابسته اند و نسل نوپا شریک طبیعی کلیه فعالیتها سیاسی ، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی نسل پیشین است.

د)دیدگاه جناب آقای مددی-ریاست محترم سازمان دانش آموزی-نسبت به پرکردن اوقات فراقت صاحب نظران معتقدند اوقات فراقت یکی از مهمترین عوامل و بستر خلاقیت و ابتکار و نوآوری در دانش آموزان است. کسب تجارت علمی یکی از دستاوردهای مهم اوقات و کسب این تجارب برای نوجوانان یکی از امور ضروری و حیات بخش است.نوعآ در چارچوب مدارس کسب این نوع تجارب کمتر اتفاق می افتد.

یادگیری اجتماعی برای زندگی اجتماعی مورد نیاز است و بدون دارا بودن مهارتهای زندگی امروزه موفقیت ها در سطح جامعه کاهش پیدا می کند و یکی از رموز موفقیت افراد دارا بودن اجتماعی است. لذا اوقات فراقت را بخصوص تابستان را فرصت مناسب و ارزشمندی برای تقویت این مهم تلقی می کنیم.

مشکلاتی که ما در کشور داریم در مورد اوقات فراغت باعث می شود که نتوانیم به نحو مطلوب و شایسته از این فرصت استفاده کنیم.نگاه به اوقات فراقت با جنبه های هزینه ای بودن آن نه سرمایه گذاری کردن موجب شده است که در طول چند سال گذشته سرمایه گذاریهای لازم انجام نشود.


فصل دوم: تاریخچه تشکیل سازمان

تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی

چنانچه بخواهیم تصویری از تاریخچه تصویب اساسنامه سازمان دانش آموزی ترسیم نماییم شایسته است از نقطه ابتدایی که شمای کلی اساسنامه مطرح و تدوین شد آغاز کنیم که در اوایل مهر ماه سال 1376 صورت گرفت.

1) تدوین اساسنامه بعنوان مرحله نخست 5 ماه به طول انجامید این کار بطور مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد.

2) پس از طی مرحله اول با صدور ابلاغ توسط ریاست محترم جمهوری در بهمن ماه 1376 مبنی بر پیگیری تشکیل سازمان مرحله دوم آغاز شد.آغاز این مرحله با تشکیل کمیسیون مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی صورت گرفت که مدت 7 ماه بطول انجامید طی این این مرحله بررسی دقیق و کارشناسی شده ای صورت گرفت ودر یک برنامه از تعداد دویست هزار دانش آموز پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با سازمان نظر خواهی شد و نیز طرح تشکیل سازمان و اساسنامه مربوط با کارشناسان و صاحبنظران و مدیران آموزش و پرورش مطرح و بررسی گردید و در پایان این مرحله اساسنامه نهایی به دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد.

3) مرحله سوم که از مهرماه 77 در شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز گردید.به مدت 8 ماه طول کشید پس از طی 14 جلسه کارشناسی اساسنامه سازمان دانش آموزی و بررسی نهایی آن در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت ،اساسنامه در جلسه 441 مورخ 21/2/78 همان شورا طرح و بتصویب رسید و در تاریخ 2/4/78 از جانب رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش ابلاغ گردید تا نسبت به تشکیل آن اقدام شود.

4) در مرحله چهارم و طی 7 ماه معاونت پرورشی مامور پیگیریهای اولیه و تمهید مقدمات راه اندازی سازمان شد که با تفویض اینکار به اداره کل فعالیتهای دانش آموزی در این مرحله گروه مطالعاتی تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر در ساعات متمادی در 14 محور نتایج آن ارائه شد که حاکی از چگونگی حرکت برای تشکیل سازمان بود با صدور ابلاغ اعضای هیأت امنا(اولین رکن سازمان) و برگزاری اولین جلسه این هیات در تاریخ 26/8/78 این مرحله نیز به اتمام رسید.

5) مرحله پنجم انتخاب رئیس سازمان. رئیس سازمان با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تأیید اعضای هیأت امنا انتخاب گردید از آنجا که رئیس سازمان رئیس شورای برنامه ریزی یعنی رکن دوم سازمان نیز در نظر گرفته شده بود لذا فعالیت این شوراها نیز آغاز شد. در ابتدا جناب آقای رضا مددی – رئیس سازمان رئوس برنامه ها و اقدامات 6 ماهه خود را به شورا ارائه و پس از تصویب آن در شورا کار ادامه پیدا کرد.


فصل سوم: آشنایی با اساسنامه سازمان دانش آموزی

اساسنامه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران پس از تهیه پیش نویس آن توسط اداره کل فعالیت های دانش آموزی و تعیین اهداف ، اصول، سیاستها و برنامه های آن به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال گردید و پس از اظهار نظر سازمان ، در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی بالاترین مرجع قانونگذار امور فرهنگی کشور قرار گرفته و نهایتاً در جلسه 441 مورخ 21/2/78 به تصویب این شورا رسید. پس از تصویب جهت راه اندازی به وزارت آموزش و پرورش که وزیر ، رئیس هیأت امنای سازمان دانش آموزی نیز می باشد ، ابلاغ گردید،وزیر آموزش و پرورش نیز طی ابلاغی به معاونت پرورشی مسئولیت تمهید مقدمات راه اندازی سازمان را به ایشان محول نمودند و پی گیری راه اندازی سازمان در معاونت پرورشی توسط اداره کل فعالیت های دانش آموزی دنبال شد.

از جمله اقدامات انجام شده تشکیل گروههای مطالعاتی و کمیته های تخصصی و دعوت از اعضاء هیأت امنا برای تشکیل اولین جلسه آن بود. که در اولین جلسه رئیس سازمان سازمان دانش آموزی انتخاب گردید.با انتخاب رئیس سازمان ، مسئولیت پیگیری و راه اندازی سازمان به وی محول گردید. اساسنامه سازمان ، مبین قوانین ، مقررات و ظوابط سازمان دانش آموزی می باشد که مبانی و ویژگیهای کلی و اساسی تشکیل سازمان را مشخص می نماید.


دانلود دانلود چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم

عوامل موثر در نما سازی ساختمانهای مدرن نحوه و میزان دسترسی سازندگان و مالکان ساختمانها به مصالح ساختمانی نوع و شیوه اجرایی که در احداث ساختمان بکار گرفته می‌شود نوع کاربری ساختمان یا فضای مورد نظر (اداری ، مسکونی ، آموزشی و ) شرایط و وضعیت محل یا منطقه احداث ساختمان(آب و هوا، میزان رطوبت، زمین شناختی و ) مسایل اقتصادی از نظر میزان بودجه و اعت
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
دانلود چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟
نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت،‌ قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.
در سال‌های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز می‌شوند، جنبه عمومی تر دارند.
بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.
نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابان‌ها یا میدان‌ها که در آن قرار گرفته است می گذارد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می‌رود.
تناقض بین جنبه شهری و بیان فردی نما در صورتی می‌تواند از بین رود که ساختمان جزیی از شهر در نظر گرفته شود و ارتباطات آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. نمای رو به کوچه و خیابان باید تابع عوامل همبستگی بین نماهای اطراف باشد. اما در عین حال بر اساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد.
نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا می‌کند.
برای اینکه نمای ساختمان حریم خصوصی ساکنان خود را حفظ کند باید نسبت به خیابان بسته‌تر ومحفوظتر باشد.
نمای ساختمان باید به‌دنبال خلق یک کلیت هماهنگ به‌وسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف‌ها،‌ سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی و... باشد. پنجره‌ها همواره با دیگر عناصر دیوار، ‌سطوح باز و بسته، تیره وروشن، صاف و ناهموار را بوجود می آورند.
به علت تکرار دوره ای پنجره ها، در ساختمان‌های چند طبقه، نظم کاملی به چشم می‌خورد. اما گاه به‌علت افزایش نور در طبقات بالاتر کاهش داده می‌شود و این نظم آهنگ خود را از دست می‌دهد.
جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد. برای مثال در ساختمان‌های کوتاه عریض، ابعاد عرضی غالب خواهد بود.
در ساختمان‌های بلند عناصر باریک برتری خود رانشان می‌دهند. در و پنجره و نعل درگاه‌ها تاثیر خاصی در نما می‌گذارند. ناودان‌ها، سایه بانها، پیش آمدگی‌های سقف و بالکن‌ها ایجاد سایه های خاصی بر روی نما می‌کنند.
تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد. برای مثال بین طبقه همکف، سایر طبقات و طبقه انتهایی باید یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد. ترکیب کلی نما در واقع نظم در این تفاوت‌ها است.
عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. این عناصر معناهای متفاوتی دارند. مثلا نمی‌توان بالا و پایین پنجره و در را با هم هم‌ردیف کرد. اگر ارتفاع این بازشوها یکسان نباشد می توان از ضرایب مشترک و یا رنگهای یکسان استفاده نمود. نسبت‌های هندسی نقش تعیین کننده ای در هماهنگ سازی ظاهر نما دارند. می‌توان پنجره ها را در گروه‌های کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد می‌کنند دسته بندی کرد. نماها می توانند از نظر مصالح نیز با یکدیگر متفاوت باشند.
مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر می گذارد. مصالح بومی نشان می‌دهد که نما مربوط به چه منطقه ای است.
ترکیب پنجره ها، ایوان‌ها، درها و به‌طور کلی بازشوها، همچنین بافت و جنس نما و کمپوزسیون آن در هر عصر متفاوت است و در عین حال در یک تداوم شهری تغییر می‌کند. طراح می‌تواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند.
در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار می‌گیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابععوامل داخلی چون بزرگی ساختمان، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است. در پهنای دیوار نما تعبیه پنجره دو جداره، آفتاب‌شکن، سایبان و ... نقش تنظیم کننده شرایط آب و هوایی فضاهای داخلی را خواهد داشت.


دانلود کارآموزی کامپیوتر شبکه

جهت اتصال به شبکه پس از فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نصب نرم افزارهای مورد نیاز می توانیم به دو روش گروه کاری یا domainیک شبکه کامپیوتری ایجاد کنیم در روش اول شبکه ما از امنیت چندانی برخوردار نیست و تعداد کامپیوترهای متصل به شبکه نیز محدود می باشد اما در روش domain شبکه ما از نظر امنیت و مدیریت بسیار بالا می رود وبا تعریف user name و passwo
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1421 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
کارآموزی کامپیوتر شبکه

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

پیشگفتار:

اهمیت کارآموزی در رشته های فنی و مهندسی، آموختن کار تیمی ، به انجام رساندن یک پروژه و آشناشدن با مسائل و مشکلاتی است که کار آموز در محیط کاری که به آن اعزام می شود با آن مواجه می شود.

انگیزه من ازکارآموری درفرمانداری آشنایی با یک محیط کاری عملی بود.

کارآموزی این امکان را به من داد که از نزدیک با نصب نرم افزار و ایجاد شبکه و مسائل کاری آشنا شوم.

فهرست مطالب

مقدمه.........................................................................................1

ایجاد شبکه های work groupو domain ....................2

تنظیمات اولیه...........................................................................2

دیواره آتش ( firewall)........................................................6 ایجاد game net ...............................................................7 ایجاد ………..........…………..….………………coffee net 9

تنظیمات نرم افزاری برای نصب شبکه های دومین............10

نصب و پیکربندی ACTIVE DIRECTORY ...............10 نصب و پیکربندی DNS SERVER.............................14

نصب و پیکربندی SERVER …..DHCP .........................19

نصب نرم افزارهای تدوین فیلم............................................23

نصب نرم افزار soundforge7 ..........................................................................................24

نصب نرم افزار premirepro ............................................24

نصب نرم افزار photoshop .............................................25

نصب نرم افزار freehand......................................................................... 26

نصب نرم افزار vb..........................................................................26

نصب ویندوزxp..................................................................26

خانواده ویندوز 2003 سرور...............................................37

نصب ویندوز 2003 سرور....................................................40

معرفیconsol Microsoft manegment............................................ 46

نتیجه گیری........................................................................48

فهرست منابع.....................................................................49

فهرست شکلها

شماره جدول

توضیح صفحه

تعیین نام کامپیوتر…………..……………………..4

تنظیم آدرس برای کامپیوتر …………….……….. 5

فعال یا غیر فعال کردن firewall …………………6

تنظیم IP سرور در ……….……game net........7

تنظیمات کلاینتها در game net ….. .................8

تعریف مشتری در game net .……..………. 8

فعال کردن کلانتها جهت اتصال به شبکه ….…… 9

ایجاد یک domain برای اولین بار .........................10

ایجاد یک جنگل در domain …….…….…….11

تنظیم یک مسیر ………..……………………….12

تنظیم آدرس پوشه sysval ………..…………. 13

نصب dns همزمان با نصب AD …….……………13

اطلاعات مورد نیاز هنگام نصب AD ..........................14

انتخاب dns از اجزا ویندوز...........................................15

پنجره شروع نصب dns …………………………......16

نصب forwarder ها وreverse ها............16

انتخاب حوزه اصلی برای نصب dns................. 17

تایید فعال کردن forwarder ها…….............18

تنظیم ip شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی در dns ………. 19

نمایش آخرین مرحله از نصب dns …...............................................19

انتخاب dhcp از اجزا ویندوز.................................................................20

دادن مجوز جهت نصب ……….………….dhcp.............................21

تنظیم محدوده ip ها ……………………..…….…………….. 21

رزرو کردن IP های خاص ………………. ........................................ 22

تنظیم lease برای ارسال یک بسته.................................................22

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

چکیده

جهت اتصال به شبکه پس از فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نصب نرم افزارهای مورد نیاز می توانیم به دو روش گروه کاری یا domainیک شبکه کامپیوتری ایجاد کنیم . در روش اول شبکه ما از امنیت چندانی برخوردار نیست و تعداد کامپیوترهای متصل به شبکه نیز محدود می باشد . اما در روش domain شبکه ما از نظر امنیت و مدیریت بسیار بالا می رود وبا تعریف user name و password می توانیم کنترل کلاینتها را در اختیار بگیریم . همچنین در شبکه domain ما می توانیم با نصب بعضی از نرم افزارهای موجود در شبکه خود امکانات شبکه را افزایش دهیم مثلا به کلاینتها خود به صورت خودکار آدرسهای خودکار اختصاص دهیم یا با نصب بسته DNS آدرسها را با نام کامپیوتر و بالعکس جهت اتصال با کامپوترهای دیگر تبدیل کند.همچنین در یک شبکه کامپیوتری می توانیم یک game net وهمچنین یک coffee net ایجاد کنیم.

گزارشگاری که در پیش رو داریم در فصل اول نصب سیستم عامل WINDOWS SERVER 2003 بصورت کامل و به همراه جزئیات کامل نوشته شده است به همراه نصب ACTIVE DIRECTORY و PRINT SERVER برای نصب چاپگر به طوری که دیگر CLIENT ها نیز از آن به طور مشترک استفاده کنند

در فصل دوم چند نرم افزار را که در طی دوران کارآموزی روی دستگاهها ی نصب کرده ام را توضیح داده ام نرم افزارهایی چون Snagit و SOUND FORGE 7.0 و PREMIERE PRO و PHOTOSHOPو VISUAL BASIC 6.0

در فصل سوم نصب سیستم عامل WINDOWS XP به طور کامل به همراه جزئیات کار نوشته شده است و تمام مراحل سعی شده بصورت تصویری باشد

فرمانداری شیروان

ردیف پست

عنوان پست سازمانی

256-11

فرماندار

257-11

معاون سیاسی و اجتماعی

258-11

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی

259-11

مسئول دفتر

260-11

کارشناس حراست

261-11

کارشناس امور بانوان

262-11

کارشناس روابط عمومی

263-11

کارشناس مسئول امور سیاسی و اجتماعی

264-11

کارشناس امور امنیتی و انتظامی

264-11

کمک کارشناس امور سیاسی

265-11

کارشناس امور اجتماعی،انتخابات و شوراها

266-11

کارشناس آمار و فن آوری اطلاعات

267-11

کارشناس برنامه ریزی،آمار و فناوری اطلاعات

268-11

کارشناس امور عمرانی

269-11

کارشناس امور عمرانی

270-11

کارشناس امور اداری مالی

270-11

حسابدار و امین اموال

271-11

مسئول امور دفتری و بایگانی

272-11

راننده

273-11

پیشخدمت

وضعیت فیزیکی فرمانداری

میزان زیر بنا و فضای باز : 10000 متر مربع

تعداد طبقات :3

سالن اجتماعات : دارد.

نمازخانه: دارد.

امکانات بهداشتی: سطح بالا

معرفی بستره کارآموزی:

آشنایی باشبکه فرمانداری

آشنایی با نصب ویندوز

آشنایی بانصب نرم افزار

رفع مشکلات به وجود آمده برای سیستم

مقدمه

امروزه با توجه به آنکه رشته های فنی جهت اعتلای علوم خودلازم است به تربیت نیروی مستعد و کارآمد بپردازند ضروری است تا اصول علم مربوطه را به طور کامل و مناسب به دانشجویان انتقال دهند اما ازآنجا که این اصول بسیار مهم و همچنین از حجم نسبتاً زیادی برخوردارند لذا فرصتی برای فعالیتهای عملی جهت دانشجویان باقی نمی ماند هر چند که دوره لیسانس در برخی از کشورها سه ساله می باشد اما فعالیتهای عملی توام در آن دانشگاهها ، دانشجویان را مستعد وفنی تربیت می کند اما متاسفانه در کشور ما دانشجویان اغلب سال اول و گاهاً حتی سال دوم را نیز به مرور دروس دوره های قبلی می پردازند ، از آن جمله دروسی همچون فیزیک ، ریاضیات و دروس عمومی که عمدتاً با کیفیت بسیار نامناسب و دور از اهداف برگزار می شود و صرفاً هدف دانشجویان از گذراندن این گروه دروس کسب نمره قبولی بوده و لاغیر ... .

اما در این میان اقدام بسیار خوبی که تشکیل دفتر ارتباط با صنعت باشد صورت گرفت و سبب افزایش نسبی کیفیت آموزش عملی گردیده است در این باره سخن بسیار است که آن را کوتاه کرده و به ادامه می پردازم.

  • ایجاد شبکه های work groupو domain

تنظیمات اولیه:

1. تنظیمات سخت افزاری:

1-1 نصب کارت شبکه: برای اینکه یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگری ارتباط برقرار کند و تبادل اطلاعات کنیم از کارت شبکه استفاده می نماییم . کارت شبکه اطلاعات دیجیتالی دریافتی از کامپیوتر مبدأ را به اطلاعات قابل فهم انسان و بلعکس تبدبل می نماید .در بسیاری از اوقات هنگام نصب ویندوز به صورت plag & play درایور کارت شبکه نصب می شود در غیر اینصورت باید آن را نصب کررد .

1-2 تهیه یک سوئیچ یا هاپ : برای ارسال یا دریلفت یک بسته در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند . هاپ عملیات خود را در لایه فیزیکی انجام می دهد سیگنال را تقویت می کنند و بلافاصله آن را از تمام پورت خود خارج می نمایند . اما سویچ عملیات خود را در data link انجام می دهد وقتی یک سیگنال به یک پورت خاص از سویئچ می رسد ایتدا اطلاعاتی را که در هدر آن قرار دارد را می خواند و پس از یافتن آدرس مقصد مربوطه ان را به همان آدرس ارسال می نماید .

1-3 کابل کشی و سوکت بندی کابلها: کابل:جهت تبادل اطلاعات از یک کانال فیزیکی یا محاوره ای استفاده میشود .

در نحوی چیدن سیم وجای گذاری ان در سوکت(Rj45) باید به این نکته توجه کرد که سیم های موجود در کابلهای UTP هر یک از وظایف خاصی بر عهده دارند که هر کدام بر اساس رنگ و جایگذاری ان مشخص می شوندکابلهای UTP به دو صورت مستقیم و cross در شبکه ها استفاده می شود از ترکیب کابل cross برای اتصال دو کامپیوتر , هاپ به هاپ , سوئچ به سوئچ, روتر به روتر , روتر به کامپیوتر و از کابل مستقیم جهت اتصال کامپیوتر به هاپ و کامپیوتر به سوئچ استفاده می شود .

نحوه چیدن رنگها در روش مستقیم :

سفید نارنجی – نارنجی – سفید سبز – آبی – سفید آبی – سبز – سفید قهوه ای – قهوه ای

نحوه چیدن رنگها در روش cross :

سفید سبز – سبز – سفید نارنجی – آبی – سفید آبی – سفید نارنجی – سفید قهوه ای – قهوه ای

انواع کابلهای utp:

کابل CAT 1:جهت ارسال فقط صدادر کامپیوترهای شبکه

کابل CAT 2: سرعت انتقال اطلاعات 4 مگا بیت در ثانیه

کابل CAT 3: سرعت انتقال اطلاعات 10 مگا بیت در ثانیه

کابل CAT 4: سرعت انتقال اطلاعات 16 مگا بیت در ثانیه

کابل CAT 5&5e: سرعت انتقال اطلاعات 100مگا بایت الی 1 گیگا بایت در ثانیه

کابل CAT 6: سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگا بیت و بالاتردر ثانیه


دانلود دانلود چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی

بهره گیری از بتن سبک دارای مزایای فنی و اقتصادی زیاد و هم دارای محدودیتهای مهمی مثل پایین بودن مقاومت های برشی و کششی و …، عدم درگیری مناسب مفتول‌ها و مانند آن در بتن،جمع شدگی زیاد و…می باشدبطور کلی بتااستایرین گونه‌ای خاص از بتن های EPS‌محسوب می شود
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78
دانلود چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه :

امروزه در اکثر نقاط دنیا ساخت و ساز ساختمان با روشهای گوناگون انجام می شود به ویژه در ساختمانهای کم طبقه استفاده از مصالحی غیر از فولاد و بتن بسیار رایج شده که این امر به دلایل مختلفی از جمله:صرفه جویی اقتصادی در هزینه و همچنین در منابع،سبک سازی ساختمان به خاطر مقاومت در برابر زلزله،صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی،استفاده راحت تر و مزایای بیشتر برای کاربر و …

در این جزوه به مقالات ارائه شده در سمینارهایی که در سالهای 80-81 برگزار شده و بیشتر به مسائل مطرح شده در مربوط است،اشاره ای خواهد شد.

در ابتدا نگاهی به متاوای با عنوان چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی از مهندس مسعود معتمدی می اندازیم . «توسعه را فرایندی متعادل و پیوسته تعریف کرده اند که نیازمند دگرگونیهای ساختاری در مقاطع زمانی میان مدت و بلند مدت است.چنین فرایندی با رشدی پایدار مترادف است و هر نوع حرکت مقطعی و پرشتاب ضد توسعه محسوب می شود و زمینه ای برای برقراری رکودهای بعدی فراهم می کند«در واقع جمله فوق هدف نویسنده را از ارائه مقاله بیان می کند:رشد پرشتاب در بخش مسکن در سالهای اخیر در کشور تک محصولی مثل ایران که اغلب بخشهای تولیدی آن به دلیل نبود زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری بی رونق می باشند می توانند سبب بی ثباتی و ناپایداری، نوعی وازدگی،کم کاری و بیماری هلندی (منظور مسائل ناشی از فراوانی بیش از حد ارز یا هر منبع دیگر در یک جامعه یا به بیان دیگر عرضة مازاد بر تقاضا است)شود – در کشور ما شتاب در سالهای 60-1359و 75-1374 و 80 – 1378 و رکود در سالهای 69-1367 و 77-1376 پیش آمده اند.

در ادامه مقاله رونق یافتن در سالهای 80-1378 مورد بررسی قرار گرفته:

طی سالهای 80-1378 بخش مسکن از رشدی 15 درصدی در سطح ملی برخوردار بوده که در مقایسه با رشد 2 تا 3 درصدی خانوارها در سطح ملی،طبعاً رشد بالایی است.دلیل این امر را می توان در رونق یافتن هر چه بیشتر فروش تراکم مازاد ساختمانی دانست.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه .......................... 1

تأثیر پوزولانها بر دوام بتن ......... 4

بررسیعملکرد سازه های پیش ساخته بتنی 7

بررسی شمع و جک ................... 8

علل خرابی ساختمانهای پیش ساخته ... 12

سیستم ساختمانی ترمومور........... 13

سیستم ساختمانی (LCH).............. 13

سیستم ساختمانهای مولادی ........... 14

گزارشی از کارگاه کرج ............ 15

فونداسیون ....................... 16

ستونها ........................... 16

تیرها ............................ 18

راه پله ......................... 18

بادبندها و دستک ها .............. 18

دیوار............................ 19

سقف ............................ 19

اتصالات .......................... 19

معماری .......................... 20

موقعیت محلی ...................... 20

نکات ............................ 21

واکنش قلیایی سنگدانها ............ 22

جدول 1-1 اثرات انبساط ناشی از ASR بر خواص بتن 29

واکنشهای قلیایی دانه ها ......... 34

فعالیت های گروه پیمان و رسیدگی .. 41

صنعت ساختمان .................... 43

مسکن اجتماعی .................... 44

مسکن استیجاری ................... 45

بخش خصوصی در احداث مسکن استیجاری . 50


دانلود کارآموزی کامپیوتر نقش IT و شبکه در دخانیات

در ای راستا نیازمند مشارکت سازمانها و نهادها مختلفی است تا در انجام این رسالت بزرگ که نتیجه اش همان پویایی انسانه از لحاظ معنوی و علمی کمک نمایند همانطور که می دانیم بنابراین جهات بازیابی نقش و جایگاه علمی گذشته شایسته است همه دست به دست هم داده به آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشیم لذا تمامی کارکنان و اولیا و م
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
کارآموزی کامپیوتر  نقش IT و شبکه در دخانیات

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کاز آموزی

مقدمه ............................................................................................................................4

چارت سازمانی ..........................................................................................................5

فصل دوم : ارزیابی مکان از نظر ارتباط با رشته مورد نظر........................7

شاخصه های ارزیابی نرم افزارهای آموزشی ..................................................8

نقش جدید کارمندان در شرکت ...............................................................................9

فناوری اطلاعات برای دخانیات ............................................................................12

تلفیق روشهای تدریس ستنی با فناوری ..........................................................16

بررسی موانع آموزش توسعه الکترونیک در دخانیات ................................18

آموزش مجازی و نقش کارمندان در آن ............................................................19

دبیرخانه بدون کاغذ ...............................................................................................21

فصل سوم آموخته ها و نتایج ...........................................................................24

مقدمه :

در ای راستا نیازمند مشارکت سازمانها و نهادها مختلفی است تا در انجام این رسالت بزرگ که نتیجه اش همان پویایی انسانه از لحاظ معنوی و علمی کمک نمایند .

همانطور که می دانیم .

بنابراین جهات بازیابی نقش و جایگاه علمی گذشته شایسته است همه دست به دست هم داده به آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشیم لذا تمامی کارکنان و اولیا و مسئولین استانی نسبت به تعهدات خود واقف بوده ،از بذل و توان مالی و حمایت های معنوی نسبت به این نهاد فرهنگ ساز دریغ نورزد .

چارت سازمانی اداره کل دخانیات استان

معاونت پرورشی و تربیت بدنی

فصل دوم

IT در سازمان دخانیات

شاخصهای ارزیابی نرم افزارهای آموزشی

با پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات ،کاربردهای متعدد از آن علوم و در حوزه های گوناگون ارائه شده است این کاربرد ها خصوصا در حوزه آموزش از ابعاد مختلفی مورد توجه و اقبال قرار گرفته است یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه آموزش ،استفاده از نرم افزارهای آموزشی و جهت دستیابی به مقاصد آموزشی و تسریع و تسهیل یادگیری از این طریق است به جرات می توان گفت که به کارگیری نرم افزارهای آموزشی یکی از مرسوم ترین شیوه های استفاده از فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش و یادگیری است به همین دلیل امروزه نسخه های متعدد از این نرم افزار تولید و در فروشگاه ها عرضه می گردند این امر انتخاب بهترین گزینه را از میان انبوه از نم افزارهای ارائه شده مشکل می نماید لذا مدیران و کاربران سیستم های آموزشی به شاخص های نیاز دارند تا بر اساس نتایج ارزیابی بهترین گزینه را انتخاب نمایند

در اینجا ضمن مرور کلی بر نرم افزار های آموزشی ،تعاریف و حوزه های مرتبط با آن شاخص های متعددی در زمینه ارزیابی این گونه نرم افزارها ارائه شده و هر یک مورد بررسی قرار خواهند گرفت این شاخص ها کاربردی (حین کاربرد ) شاخص های فردی (ذهنی ) شاخص های آموزشی ،شاخص های پشتیبانی و ... دسته بندی شده و میزان اهمیت و نکات مخصوص هر گروه از شاخص ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت سپس برای راحتی استفاده و کاربرد روش ارزیابی یک سیاه مقاله (چک لیست ) از شاخص های مطرح شده در اختیار قرار خواهد گرفت در انتها یک مدل ریاضی بر اساس تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه ای (MADM ) برای رتبه بندی نرم افزار ارائه خواهد شد

نقش کارکنان با توجه به توسعه فن آوری اطلاعات

ظهور و پیدایش جامعه اطلاعاتی ،بسیاری از فریضه ها ما را در زمینه آموزش با پرسش های اساسی رو به رو ساخته است فناوری جدید ارتباطات و اطلاعات دنیایی را که در آن زندگی می کنیم و روش های یادگیری چگونه زیستن را تغییر داده اند در آینده نزدیک بیش از 80% امروز زندگی بشر به طور مستقیم یا غیر مستقیم به فناوری اطلاعات وابسته خواهد بود و توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و همکاری جهانی نیز نقش ارزنده ای خواهد یافت از سوی دیگر می دانیم که انفجار دانش و فناوری و گسترش وسایل ارتباط جمعی به ویژه پیشرفت چشم گیر و فزاینده ی شبکه ارتباطین المللی (internet ) وظیفه نظام آموزشی کشورها را بسیار سنگین تر کرده است

هدف امروزی نظام آموزشی تنها انتقال فرهنگ نسل گذشته به نسل آینده نیست

این نهاد باید چنان قابلیت های را در افراد بپردازد که آنها بتوانند خود را با تحولات و دگرگونی روز افزون اجتماعی علمی و فنی جهان آینده همگام سازد بنا بر این الزامات زندگی آینده ی بشر اقتضا دارد تا محصولات علمی و فنی جهان آینده همگام سازد بنابراین الزامات زندگی آینده بشر اقتضا دارد تا محصولات نظام آموزشی آن با فناوری جدید آشنا شوند و اگر قرار باشد گامی فراتر از آشنایی برداشته شود می بایست فرصت های کافی با تمرینات و مهارت اندوزی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد ICT منبعی با ارزش برای تولید دانش ،بستری مناسب برای انتقال محتوا و ابزاری توانمند برای ایجاد تامل در فرآیند یاددهی –یادگیری در کلاس درس می باشد ولی با وجود امکانات بسیار که در اختیار دارد و یادگیری را غنی تر می سازد اما رویگرد های جدید یادگیری –یاددهی را در پیش می گیرند طبیعی است که اگر کارکنان نخواهند خود را با تغییرات هماهنگ نمایند جایگاه خود را متزلزل خواهند یافت داشتن سواد رایانهای سواد فناوری و شناخت ادبیات خاص شبکه های اطلاع رسانی از مقدمات ضروری حرفه ای هر معلم در این عصر است اما نکته ای که نباید از آن غفلت نمود آن است که معلمان با توجه به نقش ویژه ای که در این دوره ایفا می کنند بهتر از هر کسی می توانند به آموخته های فراگیر جهت صحیح داده و از انحراف یادگیری جلوگیری به عمل آورند

سرعت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به حدی است که مانند سایر تحولات آموزشی نمی توان انتظار داشت که کارکنان فعلی نظام آموزشی بیشتر خواهد بود و یا بیشتر باید باشد مسامحه در آماده سازی معلمان برای آشنایی با پیامدهای عصر اطلاعات ممکن است توسعه این فناوری را در نسل بعدی به تاخیر بیاندازد

روند تغییرات در فناوری جدید بر زندگی ،کار و امور رفاهی مردم اثر چشم گیر داشته است این فن آوری جدید و در حال توسعه فرایند آموزش و فراگیری سنتی و روشهای مدیریت آموزشی را به چالش فرا می خواند فناوری اطلاعات و ارتباطات به فراگیری کمک می کند که طیف وسیعی از مهارتهایی را که در اقتصاد امروزی لازم است فراگیرند مثل آموختن آنکه چه طور بیاموزند مشکلات را حل کنند ظهور اطلاعات را به دست آورند و آن را ارزیابی کنند اما این آموزشها در برنامه در برنامه درسی مدارس منعکس نیست آهنگ دگرگونی که فناوری رایانه طلایه دار آن است مار ا بیش از پیش نسبت به این موضوع آگاه کرد که دانش زودگذر و فانی است ما نمی توانیم معلم را کسی فرض کنیم که در دانشگاه چیزهای در مغز او پر می کنیم و او تا سی سال بعد همان چیزی را تکرار می کند معلمان باید پیوندهای بیشتری را با دانشگاه ایجاد نمایند و هم چنین باید در استفاده از فناوری اطلاعات ارتباطی تقویت شوند هر چه فناوری رایانه موجب دسترسی آسانتر آموزش گیران به مواد درسی ارائه شده قبلی معلمان شود نقش مربیان از یک منبع مطالب علمی به یک مدیر ناظر بر فرایند یادگیری تغییر می کند اگر بتوانیم پیشرفت حرفه ای به صورت تماس الکترونیک بر قرار کنیم و منابع لازم را برای کارکنان فراهم آوریم تا با فناوری اطلاعات و ارتباطات آمیخته شوند اعتماد شان به این فناوری جلب خواهد شد

فناوری اطلاعات برای آموزش ،ابزار فربه یا چالش نو

در این مبحث که از سه بخش کلی ارائه شده است سعی بر آن است که پس از بررسی مفاهیم بنیادی فناوری اطلاعات به توانایی این ابزار در امر آموزش و توسعه یادگیری پرداخته و سپس نگاهی اجمالی به چالشهای ورود این ابزار و فناوری ها به حیطه ی آموزش و راهکارها های حل این بحران خواهیم داشت .

گرچه استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی ،مزایای فراوانی برای آموزش و توسعه یادگیری از جمله گسترش پوشش تحصیلی افزایش زمان و کیفیت یادگیری ،ایجاد حس پرسشگری ،آموزش تمام معلمان حتی انان که در نقاط دور دست مشغول به خدمت اند در پی دارند اما آ«چه با این عنوان در ساختار آموزشی کشور وارد شده است ،جدا از تمام مزایای حرفه ای و سهولت دستیابی به اطلاعات باعث افزایش شکاف ارزشی در میان طبقات اصلی بخش شده است هر چند این ابزار جمع آوری داده ها و کسب اطلاعات از طریق یافتن ارتباط بین آنها و سپس تولید دانش را سهل تر می نماید اما کاربرد دانش تولید شده که جزو اهداف اصلی آموزش محسوب می گردد به آسانی موارد فوق الذکر نیست شاید به همین دلیل است که کانونهای تفکر را حلقه مفقوده ی سیاستگذاری های کشور های در حال توسعه می دانند با وجود این همه فناوری رنگارنگ اطلاعاتی و ارتباطی که تقریبا در دسترس بدنه آموزش کشور قرار گرفته است چرا شاهد تحولات اساسی دردخانیات نیستم ؟؟؟ ین که کارکنان ما قادر باشند آنچه را به عنوان علم در کلاس درس به آنها آموزش داده می شوند در زندگی روزمره بکار گیرند و آنچه را در این محیط مشاهده می کنند با توجه را در این محیط مشاهده می کنند با توجه به آموزشهای مدرسه ای ،تجزیه و تحلیل کنند (کسب مهارتهای لازم برای زندگی و پرورش هوش های هیجانی کارمندان ) باید پرسد در این مرحله چه توفیقاتی کسب کرده ایم ؟ شاید بتوان دلیل اصلی این امر را عدم دستیابی در این فرایند آموزش به مرحله یادگیری دانست آنچه ما به عنوان آموزش بر آن تاکید می کنیم باید به تغییر رفتار و یادگیری منجر شود و گرنه آموزش منجر به انباشتگی اطلاعات بی حاصل در ذهن فراگیران خواهد شد فراگیرانی که یا از تحصیل علم گریزانند یا علی رقم دانش فراوان به انسانهای بی خاصیت تبدیل می شوند دستیابی به فن بدون حصول اندیشه فن ،تنها بازندگی مالی به ناکجا آباد می رساند توسعه در نحوه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش کارمندان و به خصوص مدیران ارشد نظام آموزشی را یاری می دهد تا به گونه ای موثر از این ابزار در امر کیفیت برای جلوگیری از این معضل مطرح کرد فرایند بازسازی فرهنگی و مبانی اجتماعی ،ارائه روشهای و شاخص های فرهنگی با زبانی تازه و شیوا و نو می باشد یا استفاده از خود این ابزار در غنی سازی اندیشه و دانش ملی و ایجاد یک فرهنگ پویا که قابلیت پذیرش این توسعه را بیش از پیش داشته باشد در حقیقت سرچشمه این مشکلات را باید در بخش فرهنگی مربوط به این ابزار جستجو کرد نه محدودیت دسترسی به آنها برای بهره گیری از قابلیتهای بیشمار فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعمیم آموزش و توسعه دانش گسترش یادگیری نیاز به اصلاح سیاست های کلان آموزشی و رویکرد های آن به همراه بهبود زیر ساخت ها و سازماندهی مجدد محتوی آموزشی و حمایت در منابع مالی است

نقش جدید کازمندان در شرکت با توجه به توسعه فناوری اطلاعات

امروزه ما در عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات به سر می بریم فناوریهای جدید به خصوص فن آوری های مربوط به عرصه اطلاعات و ارتباطات زمینه تحولات سریع و غیر قابل بازگشت در جهان فراهم آورده اگر چه که واژه دانایی به ذهن ما متبادر می کند دانش و اطلاعات است تردید نیست که مجهز بودن به دانش نوعی فرزانگی است دانایی صرف در اختیار داشتن دانش و اطلاعات به خودی خود کارایی ندارد و اگر با توانایی عین شاگردها به کارگیری و بهره مندی از شود یعنی با توانایی هم ساز گردد کار آمد می شود (چانگ 1996 )

آموزش و پرورش کلید تغییر مسیر جهانی است و اگر بخواهیم تغییری در زندگی اجتماعی به وجود آوریم باید از مدرسه آغاز کنیم اگر بخواهیم تغییری را از مدرسه شروع کنیم بی تردید باید از معلم شروع کنیم و مهم این که هیچ اصلاحی نمی تواند بدون همکاری مشارکت فعال معلمان موفق شود ولی کدام کارمند ،کارمندی که می خواهد در جامعه کنونی اصلاحاتی را ایجاد کند باید دارای چه ویژگی ها و مهارت ها و قابلیت ها باشد ؟ آیا در دنیای کنونی فقط دانه بودن و داشتن اطلاعات کافی است ؟ به نظر می رسد می توان بهترین کارمندان را کسانی دانست که اوقات خود را صرف یادگیری می کنند یک کارمندان کار آمد معمولا تحولات مربوط به رشته خود را تعقیب می کند و دائما مهارتهای خویش را بهبود می بخشد آنها همواره در حال آموختن هستند به عبارتی دیگر آنها دائما در حال شاگردی کردن هستند

ژاپنی ها می گویند شایستگی هر نظام آموزشی به اندازه شایستگی کارمندان آن است پس هر گاه کارمندان از آموزش و مهارتهای لازم برخوردار شوند قادرند این فرهنگ را در بین دانش آموزان توسعه دهند کاربردی کردن این مهم در عرصه تعلیم و تربیت می تواند زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش دانش آموزان باشد

امروزه معلمان باید به مهارتهای لازم دست پیدا کنند تا به کمک آنها از قافله علم و تکنولوژی به سرعت از کنار ما می گذرد عقب نمانند بلکه با او هم گام شده و از طریق آن جامعه را بسازند کار آمدی همان راز نهفته ای است که نیاز امروز است


دانلود دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)

این نقاشانی که از فرمول قاطع و مطمئن رسمی برکنار مانده بودند، در گفتگوی انفرادی خویش با جهان برونی، به بیانی مستقیم از دید جادویی اشیاء دست یافتند نقاش غیرحرفه‌ای که احتمالاً از دید جادویی اشیا دست یافتند نقاش غیرحرفه‌ای – که احتمالاً مدرس، کارمند اداره پست یا گمرک، مستخدم کشوری کشتیگیر و از این قبیل بود تنها در غریزة خلاق خویش اتکاء داشت
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

جلوه‌های رازپردازی

پیشگامان هنر نوین در آزمایشگریهای پیگیر و شادمانة خویش از قلمرو یافته‌های مرئی و طبیعی فراتر رفتند. نقاشی نوین در روند استحالة واقعیت به انتزاع جهان اشیاء را پشت سرنهاد. د رسالهای پیش از جنگ همه‌چیز نویدبخش می‌ نمود؛ ولی در جنگ و پیامدهای آن وضع را دگرگون کرد. شماری از پشتازان هنر در جنگ کشته شدند؛ بسیاری به ورطة یأس فرو غلتدیدند؛ برخی علم طغیان برافراشتند؛ و بسیاری دیگر خود را از مسایل اجتماعی یکسره کنار کشیدند. دیدیدم که از این میان تنها تنی چند از هنرمندان نوین هدفهای پیشین را پی گرفتند.

پس از آن که هنر از تقلید جهان مرئی سرباز زد شیء بیجان یکسره از قلمرو کاوش روانشناختی و بصری حذف نشد بلکه در سطحی دیگر مورد تجربه قرار گرفت. مواجهة مجدد با واقعیت در ژرفای ذهن صورت پذیرفت؛ یعنی در جائیکه گاه خاطره شیء به سطح می‌آید تا بعنوان تصویر ناب دریافت شود. این تجربه هنگامی به اوج خود رسید که هنرمند توجهش را بیشتر به شیء منفرد معطوف کرد تا به مجموعة طبیعت و جو پیرامونش؛ و از این طریق او به مفهومی تازه از این جهان اشیاء ره برد. اکنون، هاله‌ای از غرابت‌ و راز، زندگانی خاموش شیء را پوشانید و احساس از ترس یا طنز و یا همبستگی جادویی با جهان اشیاء در هنرمند برانگیخت این دبد وهم‌آمیز- که بویژه در سالهای بین دو جنگ گسترش یافت- نتیجة آشفتگی روحی هنرمند بود. او خود را در برابر جهانی از هم‌گسیخته، غیرمعقول و یگانه می‌دیدید که اجزاء پراکنده‌اش مبهم و مرموز می‌نمودند. او ناگزیر به مقابله با این جهان اضطراب‌انگیز می‌نمودند. او ناگزیر به مقابله با این جهان اضطراب‌انگیز می‌بود و تبیین این مقابله شکلی از رازپردازی را می‌طلبید. در اینجا هنرمند دیگر به تجربه‌های« بیان» و

« ساختمان» واقعیت هنری نمی‌پرداخت، بلکه صرفاً واکنش روانی خویش را در برابر واقعیت برونی به تصویر می‌کشید او در توصیف واقعیت درونی به روشها و اسلوبهای گذشته بازمی‌گشت؛ و درواقع از دستآوردهای استادان هنر نوین چشم می‌پوشید. از اینرو، ما گرایشهایی از ایندست را فقط بعنوان حاشیه‌ای بر متن کاوشگری در زبان هنری نوین تلقی می‌‌کنیم. و از این دیدگاه به بررسی آنها می‌پردازیم.


دانلود کارآموزی ویندوزهای9x,xp,2000

در ویندوزهای9xxp2000 وظیفه محضر خانه ثبت(Registry) بر عهده دو فایل userdat systemdat قرار گرفته که بر اساس اعداد باینری و hex ساخته شده اند و چون این دو فایل در حالت عادی برای کاربر قابل دسترسی نیست بنابراین ویندوز در این رابطه برنامه اجرایی Regeditexe راکه در پوشه Window می باشد رادر اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند در صورت لزوم دستورات مقدا
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 584 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
کارآموزی ویندوزهای9x,xp,2000

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

مقدمه

در ویندوزهای9x,xp,2000 وظیفه محضر خانه ثبت(Registry) بر عهده دو فایل user.dat ,system.dat قرار گرفته که بر اساس اعداد باینری و hex ساخته شده اند و چون این دو فایل در حالت عادی برای کاربر قابل دسترسی نیست بنابراین ویندوز در این رابطه برنامه اجرایی Regedit.exe راکه در پوشه Window می باشد رادر اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند در صورت لزوم دستورات ,مقدارها وتنظیمات Registry را به دلخواه خود تغییر ویا دستور یا مقدار جدیدی را وارد کنند.

برنامه Regedit برنامه ای است که ویندوز را در اختیار کاربران قرار می دهدتا بتوانند مقدارهای Registry خود را ایجاد یا ویرایش کنند.

نحود ورود به برنامه اجرایی Regedit.exe

برای اجرا کردن این برنامه وارد منوی Run از دکمهstrart شده واسم فایل(Regedit) را تایپ کرده تا وارد این برنامه شوید.

همان که مشاهده میشود این برنامه دارای دو پنجره میباشد که در پنجره سمت چپ ریشه وشاخه های رجیستری میباشد و در سمت راست دستور و مقدار آن مشخص است.

در پنجره سمت چپ یک ریشه به نام My computer و 5 شاخه با عنوانهای زیر وجود دارد

1- ROOT_HKEY_CLASSES: شامل تناظر پسوند فایلها وسایر تنظیمات سیستم می باشد

2- HKEY_CURRENT_USE: شامل تنظیماتی است که مختض کاربر فعلی است.

3- HKEY_LOCAL_MACHINE: شامل تنظیماتی است که بطور سراسری اعمال شده و به کاربر وابسته نیست.

4- HKEY_USERS: شامل تنظیماتی که مختض هر یک از کاربران متعدد کامپیوتر از جمله کاربر فعلی است.

5- HKEY_CURRENT_CONFIG: شامل تنظیماتی است که مختص پیکر بندی سخت افزار موجود می باشد.

این 5 شاخه به نوبه خود دارای زیر شاخه هایی است که هر یک کار خاصی را کنترل و تغییر میکنند.

نحوه ساختن یک دستور و انتخاب نوع آن:

برای اجرای یک دستور به ترتیب گفته شده عمل می کنیم

1-ابتدا وارد مسیر مورد نظر در پنجره سمت چپ شده .

2-در پنجره سمت راست, کلیک راست را زده واز میان گزینه های آن گزینه New رارا باز کرده که در این منو یکی از سه نوعstring value ,DWRD value , binary value را مشخص میکنیم.

3-سپس نام دستور را به جای 1 New value # تایپ کرده و با زدن enter آن را تایید می کنیم.

برای مقدار دهی به هر دستور روی دستور دوبار کلیک کرده و مدار مورد نظر را وارد می کنیم

مشاهده ثاثیر تغییرات ایجاد شده در رجیستری:

در ویندوزها برای اینکه تغییرات حاصل ازایجاد شده را سریعا ببینیم سیستم را Logoff ویا Restart میکنیم.

مخفی و غیر قابل دسترسی کردن پارتیشن های Hard و Floppy و...

بعضی موقعه اطلاعات و فایلهایی را روی hard داریم که می خواهیم کسی به آنها دسترسی پیدا نکندو یا کاربری از فلاپی ویا سی دی رام سیستم کامپیوتر استفاده نکند.

برای انجام این امر دستور زیر را با مقادیر گفته شده در کامپیوتر انجام می دهیم.

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

Nodrives: دستور

بر حسب Hex طبق جدول : مقدار

00400000

O

40000000

G

01000000

A

00800000

P

80000000

H

02000000

B

00000100

S

00040000

K

04000000

C

00000800

T

00080000

L

08000000

D

00001000

U

00100000

M

10000000

E

00004000

W

00200000

N

20000000

F

F

E

D

C

B

A

15

14

13

12

11

10

باینری

نکته: اگر بخواهیم فقط یکی از پارتیشن های HARD را مخفی کنیم از جدول Hex استفاده میکنیمولی اگر بخواهیم دو ویا چند پارتیشن hard را مخفی کنیم از جدول باینری استفاده میکنیم

مثال:

مخفی کردن پارتیشن C,D:

جلوگیری از خود به خود اجرا شدن(Auto run):

هنگامی که CDرا در CD-ROM قرار می دهیم Autorun آن اجرا می شود و محتویات داخل آن را نمایش میدهد این کار به نوبه خود زمانی را تلف میکند که برای بعضی از کاربران کسل کننده است و این عمل را نمیپسندند برای از کار انداختن Autorun از دستورات زیر استفاده میکنیم.

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

nodrivetypeautorun: دستور

b500 00 00: مقدار

پیش فرض مقداراین دستور در xp مقدار 91000000 و در 2000, 98 برابر است با 95000000

سریعتر بسته شدن برنامه های اجرا شده:

هنگامی که برنامه اجرایی را باز میکنیم مقداری از Applicationsهای آن جهت دسترسی سریع در حافظه رام قرار می گیرند و هنگامیکه از آن برنامه خارج می شویم .مدتی طول می کشد تا تمامیApplicationها آن برنلمه از حافظه پاک شود .

پیش فرض این دستور 5000 میلی ثانیه است.

2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\control panel\desktop: مسیر

string value: نوع new))

Hungapptimeout: دستور

زمان به میلی ثانیه: مقدار

تنظیم سرعت ظاهر شدن منو های دکمه start:

هنگامیکه بر روی دکمه start کلیک می کنیم . تا منویهای آن باز شود . به محص کیلک کردن بر روی آن منو سریع باز نمی شود و با کمی تاخیر همراه است.

بدین منظور جهت تنظیم سرعت ظاهر شدن منوهای دکمه start به دستور زیر یک عدد بین 0تا 999 اختصاص می دهیم.

پیش فرض این دستور 400 میلی ثانیه است.

2000,xp,98,Me: سیستم عامل

HKEY_Current_user\control panel\desktop: مسیر

string value: نوع new))

menushowdlapy: دستور

زمان به میلی ثانیه: مقدار

غیر فعال کردن دکمه Start:

اگر می خواهید کاربری نتواند منوهای دکمه start را باز کند . برای اینکار وارد مسیر زیر شده واز طریق Rename کردن یک کلید یعنی با قرار دادن خط تیره در ابتدای کد کلاس .

بنابراین در ابتدای کد کلاس دکمه start ({4622AD11-FF23-11d0-8D34-00A0C90F2719}) یک خط تیره قرار دهید.با اینکار دکمه Start غیر فعال می شود.

2000,xp,98,Me: سیستم عامل

{4622AD11-FF23-11d0-8D34-00A0C90F2719} HKEY_Clsses_Root \CLSID \: مسیر

Rename کردن کد کلاس دکمه start: دستور

نمایش متن وپیغامی دلخواه برای کاربران هنگام شروع ویندوز:

زمانی پیش می آید که افراد دیگر از کامپیوتر شما استفاده می کنند.بنابراین شما می توانید برای آنها پیغام مناسب وپیام هشدار دهید.

نکته: در پنجره ای که برای نمایش متن ظاهر می شود مقدار دستور legalNoticeCaption در عنوان پنجره قرارمیگیرد و مقدار دستورLegalNoticeText بعنوان متن اصلی می باشد.

2000,xp,Me,98: سیستم عامل

HKEY_Local_Machine \Microsoft \windows\ Currentversion\winlogon: مسیراول

HKEY_Local_Machine \Microsoft \windows NT\ Currentversion\winlogon: مسیر دوم

string value: نوع new))

legalNoticeCaption, LegalNoticeText : دستور

متن اصلی پنجره و متن عنوان پنجره : مقدار

توجه کنید که مسیر اول برای ویندوزهای 98وMe ومسیر دوم برای 2000 XP,می باشد.

خود به خود اجرا شدن End Task و صرفنظر کردن از آن در حالت قفل کردن برنامه ها:

این دستور دو کاربرد دارد یکی آنکه اگر برنامه ای تحت شرایطی قفل کند واین دستور با مقدار 1 مقداردهی شده باشد برنامه خود به خود بسته خواهد شد ودر غیر اینصورت پنجره A Programe responding ظاهر خواهد شد.

کاربرد دیگر این است که گاهی در هنگام خاموش کردن کامپیوتر در سیتم عامل های 2000 و xp با پیغامی مواجه می شویم که سیستم هنوز در حالت فعالیت است وبرای خاموش شدن باید صبر کنیم تا منوی

End Task کاملا پر شود.با بکار بردن این دستور از این کار صرفنظر میکنید.

2000,xp,98,Me: سیستم عامل

HKEY_Current_user\control panel\desktop: مسیر

string value: نوع new))

AutoEndTasks: دستور

1: مقدار

حذف منوی Documents از دکمه Start:

هنگامی که برای اجرا شدن وباز شدن فایلها , دوبار روی آنها کلیک میکنیم تا برنامه اجرایی مربوطه به آن فایل باز شود ومحتویات ان فایل را نشان بدهد. نام آن فایل در منوی Document ثبت خواهد شدو دیگر کاربران می توانند بفهمند که چه فایلهای را باز کرده ایم.

بدین منظور جهت حذف منوی Document از دکمه start دستور زیر را با مقدار 1 بکار می ببریم.

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

NorecentdoesMenu: دستور

1 : مقدار

جلوگیری از ثبت شدن فایلی در مسیر Start\Document:

هنگامی که برای اجرا شدن وباز شدن فایلها , دوبار روی آنها کلیک میکنیم تا برنامه اجرایی مربوطه به آن فایل باز شود ومحتویات ان فایل را نشان بدهد. نام آن فایل در منوی Document ثبت خواهد شد.

برای اینکه نام فایلی در مسیر Start \Document ثبت نشود دستور زیر را با مقدار 1 بکار می بریم.

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

NoRecentDosHistory: دستور

1 : مقدار

پاک شدن خود به خود فایلهای Start \Documents:

هنگامی که برای اجرا شدن وباز شدن فایلها , دوبار روی آنها کلیک میکنیم تا برنامه اجرایی مربوطه به آن فایل باز شود ومحتویات ان فایل را نشان بدهد. نام آن فایل در منوی Document ثبت خواهد شد.

بدین منظور به جهت انکه دیگر احتیاجی به استفاده از دکمه clear از پنجره Taskbar and start

نباشد اسامی این فایلها هنگام خروج از ویندوز به طور خود کار پاک می شود.

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

ClearRecentDoesonExit: دستور

1 : مقدار

حذف کلیه آیکونها از روی Desktop:

98,Me,2000,xp: سیستم عامل

HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\current version\policies\explorer: مسیر

Binary value: نوع new))

Nodesktop: دستور

1 : مقدار

جلوگیری از اجرا شدن پنجره Display Propeerties:

از راست کلیک کردن بر روی فضای خالی Desktop وارد این محیط می شوند . برای جلوگیری از باز شدن این پنجره از دستور زیر استفاده می کنیم.


دانلود دانلود تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه

شیشه های فتورزیستیو ، فتوکرومیک ،شیشه های لیزری ، شیشه های نیمه رسانا از جمله موارد مدرن کاربرد شیشه در زندگی انسان متمدن امروزی است به طور کلی که ملاحظه می شود شیشه به عنوان ماده ای بسیار جالب ، کاربردهای بیشماری از صنایع ساختمانی تا صنایع مخابرات نوری و الکترونیک دارد از این رو جا دارد که کوششهای مؤثری برای توسعه علوم و تکنولوژی شیشه در دانش
دسته بندی ساخت و تولید
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
دانلود تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پیشگفتار

ذخایر معدنی کشور ودیعه ای الهی است که می بایستی با حزم و دور اندیشی و برنامه ریزیهای هماهنگ ، مولد و معقول ، برای بهبود و توسعه اقتصادی کشور ، بصورتی مؤثر مورد بهره برداری قرار گیرد . در توجیه و تعلیل این امر ، کافیست بیاد داشته باشیم که این سرمایه های الهی از یک سو محدوداند و از سوی دیگر به همه نسلهای این مرز و بوم تعلق دارند . از این جهت منطقی آن است که این ذخایر ، در تقویت ، توسعه صنایع مادر و مولد ، بنحوی خداپسندانه با بیشترین بازدهی بکار گرفته شود .

بسیاری از صنایع کشور از قبیل صنایع فولاد ، دفاع ، ماشین سازی ، کشاورزی ، الکترونیک ، دارویی ، رنگسازی ، ساختمانی ،‌ نسوز ، سیمان و ... به نحوی مواد خام مصرفی را از مواد معدنی تهیه می نمایند . شیشه نیز یکی از با ارزش ترین صنایع محسوب می شود که مواد خام مورد مصرف آن از مواد معدنی تهیه می شود .

امروزه ، رشد جمعیت و توسعه کشور و متعاقب آن تأمین فراینده مسکن و احداث محتمعهای مسکونی ، اداری و صنعتی جایگاه ویژه ای را برای تولید و بهره وری از این صنعت ( صنعت شیشه ) منظور داشته است . شیشه به عنوان ماده ای مهم در بخشهای مختلف زندگی انسان کاربرد دارد . کاربرد شیشه در صنایع ساختمانی به صورت شیشة در و پنجره بر همگان روشن است . به راستی اگر شیشه نبود اتاقهای بدون پنجره و تاریک مسلماً نمی توانست برای انسان خوشایند باشد . تعداد ساختمانی زیبایی که نمای خارجی آنها از شیشه است روز به روز افزایش می یابند .

ظروف خانگی از قبیل انواع بطری ، ضروف مربا و غیره ، استکان ، لیوان ، بشقاب ، ظروف شیشه ، مقاوم به شوک حرارتی ، و نیز ظروف کریستال بخش عمده ای از تولیدات شیشه ای را به خود اختصاص می دهند .

شیشه های اپتیکی از قبیل انواع عدسی ، آینه و منشور که در ساخت عینک ، میکروسکوپ ، دوربین عکاسی ،تلسکوپ و غیره از ضروریات اند ، قابل ذکر هستند .

امروزه الیاف شیشه های اپتیکی که مانند سیم مسی علائم مخابراتی را از خود عبور می دهد ، در مخابرات نوری کاربرد فراوانی پیدا کرده و سبب دگرگونی عظیمی در صنعت مخابرات شده است . پشم شیشه به عنوان بهترین ماده عایق در برابر گرما و رطوبت درعایق بندی ساختمانها و لوله ها و مؤسسات صنعتی مصرف قابل توجهی دارد . لوله های شیشه ای بروسلیکات به علت مقاومت زیاد در برار گرما و نیز بی اثر بودن در برابر اسیدها و بازها ، در صنایع شیمیایی به جای لوله های فلزی بسیار مناسب هستند. مواد پلاستیکی مقاوم شده الیاف شیشه ای مقاومت مکانیکی زیادی دارند و در ساخت بدنه قایق و اتومبیل می تواند مورد استفاده قرار گیرد . نقطة ذوب بالای شیشه سلیکای خالص (1700 درجه سانتی گراد ) آن را به عنوان مادة مناسبی برای ساخت بوتة ذوب بسیاری از اجسام عرضه می کند.مقاومت الکتریکی بالای شیشه . آن را به عنوان مادة عایق خوبی در صنعت برق و الترونیک ارائه می کند . حباب انواع لامپهای روشنایی ، لامپهای خلاً الکترونیکی ، لامپهای کاتودیک ، و نیز مادة عایق ضروری در صنعت انتقال برق فشار قوی ، و همچنین مقاومتهای الکتریکی ، رله های تأخیری فوق صوتی ( قابل مصرف در تلویزیون ،کامپوتر و ... ) همگی از مواد شیشه ای هستند .

شیشه های فتورزیستیو ، فتوکرومیک ،شیشه های لیزری ، شیشه های نیمه رسانا از جمله موارد مدرن کاربرد شیشه در زندگی انسان متمدن امروزی است .


دانلود دانلود توسعه شهرها

جهت گیری های مبتنی بر معماری شهری بیشتر زاییده ی اندیشه ی طرح های وسیع، مراکز شهری، مجموعه های مسکونی و مانند آن به صورت بخش هایی در شهر است بویژه تفکرات زیباسازی و سیمای شهری، آذین شهری شامل تولیدی و روشنایی و علایم و مانند آن در این جهت گیری غلبه دارد
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
دانلود توسعه شهرها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

وجود برنامه توسعه شهرها از ابتدای قرن اخیر یک ضرور غیر قابل انکار مطرح گردیده و این ضرورت در ایران در دهه چهل با تهیه و تصویب اولین طرح های جامع شهری عینیت یافت. ولی طی این سال ها اجرای اینگونه طرح ها در اکثر موارد پیش بینی شده به علل گوناگون محقق نشد که بررسی این علل خارج از بحث می باشد. ولی یکی از علل عدم موفقیت اجرای طرح های جامع و تفصیلی را می توان در جدا بودن فرآیند تهیه و تصویب طرح ها از روند اجرای این طرح ها دانست. به همین علت هیچ گاه شهرداری ها خود را موظف به تجهیز و سازماندهی برای تهیه برنامه های توسعه شهرها نمی دانستند و اگر هم به ندرت شاهد وجود تشکیلاتی برای تهیه اینگونه طرح های توسعه در شهرداری ها هستیم، نباید آن را به منزله ورود شهرداری ها به عرصه تهیه برنامه های توسعه شهری دانست. یکی از موارد معدودی که نوید ورود شهرداری ها به عرصه تهیه برنامه های توسعه شهری را می دهد تشکیل معاونت طرح و برنامه در منطقه 6 است. که برای اولین بار با تهیه برنامه پنج ساله اجرایی- عمرانی شهرداری منطقه 6 به صورت جدید به سمت تهیه برنامه توسعه برای منطقه 6 حرکت کرده است ولی تهیه این برنامه نیز خود با مشکلات متعددی روبرو است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

1-نبود طرح و برنامه بهنگام برای کل شهر تهران 2-قدیمی بودن طرح های قبلی شهر تهران مثل طرح جامع و طرح ساماندهی 3-مدیریت غیر متمرکز شهری 4-عدم انسجام کافی در سازمان های مختلف شهرداری 5-رشد بدون برنامه در شهر تهران بخصوص طی دو دهه ی اخیر 6- خلاءهای اطلاعاتی بسیار زیاد 7-منابع مالی ناپایدار در شهرداری تهران.

مجموعه مشکلات بالا سبب می گردد که نتوان برای شهر تهران برنامه پنج ساله ای را بصورت بسیار قاطع و مطمئن و منسجم ارایه داد و این موضوع به نحو بسیار شدیدتری برای مناطق شهری صدق می کند. بخصوص آنکه با توجه نبود طرح های بالادست، نمی توان به نقش مناطق شهری در کل پهنه شهر تهران دست پیدا کرد ولی از سوی دیگر نیز نمی توان توسعه شهر و مناطق آنرا به دست روزمرگی سپرده و چاره ای جز برنامه ریزی با ملحوظ قرار دادن موانع و مشکلات نمی باشد. تهیه برنامه پنج ساله اجرایی-عمرانی شهرداری منطقه 6 تهران با توجه به مشکلات و موانع ذکر شده از اواخر سال 80 شروع گردید و از همان ابتدا ضمن جمع آوری اطلاعات پایه سعی گردید که به تصویر نسبتاً صحیح و دقیقی از این منطقه در زمینه های مختلف دست پیدا کرد تا با انعطاف پذیری زیاد به تهیه برنامه پنج ساله شهرداری منطقه 6 پرداخت. در هر صورت طرح پیش رو اولین نمونه از تهیه برنامه پنج ساله شهرداری های کشور می باشد و مسلماً با کاستی هایی رو به رو است ولی در هر صورت تلاش بر این بوده که با استفاده از کارشناسان با تجربه در زمینه های مختلف مطالعاتی، برنامه اجرایی- عمرانی شهرداری منطقه 6 به نحوی تدوین گردد که بعنوان یک سند اجرایی و برنامه ای مورد استفاده مدیریت شهرداری منطقه قرار گیرد.


دانلود کارآموزی کامپیوتر سازمان آموزش و پرورش

یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر حضور گسترده کامپیوتر در کلیه عرصه های فهالیت انسان است به گونه ای که انجام برخی از کارها بدون استفاده از کامپیوتر قابل تصور نمی باشد کامپیوتر به عنوان ابزاری قدرتمند، سرعت و دقت کارها را فوق العاده افزایش داده و گذرگاه های صعب العبور علم را به شاهراههای هموار مبدل ساخته است به همین دلیل در جهان کنونی آموزش و یادگ
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
کارآموزی کامپیوتر سازمان آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

مقدمه و تشکر

سپاس بیکران پروردگار را که به انسان قدرت اندیشیدن بخشید تا به یاری این موهبت راه ترقی و تعالی را بپیماید.

یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر حضور گسترده کامپیوتر در کلیه عرصه های فهالیت انسان است به گونه ای که انجام برخی از کارها بدون استفاده از کامپیوتر قابل تصور نمی باشد. کامپیوتر به عنوان ابزاری قدرتمند، سرعت و دقت کارها را فوق العاده افزایش داده و گذرگاه های صعب العبور علم را به شاهراههای هموار مبدل ساخته است به همین دلیل در جهان کنونی آموزش و یادگیری علوم کامپیوتر یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.

فهرست

عنوان

مقدمه و تشکر ........................................................................ 3

فهرست .................................................................................. 4

فصل اول :آشنایی کلی با مکان کارآموزی ............................ 5

1 ) تاریخچه سازمان ............................................................. 6

2 ) نمودار سازمانی و تشکیلات ........................................... 9

3 ) نوع محصولات تولیدی یا خدمات ................................. 10

4 ) شرح مختصری ازفرایند تولید یا خدماتی ....................... 19

فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز....... 31

1 ) موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی .............................. 32

2 ) بررسی شرح وظایف در واحد صنعتی ........................... 33

فصل سوم : آزمون آموخته ها – نتایج و پیشنهادات ................ 42

گزارش کار ........................................................................... 43

فصل اول

آشنایی کلی

با مکان کارآموزی

1- تاریخچه سازمان

تعریف مدیریت: مدیریت فرآیند بکارگیری موثر کارآمد منابع انسانی و مادی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی که بر اساس نظام آموزشی مورد قبول جامعه صورت می گیرد.

سازمان آموزش و پرورش استان

معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی

کارشناسی فنی و حرفه ای

شناسنامه هنرستان 17 شهریور

شناسنامه هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان گلستان

مشخصات واحد آموزشی شهرستان بندرترکمن کد: 26608605

نام هنرستان: هفده شهریور کد: 26608605 سال تأسیس 1362 تلفن: 2960

آدرس کامل: بندرترکمن- خ سیزده آبان فنی: حرفه ای * کشاورزی

تاریخ احداث بنا: 1360 دولتی * غیر انتفاعی

آیا بنا مخصوص هنرستان ساخته شده است؟ بلی * خیر

مشخصات مدیر و معاونین هنرستان

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

رشته تحصیلی

تاریخ انتساب

مدیر

خدیجه بیک نژاد

لیسانس (دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت)

ادبیات عربی

15/6/78

معاون فنی

خدیجه قره داغی

لیسانس

جغرافیا

1/6/82

معاون آموزشی

فریده منصوری

لیسانس

جغرافیا

30/2/79

معاون پرورشی

فهرست رشته ها و آمار هنرجویان در سال تحصیلی 1383- 1382 هنرستان (هفده شهریور)

ردیف

عنوان رشته

کد رشته

تعداد هنرجو

تاریخ تأسیس رشته

دوم

سوم

کلاس

هنرجو

کلاس

هنرجو

1

کامپیوتر

2501

1

35

1

35

1377

2

حسابداری

2471

1

35

1

35

73-72

3

کودکیاری

2491

1

33

1

28

61-60

4

5

6

جمع

3

103

3

98

جمع کل

کلاس 6

هنرجو 201

اطلاعات مربوط به فضای هنرستان

دولتی* استیجاری نوساز* قدیمی یک طبقه دو طبقه * سه طبقه

پایین 42 متر مربع 10 سالن بالا 49

مساحت کل زمین

2862

تعداد کل اتاقها

16

تعداد کلاسها

8

مساحت کل سالنها

91 متر مربع

مساحت زیربنا

766

تعداد اتاقهای اداری

2

تعداد سالنها

2

مساحت نمازخانه

-

مساحت فضای سبز

-

تعداد اتاقهای اختصاص داده شده به وسایل اسقاطی

1

مساحت سالن ورزشی

-

مساحت انبار اصلی

-

تعداد چشمه های دست شویی

9

مساحت سالن سمعی و ........

-

2- نمودار سازمان و تشکیلات

مدیر


دبیر

3- نوع محصولات تولیدی یا خدمات

کد دانش آموز

محل الصاق عکس

کارت شمارۀ «1» محل الصاق

مشخصات فردی عکس

شماره دانش آموزی:

نام خانوادگی:

نام:

نام پدر:

شماره شناسنامه: محل صدور: محل تولد:

تاریخ تولد: روز: ماه: سال:

ملیت: دین: مذهب:

نشانی محل سکونت: تلفن:

تغییر نشانی: تلفن:

نشانی محل کار ولی یا سرپرست: تلفن:

تغییر نشانی: تلفن:

نام و نام خانوادگی تنظیم کننده:

سمت یا نسبت با دانش آموز:

تاریخ تنظیم:

مشخصات محل سکونت:

آپارتمان خانه با حیاط مستقل سایر موارد

شخصی استیجاری واگذاری سایر موارد

انواع دیگر با ذکر مشخصات

تعداد افرادی که مشترکاً در یک خانه زندگی می کنند:

تعداد اتاقها:

آیا دانش آموز اتاق مستقل دارد؟

وضعیت اقتصادی خانواده:

مرفه خوب متوسط ضعیف بسیار ضعیف

کد دانش آموز

نام و نام خانوادگی دانش آموز

کارت شماره 2

مشخصات افراد خانواده دانش آموز

نسبت

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

تحصیلات

شغل

بیماریها و نواقص جسمانی

تاریخ فوت یا شهادت

تاریخ متارکه

پدر

مادر

ناپدری

نامادری

سرپرست

خواهران و برادران با قیدتنی و ناتنی

سایر کسانی که با دانش آموز زندگی می کنند با قید نسبت آنان با دانش آموز

استعداد خاص یابارز خانوادگی:

زبان خاصی که در خانه صحبت می کنید:

دانش آموز فرزند چندم خانواده است؟

نام و نام خانوادگی تنظیم کننده:

سمت یا نسبت با دانش آموز

تاریخ تنظیم

مشخصات مدارسی که دانش آموز از ابتدا تا کنون در آن تحصیل کرده است


دانلود تکنولوژی اجراء در سد خاکی با هسته رسی

حفاری وخاکبرداری پی تا جایی ادامه پیدا می کند که به لایه نفوذ ناپذیر مانند سنگ برسیم با توجه به اینکه در پروژه‌های سدسازی معمولا سطح آبهای زیرزمینی بالا می‌باشد اگر در حین خاکبرداری به آب رسیدیم با تعریف ایستگاههای پمپاژ و اجرای زهکش‌ها و سپس لجن برداری توسط بیل مکانیکی یا بلدوزر با تلاقی عملیات حفاری را ادامه می دهیم
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تکنولوژی اجراء در سد خاکی با هسته رسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه :

پس از انتخاب پیمانکار و دریافت اطلاعات کاملی از پروژه اولین گام، تحویل زمین با حضور نمایندگان کارفرما ، نظارت مقیم و پیمانکار می باشد که بین آنها صورتجلسه می‌شود . پس از آن پیمانکار برنامه زمانبندی خود را با توجه به شرایط پروژه وامکانات خود به دستگاه نظارت ارائه می دهد .

در قدم اول پیمانکار باید به بررسی وشروع عملیات اجرایی راههای دسترسی اقدام نماید. روش کار به این طریق است که نقشه‌های جزئیات را پیمانکار براساس نقشه‌های اصلی مشاور و برداشتهای نقشه‌برداری تهیه و به دستگاه نظارت جهت تایید ارسال می شود. احداث راههای دسترسی باید به نحوی باشد که محل جاده‌ها در طول اجرای کل پروژه تغییر نکند چون دوباره کاری است و هزینه اضافی را موجب می شود حتی الامکان بهتر است جاده‌ها یکطرفه باشند تا به این وسیله تصادفات کمتر شود.

بلدوزر ، لودر ، گریدر ، غلطک و تراک میکسر از معمول ترین ماشین آلات راهسازی هستند که بکارگیری می شوند. با توجه به شرایط پروژه ، توپوگرافی و جنس زمین در صورت نیاز باید از ماشین آلات دیگری مانند بیل مکانیکی ، Jack hammer یا پیکور ، دریل واگن وغیره استفاده کرد .

در طول اجرای پروژه اگر پیمانکار هنگام اجرا به مواردی برخورد نماید که در نقشه‌ها دیده نشده باشد، موارد را به اطلاع دستگاه نظارت مقیم رسانده و درخصوص نحوه اجرای هماهنگی لازم صورت می‌گیرد و با نظارت صورتجلسه می‌شود .

نحوه پرداخت هزینه پروژه به این صورت است که پیمانکار صورت وضعیت ماهانه را تنظیم وبه دستگاه نظارت تحویل می دهد و دستگاه نظارت پس از بررسی اعلام نظر می نماید. پیمانکار نیز نظرات خود را به همراه مدارک مستند مانند صورتجلسات، برداشتهای نقشه‌برداری وغیره ارائه نموده نتیجه به کارفرمای طرح ارائه می شود .

تجهیز کارگاه :

در پروژه‌های بزرگ تجهیز کارگاه، خود پروژه‌ای محسوب می شود. در مرحله تجهیز کارگاه از اولین کارها احداث کانکس‌های موقت است. احداث اتاقک نگهبانی وفنس کشی دور محوطه پیمانکار نیز در ابتدا انجام می شود .

فضاهای که در مرحله تجهیز کارگاه براساس نقشه‌های مشاور باید احداث گردند طبق روال ابتدا ریز شده و در نقشه‌های جزئیات به تایید نظارت می رسد و سپس اجرای آنها شروع می‌شود . فضاهای معمول تجهیز کارگاه در یک پروژه سدسازی عبارتند از :

- کانکس‌های اداری شامل دفاتر ریاست کارگاه، ریاست دستگاه نظارت، دفتر فنی نظارت، دفتر فنی پیمانکار ، اتاق جلسات، سالن اجتماعات، نمازخانه ، سرویسهای بهداشتی ، دفاتر امور اداری ، امور مالی ، امور پشتیبانی، دبیرخانه ، مخابرات و ...

- کانکس‌های کمپ مسکونی شامل خوابگاه مدیران ومهندسان ، خوابگاه کارمندی و کارگری ، انبار کمپ ، آشپزخانه و کلوپ (سالن تلویزیون)

- کانکس‌های ساختمانها و تاسیسات اجرایی شامل : رختکن و اتاق استراحت مهندسین وکارگران ـ انبارها ـ آزمایشگاه ـ تعمیرگاه ماشین آلات ـ کارواش ـ بچینگ وتاسیسات وابسته مانند کولینگ و یخ‌سازها ـ کانکس‌های واحد برق ، تراشکاری، کارگاه چوب، کارگاه فلز ، سوله آرماتوربندی، انبار ناریه واتاق پرسنل آتشباری، پمپ بنزین، اتاقهای پرسنل ماسه شویی و سنگ شکن وپست برق، باسکول ، سیلوی سیمان و انبار آن، کمپرسورخانه، سایبان دیزل ژنراتور، منبع آب ، منبع سوخت، ساختمان بهداری، ایمنی وآتش نشانی، تیرهای چراغ برق، سپتیک‌ها وغیره .

محل هر یک از آیتمهای فوق که در پلان جانمایی کارگاه مشخص می شوند باید به نحوی باشند که در مسیر جاده یا محل احداث سازه‌های وابسته قرار نگیرند .



دانلود پاورپوینت مدلهای عاملی و تعادلی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان مدلهای عاملی و تعادلی در حجم 72 اسلاید همراه با نمودارهای بسیار زیبا، توضیحات کامل ، فرمول نویسی دقیق و همچنین مثالهای تشریحی با فرمت پاورپوینت ویژه ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 722 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
پاورپوینت مدلهای عاملی و تعادلی

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت مدلهای عاملی و تعادلی

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 72 اسلاید

تهیه شده با نمودارها و فرمول نویسی بسیار زیبا و دقیق

این فایل در زمینه " مدلهای عاملی و تعادلی" می باشد که در حجم 72 اسلاید همراه با نمودارها ی بسیار زیبا، توضیحات کامل ، فرمول نویسی دقیق و همچنین مثالهای تشریحی با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

اجزای ریسک:ریسک بنیادی

اجزائ ریسک (نگرش نظریه نوین پرتفوی)

ریسک غیرسیستماتیک

ریسک سیستماتیک

رابطه رویکرد نظریه پرتفوی و رویکرد بنیادی نسبت به ریسک

مدل های عاملی

مدل های تک عاملی

مدل بازار

تخمین بتا

تشکیل پرتفوی بهینه

ارزشیابی مدل تک شاخص

مدل های چند عاملی

مدل دو عاملی

بازده مورد انتظار و ریسک در مدل های چند عاملی

تنوع بخشی در مدل های چند عاملی

رویکرد سری های زمانی

رویکرد بخشی

رویکرد تحلیل عاملی

مدل قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای

تولد مدل CAPM

نظریه بازار سرمایه در CAPM

فرضیاتCAPM

مفهوم ریسک در CAPM

استخراج شکل ساده مدل CAPM

نظریه تجزیه

استخراج شکل پیچیده مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای

انتخاب پرتفوی و خط بازار سرمایه

تعمیم CAPM

فرصت های سرمایه گذاری وقتی که هزینه وام گیری بیشتز از وام دهی است.

مدل بتای صفر

آزمونهای تجربی مدل های تعادلی

آزمونهای اولیه CAPM

آزمون شارپ و کوپر

آزمون بلک , جنسن و شولز

آزمون فاما و مک بث

انتقاد (( رول )) از آزمونهای CAPM

آزمونهای جدید CAPM

مدلهای عاملی و تعادلی

تئوری قیمت گذاری آربیتراژ APT

مفروضات APT

روش شناسی تخمین وآزمون APT

تعیین همزمان عاملها و ویژگیها

تعیین ویژگیهای اوراق بهادار

تعیین پدیده های تاثیر گذار بر فرایند ایجاد عایدی

تعیین یک مجموعه از پرتفویهای تاثیرگزار بر فراگرد ایجاد عایدی

آزمونهای تجربی APT

APTو بازار سرمایه ایران

APT و CAPM

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود پاورپوینت شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایهدر حجم 32 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری، تصمیم گیری در مسائل مالی و بازارها و نهادهای مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1081 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی- بازارها و نهادهای مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 32 اسلاید

این فایل در زمینه " شرکتهای تأمین سرمایه و کارکرد آنها در بازار سرمایه " می باشد که در حجم 32 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری، تصمیم گیری در مسائل مالی و بازارها و نهادهای مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف شرکت های تأمین سرمایه

تعریف شرکت های تامین سرمایه بر اساس قانون بازار اوراق بهادار ایران

وظایف بانکهای سرمایه گذاری

وظایف شرکتهای تامین سرمایه

ضرورت شکل گیری شرکتهای تأمین سرمایه

نظارت بر شرکت های تأمین سرمایه

ماهیت شرکت های تأمین سرمایه و تضاد منافع

نقش شرکت های تأمین سرمایه در کاهش تضاد منافع

نقش شرکت های سرمایه در افزایش تضاد منافع

درآمدهای شرکتهای تأمین سرمایه

ریسک‌های شرکت های تامین سرمایه از دیدگاه "اس اند پی "

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود پاورپوینت معماری و موسیقی

قایل پاورپوینت با موضوع معماری و موسیقی در 36 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 15443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پاورپوینت معماری و موسیقی

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

بخشی از محتوای فایل:

بررسی و کند و کاو در حالات و کیفیات روحی هنرمند و شناخت نیاز های عاطفی و روانی او که در آفرینش آثارهنری نقش ویژه ای دارند معقوله ایست گسترده که در این مختصر تنها به اشاره ای بسنده خواهیم کرد. در تجزیه و تحلیل مراحل مختلف آفرینش و شکل گیری هراثر هنری ساختار ذهنیت هنرمند که رابطه مستقیم با نوع فرهنگ او دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. ذهنیت هر هنرمند دست آورد زمان ساختار اجتماعی روان شناسی و ایدیولوژی و سایر عناصر فرهنگی معینی است که در کل شکل و نوع جهان بینی او را آشکار میسازد . بدین لحاظ هنرمند راستین بنا به ذهنیت ها و جهان بینی های متفاوت خود شیوه های افرینش متفاوت بر میگزیند و از این راست که حتی بسیاری از هنرمندانی که دیدگاه ایدیولوژیک و فلسفی مشابهی دارند و در اهداف هنری و مسایل شناسانه مشترکند در شیوه های آفرینش هنری اختلاف

چشم گیر دارند هر دو هنرمند نمیتوان یافت که جهان را کاملا یکسان دریافت و احساس کنند و از این رو است که عنصر اصالت در آفرینش هنری مطرح میشود . اندیشه و پندار هنرمند از طریق تصاویر ذهنی او متبلور می شود و ماهیت تصویرهای ذهنی او با چگونگی ادراک و دریافت جهان عینی پیرامون او پیوندی ناگریز دارد. بنا بر این میتوان گفت که نخستین مرحله در شکل گیری و آفرینش یک اثر هنری مرحله دریافت است که در این مرحله هنرمند نخستین اندیشه و نمادی را که در هیات اشکال مادی و محسوس ظاهر می شود دریافت می کند . دومین مرحله را مرحله تحلیل می نامیم که در ذهن هنرمند از راه شهود و الهام در شکل عینی این اندیشه و نماد تغییراتی داده و صورت های خیالی به آن می افزاید .

سومین مرحله در روند آفرینش یک اثر هنری مرحله آفرینش است که هنرمند سرانجام برای بیان مفاهیم صورت های ذهنی خود به انتخاب مواد و مصالح و ابزار کار و شیوه مناسب می

پردازد و در این راه از تمامی توانایی های تکنیکی و آگاهی های هنری خویش بهره میگیرد .


دانلود کارآموزی کارخانه کمپوت وکنسرورضوی

کارخانه کمپوت و کنسرو ممتاز رضوی زیرمجموعه کارخانه کنسرو و سردخانه رضوی است، که دارای ظرفیت پائین تری نسبت به کارخانه اصلی می باشد و در محدوده جدایی ازکارخانه اصلی واقع شده
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
کارآموزی کارخانه کمپوت وکنسرورضوی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

مقدمه:

کارخانه کمپوت و کنسرو ممتاز رضوی زیرمجموعه کارخانه کنسرو و سردخانه رضوی است، که دارای ظرفیت پائین تری نسبت به کارخانه اصلی می باشد و در محدوده جدایی ازکارخانه اصلی واقع شده.

این کارخانه که از موقوفات آستان قدس رضوی است و در شهرک صنعتی مشهد در خانه 1 واقع شده است.

تولیدات این کارخانه شامل سس مایونز، سس کچاپ انواع کنسرو و کمپوت (بستگی به فصل).

که در زمان کارآموزی اینجانب تولیدات کارخانه شامل سس مایونز و کچاپ و کنسرو لوبیای آبگوشتی و کمپوت گلابی بوده است.

کارخانه حدوداً 30 نفر پرسنل اصلی و موقت داشته که در زمان پیک کاری تعدادی کارگر فصلی اضافه می شود.

و آزمایشگاه کنترل کیفی کارخانه در هر شیفت 2 کارشناس فنی دارد.

پروسه تولید کنسرو لوبیای آبگوشتی:

لوبیا بعد از خریداری به وسیله کامیون وارد کارخانه شده، نمونه گیری شده و آزمایشات کنترل کیفی لازم بر روی آن انجام می گیرد. و بعد از مثبت بودن آزمایشات کیفی لوبیای ما که از نوع آبگوشتی می باشد وارد انبار می شود.

آزمایشات کیفی که بر روی لوبیا انجام می شود شامل: تست خار و خاشاک، تعداد در 100 گرم و ... می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود.

لوبیا توسط کارگران از کیسه ها تخلیه و وارد دستگاه شن گیر (بوجاری) شده سپس وارد شن شوئی شده و کاملاً شسته و تمیز می شود و سپس در شبکه های بزرگ به مدت 48 ساعت خیس می خورد.

بعد از طی این مدت در روز کاری، ابتدا در حوضچه شستشو لوبیاها شسته شده و سپس با بالابر یا الواتور به دستگاه بلانچ وارد می شوند که دمائی حدود 120 درجه سانتی گراد دارد سپس بعد از طی مسیر بلانچ بر روی نوار سورت انتقال یافته که توسط کارگران کاملاً تمیز شده و لوبیاهای خراب جدا می شوند.

بعد از آن به سینی پر کن وارد شده که دستگاهی چرخان است و دارای مخازنی به وزن قوطی ماست که توسط اوپراتور و توسط تیغه مربوطه مخازن کاملاً پر شده و به کیل مورد نظر می رسند و در انتدا به داخل قوطی ها تخلیه می شوند.

قوطی ها از طریق نوار مخصوص از قسمت مربوطه که عملیات استریل بر روی آنها انجام شده وارد خط می شود.

قوطی های پر شده به مرحله بعدی که تنظیم دقیق وزن است می رسند و توسط کارگر این کار صورت می گیرد. کارگر قوطی ها را فقط چک می کند و در صورت خالی بودن سر قوطی یا افزایش بیش از حد قوطی آنها را تعدیل می نماید و وزن قوطی ها را هر چند دقیقه اندازه می گیرد تا طبق استاندارد مربوطه باشند.

سس کنسرو لوبیا هم که مخلوطی از انواع ادویه جات می باشد مانند (گلپر، پودر کاری، پودر پیاز، فلفل قرمز، فلفل سیاه و فلفل سفید، سرکه و روغن) در این قسمت به قوطی ها توسط فیلر سس اضافه می شود. سپس قوطی به داخل تونل انراست رفته و پس از طی زمان لازم و عبور از آن دربندی شده و سپس اتوکلاونداری صورت می گیرد.

که در اتوکلاو عملیات استریل بر روی آن انجام می شود. عملیات پخت 70 دقیقه به طول می انجامد و دمای لازم برای این عمل 321 درجه سانتی گراد معادل 2/1 آنگستروم است.

سپس قوطی ها به داخل حوضچه آب سرد منتقل شده و سرد می شوند. بعد از سرد شدن و خشک شدن اتیکت زده شده و تاریخ تولید و مدت انقضاء توسط جت پرینتر بر روی آنها ثبت می شود.

بعد از آن بسته بندی و داخل دستگاه شرینک شده و بسته بندی کامل می شود. انبارگذاری آخرین مرحله تولید است.

قوطی ها 15 روز قرنطینه می شوند تا طی این مدت اگر شکلی برای آنها پیش آید معدوم شوند. و می توان گفت کنسروها مدت 18 ماه تا 2 سال تاریخ انقضاء دارند.

در صورت اتمام مدت قرنطینه و نبود شکل خاص کمپوت لوبیای آبگوشتی ما آماده روانه شدن به بازار مصرف می باشد که توسط ماشین بارگیری شده، فاکتور می شوند و از کارخانه خارج.

آزمایشات کنترل کیفی مربوطه:

آزمون درصد خار و خاشاک لوبیا: ابتدا توسط دستگاه روپ از ماشین محل لوبیا نمونه برداری شده و به آزمایشگاه آورده می شود و این آزمایش به شرح زیر انجام می گیرد:

- مقدار 100 گرم از نمونه را با ترازو وزن کرده و دراین مقدار نمونه میزان شن و سنگ، درصد لوبیای معیوب، درصد لولپه ها و درصد لوبیای چروکیده و آفت زده را مشخص می نمائیم. بعد از این عدد را بر کل نمونه تعمیم می دهیم و میزان افت محصول را مشخص کرده.

- آزمایش وزن کنسرو لوبیا: کنسرو را توسط سرباز کن باز کرده و سطح سس کنسرو را بر روی قوطی از داخل علامت زده که این علامت برای آزمون درصد پر ی است که به آن اشاره می شود.

درصد پری کنسرو بر طبق استاندارد باید 60% وزن آبکش لوبیا باشد.

قوطی لوبیا را بر روی صافی آبکش خالی کرده و آن را می شوئیم سپس لوبیا ها را وزن نموده و قوطی خالی را هم وزن می نمائیم. سپس وزن کل قوطی را از قوطی خالی کم کرده و وزن محتوری قوطی به دست می آید.

سپس تناسب بسته و درصد آن را به دست می آوریم.

برای مثال:

وزن محتوی 432 = 60 – 492

وزن آبکش شده 219 گرم

وزن قوطی خالی 60 گرم 100% 432

وزن کل قوطی 492 گرم 50% = x% 219

آزمایش درصد پری:

قوطی علامت زده را برداشته و تا علامت آن آب معمولی می نمائیم سپس وزن پر می نمائیم. (برای نمونه 460 گرم)

مجدداً وزن پر شده را هم می گیریم. برای نمونه 483 گرم سپس تناسب گرفته و درصد پری را محاسبه می نمائیم.

100% 483

درصد پری 95% = x% 460

آزمایش درصد نمک سس کنسرو لوبیا:

درب قوطی را باز کرده سپس سس آن را جدا و 1 گرم از آن را در بشری ریخته و به وسیله ترازو وزن می نمائیم. سپس آن را به وسیله 2 سی سی آب مقطر رقیق کرده و چند قطره کرومات پتاسیم به آن اضافه می نمائیم و با نیترات نقره از تیتر می نمائیم. نقطه ختم عمل با رنگ قرمز آجری مشخص می شود.

وزن نمونه: 1 گرم

حجم تیتر: 8/0

و سپس به وسیله فرمول زیر % نمک آن را به دست می آوریم:

8/0 % نمک % =

تست تعداد لوبیا در 100 گرم:

برای این آزمایش ترازو را صفر کرده و 100 گرم لوبیا را وزن می نمائیم. و تعداد لوبیا در 100 گرم را شمرده. استاندارد مربوطه حداکثر 95 عدد لوبیا در 100 گرم می باشد که نامناسب بودن لوبیا توسط این رنج مشخص می گردد.

استاندارد برخی از موارد مهم در کنترل کیفی (لوبیا):

نمک حداکثر 2 می باشد درصد روغن حداکثر 4

تعداد در 100 گرم حداکثر 95 PH بالاتر از 5/4

وزن آبکش 60% درصد پری 90% حجم کل

رنگ لوبیا: یکنواخت و رنگ سس باید قرمز و یکنواخت باشد که مربوط به سس گوجه می باشد.

نکته مهم! اصلاح طعم کنسرو به وسیله اسید سیتریک، سرکه و آبلیمو مجاز است و در صورتی که از شبکه استفاده شده باشد مقدار آن نباید از 4% تجاوز کند.


دانلود کارآموزی شرکت مکاترونیک ژاو

امکانات امکانات موجود در شرکت با توجه به ظرفیت شرکت و سطح علمی و فنی پرسنل و محدودیت مکانی تقریباً مناسب بود با توجه به سفارشاتی که از کارگاهها یا شرکت ها و یا کارخانه ها به آنجا می شد آنها وسیله مورد نیاز خود را در رابطه با ساخت آن دستگاهها موجود داشته و یا حتی الامکان تهیه می کردند که بستگی به سفارش مورد نیاز داشت که اگر وسایل مرتبط با ساخت آن
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
کارآموزی شرکت مکاترونیک ژاو

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

مقدمه ای در ارتباط با مراحل انجام کار آموزی مشخصات مکانی : نام شرکت مکاترونیک ژاو

امکانات : امکانات موجود در شرکت با توجه به ظرفیت شرکت و سطح علمی و فنی پرسنل و محدودیت مکانی تقریباً مناسب بود با توجه به سفارشاتی که از کارگاهها یا شرکت ها و یا کارخانه ها به آنجا می شد آنها وسیله مورد نیاز خود را در رابطه با ساخت آن دستگاهها موجود داشته و یا حتی الامکان تهیه می کردند که بستگی به سفارش مورد نیاز داشت که اگر وسایل مرتبط با ساخت آن دستگاه فراهم نبود آن امکانات را برای ساخت آن دستگاه سفارش شده فراهم می کردند.

توانائیها : توانائیهای اعضای شرکت هریک در جای خود قابل ارزیابی بود و هریک دارای تواناییهایی بود که هم سعی در ساخت دستگاه سفارش شده از سوی شرکت یا کارگاه و یا کارخانه مورد نظر را داشتند.

سوابق کاری : با توجه به اطلاعات موجود هریک از اعضاء بهر حال یا اولین تجربه ی کاری خود را در این شرکت دارا می بودند و یا سابقه کاری قبل نیز در کارگاهها یا کارخانه ها و یا شرکت های دیگری را داشتند مثلاً مسئول انبار آنجا قبلاً چند مدتی در شرکت پارت لاستیک انباردار بوده و حالا در اینجا

مشخصات پرسنلی : شرکت مکاترونیک ژاو با توجه به اطلاعات موجود دارای مدیرعامل شرکت آقای اختراعی و معاون پارک سرشت آقای هجبری و مدیر داخلی آقای عظیمی و مسئول کیفیت شرکت آقای هدایتی و مسئول انبار آقای پاک سرشت و دو عضو دیگر شرکت به نام آقای هجبری که البته شرکت دارای دو منشی بود که یکی در قسمت مدیریت شرکت و دیگری در قسمت دفتر مهندسی که به کارهای کامپیوتری نیز در حد معلوماتشان می پرداختند.

سطح علمی و فنی کارگاه یا شرکت سطح علمی و فنی کارگاه یا شرکت بگونه ای بود که با توجه به سفارشات انجام گرفته از سوی دیگر شرکت ها یا کارگاهها و یا کارخانه ها اعضای اصلی شرکت با اعضای اصلی سفارش دهند‌ه طرف مقابل در دفتر مدیریت و یا دفتر مهندسی با توجه به عمل مورد نظر و ساخت دستگاه به توافق رسیده که این عوامل و صحبتها بستگی به سطح علمی و فنی کارگاه داشته که با توجه به دانسته ها و امکانات خود آن شرکت یا کارگاه و یا کارخانه طرف مقابل سفارش را بعهد‌ه این شرکت گذاشته و از او خواستار چنین امری شده

فعالیت های انجام شده در محل و وظایف محول شده به دانشجو بطور مشروح :

در محل شرکت بعد از اینکه بحث ها و قراردادها با شرکت یا کارگاه و یا کارخانه مورد نظر طرف مقابل به سرانجام رسید و تصمیم گرفته دستگاهی با این سری مشخصات خواسته شده اند و از پیش ساخته شود اعضای اصلی شرکت آن سفارش را به طور علمی مورد بررسی قرار داده و راههای ساخت و کارکرد نظری و عملی و کاربردی را مورد بررسی قرار داده و راههایی را نیز برای پیش هزینه های اضافی در ساخت دستکاه و یا خود دستگاه را مورد بررسی قرار می دادند که بعد از انجام عمل وسایل مورد نیاز تهیه و با توجه به ابزارهای موجود در انبار شرکت و دادن کارهایی به طور عملی به اعضای شرکت هریک باید برای ساخت دستگاه کاری انجام می داد که بعضی از اعضا با توجه به رشته تحصیلی شان (بعضی از اعضا در مقطع کاردانی و بعضی هم دیپلم فنی) به کار می پرداختند که به مونتاژ و نصب قسمتهای مختلف دستگاه که وسایل و ابزار موجود برای آن فراهم شده بود می پرداختند و در این حین یکی از منشی های شرکت به کمک یکی از اعضای اصلی شرکت کارهای کامپیوتری مربوط به دستگاه فوق را انجام می دادند و بنده نیز در این بین با توجه به دادن وظایف و بعهده بنده کارها را انجام می دادم که از قبیل این کارها می توان به نصب و مونتاژ قسمت کوچک و بزرگ و مختلف دستگاه مورد نظر اشاره کرد مثلاً یک دستگاه مورد نظر انجام گرفته دستگاه تست خستگی و عمر شیلنگ داخل ماشین بود که مدیر داخلی شرکت بهمراه مسئول کیفیت شرکت که قسمتهای مکانیکی دستگاه مورد نظر را تقریباً بر عهده داشتند طرح دستگاه را با توجه به خواسته های سفارش دهنده طوری ساخته بودند که شیلنگ در حین ارتعاش و یا نوسان از داخل آن سیال که در اینجا ضد یخ بود نیز عبور می کرد و در قسمت عقب نیز حتی قرار داده بودند که به صفحه ای متصل بود که دارای دو المنت حرارتی بود که باعث عبور حرارت و محفظه اتابک داخل دستگاه می شد و باعث می شد که شیلنگ در آن محل کار کند در سیکل های متفاوت تا جنس شیلنگ مورد ارزیابی قرار بگیرد و البته درب دستگاه با توجه به خواسته سفارش دهنده با فشار باد که از پشت دستگاه توسط جک بالا و پایین می شد و در این بین دمپرهایی در اتاقک و کنار فن در صفحه جلویی داخل اتاقک وجود داشت که وظایفی که بنده در این حین برعهده داشتم مثل جمع کردن ابزارها و رسانیدن آن به موقع به محل مورد نیاز در حین نصب دستگاه و بعد بردن آنها به انبار شرکت و بستن پیچ ها و کمک به بستن پیچ ها و کمک به سوراخکاری و سمباده زنی و کمک به نصب جک های پشت دستگاه حمل کردن قسمتهای مختلف دستگاه و نصب آنها بر روی یکدیگر به کمک اعضای شرکت و کمک به نصب قفل روی درب دستگاه و عایق کاری داخل درب و بدنه اتاقک دستگاه و کمک به نصب شیشه های روی دیوار اتاقک دستگاه و کمک به نصب دیوارهای اتاقک دستگاه و دور انداختن وسایل دور ریختنی از سطح شرکت و کمک به نظافت شرکت


دانلود کارآموزی شرکت داده پردازی تون (سهامی خاص)

اینجانب مرضیه نوازی به شماره دانشجویی 8200114052 دانشجوی ترم آخر مقطع کاردانی رشته نرم افزار کامپیوتر هستم که دوره کارورزی خود را به مدت 240 ساعت در مجتمع تک واحد داده پردازی تون گذرانده ام
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
کارآموزی شرکت داده پردازی تون (سهامی خاص)

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

عنوان صفحه

مشخصات دانشجو................................. 3

مشخصات محل کارورزی و معرفی محیط کار............ 3

مدت زمان در کارگاه............................. 5

میزان رضایت از دوره............................ 5

مطالعات و تحقیقات جنبی......................... 6

آموزش های فرا گرفته توسط دانشجو................ 7

مشخصات دانشجو

اینجانب مرضیه نوازی به شماره دانشجویی 8200114052 دانشجوی ترم آخر مقطع کاردانی رشته نرم افزار کامپیوتر هستم که دوره کارورزی خود را به مدت 240 ساعت در مجتمع تک واحد داده پردازی تون گذرانده ام.

مشخصات محل کارورزی و معرفی محیط کار :

شرکت داده پردازی تون (سهامی خاص) به شماره ثبت 16547 عضو شورای انفورماتیک مشهد فعالیت برنامه نویسی خود را از سال 1380 آغاز کرده و در این مدت توانسته سایتهای زیادی را طراحی و برنامه نویسی نماید. که بزرگترین پروژه شرکت در زمینه برنامه نویسی تجارت، طرح ملی اشتغال و کاریابی می باشد و مانند این پروژه شرکت در سطح کشور تا به حال انجام شده است.

شرکت داده پردازی تون واقع در مجتمع تک در طبقه هم کف می باشد که دارای دو بخش فروش و سخت افزاری است .

فعالیت های شرکت :

1) بخش فعالیت های برنامه نویسی و طراحی سایت

2) بخش فعالیت های پشتیبانی و شبکه

3) بخش فعالیت های آموزشی

4) بخش فعالیت های سخت افزاری فروش قطعات کامپیوتر و شبکه

بخش فعالیت پشتیبانی و شبکه

این شرکت با توجه به نیروهای متخصص که در زمینه پشتیبانی و شبکه دارد توانسته است در این زمینه فعالیت های گسترده ای را داشته باشد آماده عقد قرارداد با شرکت ها و کارخانجات واردات دولتی و خصوصی برای پشتیبانی از سیستم های کامپیوتری و شبکه و اجرای طرح های مختلف شبکه در هر نقطه از کشور می باشد.

بخش فعالیت های آموزشی :

در این بخش شرکت با تأسیس آموزشگاه کامپیوتری و فراهم آوردن محیط مناسب با فضای آموزشی منحصر به فرد و گرفتن مجوز Icdl از سازمان مدیریت و برنامه ریزی توانسته است. آموزش کامپیوتر و بالا بردن سطح علمی جامعه گامی مؤثر بردارد لازم به ذکر است طرح جدید آموزشگاه برگزاری دوره تئوری و عملی اتوماسیون صنعتی پیشرفته مخصوص کارخانجات صنعتی و صاحبان صنایع می باشد.

بخش سخت افزاری ، فروش قطعات کامپیوتر و شبکه

در این بخش در اتاق فنی اسمبل کردن کامپیوتر و عیب یابی کامپیوتر انجام می شود.

و در بخش فروش مسئول فروش قطعات کامپیوتری از قبیل انواع Ram ها ، Main bord ، CPu ، ... و وسایل شبکه را به فروش می رساند.

مدت حضور در کارگاه

من در بخش سخت افزاری این شرکت دوره کاروزی خود را گذرانده ام بنابراین به محض ورود به این شرکت وارد این بخش شد و تا زمانی که آقای مهندس حبیبی سرپرست کارورزی اجاره خروج از شرکت را نمی دادند از شرکت خارج نمی شدم و در مدت حضور خود در کارگاه که در روز 9 ساعت و در هفته تقریباً 27 ساعت بود به توضیحاتی که آقای باقری می دادند گوش و نت برداری می کردیم و بعد از اتمام توضیحات یک سری کار را به ما واگذاری می کردند.

میزان رضایت از دوره:

از آنجایی که فعالیت هایی که در این شرکت به ما آموزش داده شده است (از قبیل آشنایی کامل با سخت افزاری، تعویض قطعات مختلف و عیب یابی ، اسمبل کامپیوتر، آشنایی با سیستم عامل، آشنایی با شبکه و ...) به صورتی بود که ما با اغلب آن ها آشنایی نداشتیم بنابراین از نظر ما این دوره ی 240 ساعته مفید واقع شده است.

کاری که ما در دوره کارورزی می خواستیم انجام دهیم کار با شبکه بود که تقریباً توانستیم مختصری در مورد شبکه اطلاعات کسب کنیم و مهندسین این شرکت هم با ما همکاری لازم را انجام می دادند.


دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات

قایل پاورپوینت با موضوع اصول و مبانی تبلیغات در 16 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2895 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پاورپوینت اصول و مبانی تبلیغات

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

فهرست مطالب:

تعریف تبلیغات

تبلیغات موفق

ارکان تبلیغات موفق

نقش های تبلیغات

نقش آفرینان عرصه تبلیغات

گونه شناسی موسسات تبلیغاتی

انتخاب کدام آژانس تبلیغاتی؟

گروه های تبلیغاتی بزرگ جهان

شبکه های تبلیغاتی بین المللی

حرفه ای های تبلیغات مدرن

ساختار شرکت های تبلیغاتی


دانلود پاورپوینت طراحی محصولات

فایل پاورپوینت از فصل چهارم کتاب Operations Management با موضوع طراحی محصولات در 44 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3909 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پاورپوینت طراحی محصولات

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

سرفصل مطالب:

طراحی فرایند Design Process

طراحی هم‌زمان- هم‌روند Concurrent Design w

فناوری طراحی

بازبینی طراحی

طراحی برای سازگاری با محیط زیست

طراحی توانمند Design for Robustness w

گسترش عملکرد کیفیت (آرایش کارکردهای کیفی) Quality Function Deployment


دانلود پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت

اورپوینت ارائه کلاسی کارشناسی ارشد با موضوع گسترش عملکرد کیفیت (QFD) ، در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 34 اسلاید
دسته بندی صنایع
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1586 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

مقدمه:
QFD یک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول می باشد. به بیان دیگر فلسفه اصلی استفاده از QFD، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های کیفی مشتری در مراحل مختلف تکوین محصول می باشد. رسالت نهایی آن درک و ترجمه “خواسته های کیفی مشتری “ به “زبان فنی و مهندسی” سازمان می باشد.

نیاز به ابزاری چون QFD از توجه به دو هدف مرتبط با هم نشات گرفته است :
1- تبدیل (ترجمه) خواسته های مصرف کننده (تقاضاهای مشتری) از محصول به مشخصه های کیفی در مرحله طراحی
2- گسترش (Deploy) مشخصه های کیفی شناسایی شده در مرحله طراحی به سایر فرایند های تولید و تکوین محصول با استفاده از تعیین و برقراری نقاط کنترلی و بازرسی قبل از شروع تولید واقعی.


دانلود پاورپوینت حمام رضوی قزوین

فایل پاورپوینت با موضوع حمام رضوی قزوین در 75 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 16234 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
پاورپوینت حمام رضوی قزوین

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

این پاورپوینت شامل : مطالعات - معرفی - بررسی کالبدی -بررسی معماری بنا -آسیب شناسی - علت آسیب ها - درمان آسیب ها - یررسی جایگزین بنا است
مقرنس‌ها را از لحاظ شکل می‌توتن به ? دسته تقسیم کرد:
مقرنس‌های جلو آمده: مقرنس‌هایی را می‌گویند که مصالح آن از خود بناست. و در نهایت سادگی و بدون هیچ پیرایه‌ای به صورت آجر یا گچی، انتهای سطوح خارجی نمای بیرون ساختمان را آرایش می‌دهند و استحکام آنها زیاد است.
مقرنس‌های روی هم قرار گرفته: این مقرنس‌ها افزون‌بر مصالح به کار رفته اصلی بنا از مصالحی مانند گچ و آجر و سنگ که به بنا الحاق و اضافه شده ساخته می‌شوند و در سطوح داخل و خارج بنا به کار می‌روند. این مقرنس‌ها بیشتر در چند ردیف (دو تا پنج یا بیشتر) روی هم قرار دارند و دارای ثبات متوسطی هستند
گرمابه مجموعه ای از کاروانسرای سعدالسلطنه میباشد.
اکثر قسمت های کاروانسرا مورد مرمت قرار گرفته است ,اما قسمت گرمابه همچنان به حالت مخروبه باقی مانده ومرمت نشده است
کاروانسرا بصورت چهار فصلی ساخته شده
چهار ایوان در چهار ضلع حیاط دارد که طاق نمای ایوان ها دارای آجر کاری و سقف داخلی ایوان دارای تزئین و مقرنس کاری است .
این مجموعه دارای یک حیاط مرکزی است که در چهار جنب آن حجره های تجاری ساخته شده است . در سمت شرق ، حیاط اصلی با 10 حجره و یک گرمابه قرار دارد و در سمت جنوب آن محوطه بزرگی وجود دارد که سقف آن با طاق های آجری پوشیده شده و حجراتی در آن بنا شده که در جهت شمالی – جنوبی و شرقی – غربی با اتصال به یک چهار سوی زیبا گسترده شده اند



دانلود پاورپوینت ریکاوری و اسپاسم

فایل پاورپوینت با موضوع ریکاوری و اسپاسم در 151 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1569 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 151
پاورپوینت ریکاوری و اسپاسم

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

بخشی از محتوای فایل:

واحد مراقبت بعد از بیهوشی(PACU) به منظور مراقبت از بیماران که در حال ریکاوری از اثرات فیزیولوژیک فوری بیهوشی و جراحی هستند طراحی شده است.

PACU مراقبت بیهوشی از مرحله ی دلیوری بیهوشی در اتاق عمل تا بخش که مانیتورینگ کمتر و حتی در برخی موارد به کارکرد مستقل بیمار در خانه برمیگردد.همچنینPACU امکان مراقبت ویژه از بیمارانی را که تخت خالی در بخش ویژه برایشان در مراکز درمانی شلوغ وجود ندارد،فراهم میسازد.برای نیل به این اهداف PACUباید به حد کافی مجهز بوده تا بیماران ناپایدار را بتوان مانیتور کرده و احیا نمود و همزمان یک محیط آرام برای ریکاوری و راحتی بیماران پایدار نیز فراهم نمود.

PACU باید نزدیک اتاق عمل باشد

به محض رسیدن بیمار درPACU متخصص بیهوشی باید پرستارPACU را از جزئیات تاریخچه ی طبی بیمار،وضعییت طبی،بیهوشی و جراحی آگاه سازند.توجه ویژه باید به مانیتورینگ اکسیژناسیون(پالس اکسی متری( تهویه(فرکانس تنفس بازبودن راه هوایی،کاپنوگرافی( و گردش خون(BPسیستمیک،HR،EKG) معطوف شود.

V/S هروقت لازم باشد باید چک شود ولی حداقل باید هر 15دقیقه چک شود


دانلود پاورپوینت مقایسه و تحلیل ویلا های E.1027 ، villa savoye

پاورپوینت مقایسه و تحلیل ویلا های E1027 ، villa savoye در 78 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8037 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78
پاورپوینت مقایسه و تحلیل ویلا های E.1027 ، villa savoye

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

بخشی از متن:

بیوگرافی معماران
جین بادووسکی (1893-1956) معمار و منتقد رومانیای ست که پس از جنگ جهانی اول در پاریس مشغول مطالعه معماری شد.از سال 1923.م در مجله آوانگارد به عنوان ویراستار استخدام شد . دو ساختمان مسکونی معروف وی ، ویلا وِزِلای(1924.م) که برای خودش ساخته بود و دیگری در تزدیکی پاریس بنام پونت دِ سورِس (1934.م) است.در سال 1932.م او به همراه زوج معمارش آیلین گری در طراحی و ساخت خانه ای به سبک بین الملل مشارکت ورزید.پس از جنگ جهانی دوم در مرمت میراث فرهنگی مشغول بکار شد و دستیار ارشد معمار ادوارت کملوت بود.
آیلین گری (1878-1970م) معمار مدرنیست و طراح صنعتی ایرلندی است که ابتدا در مدسه هنرهای زیبا مشغول نقاشی شد.پدر وی پیمز مک لارن اورا به سمت هنر سوق داد. اما خیلی زود او نقاشی را رها کرد و نزد یک طراح ژاپنی فن لاک را آموخت.
و سرانجام تخصیل در رشته معماری در پاریس را برگزید.و در حقیقت از اولین و بهترین طراحان مبلمان در زمان خویش بود و علاوه بر آن از نظریه پردازان مطرح معاصر بشمار میرود.از همکاران جی.جی.پی.اود و لوکوربوزیه بوده و اولین مبلمان از جنس لوله فولادی را در 1925میلادی پیش از دیگر همکارانش به دنیا معرفی کرد.از متقدمان سبک آوانگارد به شمار میرود و به همین جهت در ویلای معروف خود که با همکاری بادووسکی برای استفاه شخصی ساخت ، از سبک بین الملل بهره برده است.

فهرست مطالب:
ویلا E.1027
بیوگرافی معماران
سبک آوانگارد
سبک بین الملل
نکات اساسی در طرح این خانه
بخش های مختلف ویلا
نقشه ها
علت نامگذاری ویلا
ویـــلا ســــاوا
مقدمه ای از لوکوربوزیه
بخش های مختلف ویلا
نقشه ها
علت بازسازی
مراحل ساخت


دانلود پاورپوینت پایداری

فایل پاورپوینت با موضوع پایداری شهری در 45 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3589 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پاورپوینت پایداری

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

روند ارایه:

طرح موضوع

تعاریف و مفاهیم

تاریخچه

توسعه پایدار

نظریه توسعه پایدار شهری

شکل پایدار شهری

نظریات مربوط به پایداری شهری

پایداری شهری در ایران


دانلود نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان

در استان گیلان تعداد زیادی امامزاده و بقعه وجود دارد که در هیچ استانی به تعداد مکان های متبرکه این استان امامزاده دیده نمی شود این مکان ها ، آرامگاه ها ، پناهندگان سادات علوی و وابستگان خاندان نبوت است که همیشه مورد احترام مردم گیلان قرار داشتند این مکان ها با معماری استان گیلان یعنی سقف های سفالی و ایوان به دور بنا ساخته شده اند و امامزاده ه
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه :

در استان گیلان تعداد زیادی امامزاده و بقعه وجود دارد که در هیچ استانی به تعداد مکان های متبرکه این استان امامزاده دیده نمی شود . این مکان ها ، آرامگاه ها ، پناهندگان سادات علوی و وابستگان خاندان نبوت است که همیشه مورد احترام مردم گیلان قرار داشتند .

این مکان ها با معماری استان گیلان یعنی سقف های سفالی و ایوان به دور بنا ساخته شده اند و امامزاده هایی که در دهکده ها وجود دارند هنوز دارای ساختار قدیمی یعنی چوب و شیروانی هایی است با ساقة برنج و تعدادی از این امامزاده ها دارای نقاشی‌های دیواری بزرگی است که روایت کنندة زندگی ائمه و امامانی چون واقعة عاشوراست . اماکنی چون بقعة ملا پیرشمس الدین در مسجد دهکدة لاشیران حکومتی که چند نقاشی دیواری بزرگ دارد . بقعة‌ میر شهید در محلة اردوبازار لاهیجان . ایران بقعة حسن بگ دشت در محلة اردوبازار لاهیجان ، بقعة سیدمرتضی در دهکدة ماچیان رانکو . امامزاده درویش علی در متا محلة نوبیجار و این مجموعه بررسی است از نقاشی های دیواری دو امام زادة چهار پادشاهان و آقامیرصادق در شهر لاهیجان .

فهرست مطالب

عنوان صفحه

- مقدمه

- بقعه چهارپادشاهان در لاهیجان ...................................1

- (کروکی) محل قرارگیری نقاشی های امام‌زاده ................. 5

- بقعة آقا میرصادق در لاهیجان .................. 6

- (کروکی) محل قرارگیری نقاشی های امام زاده ............. 12

- عکس هایی از نقاشی دیواری چهارپادشاهان ................ 22 صفحه

- عکس هایی از نقاشی دیواری آقا میرصادق ........... 17 صفحه

«بقعة چهارپادشاهان در لاهیجان‌»

این بقعه در محلة میدان لاهیجان قرار دارد و ابتدا‌ آرامگاه سید خرم‌کیایا سید خورکیا مقتول در سال 647 هـ . ق بوده ، چون سادات زیدی کیائی را در جوار سیدخرم کیا به خاک سپردند این محل به نام چهارپادشاه شهرت یافت - در سال 791 هـ.ق درجنگ رشت - شرحی که رابینو دربارة این بقعه می نویسد - «قسمت اعظم بنای چهار پادشاه مزار سیدهادی کیاست . این بنا وقتی بر پا شد که اجساد برادرانش سید علی کیا ، سید حسن کیا و افراد دیگر یعنی ابراهیم کیا و سید عبدالله کیا پسران سیدعلی کیابن ناصرکیا را در اینجا به خاک سپردند . اینان در سال 791 در جنگ رشت کشته شدند و اجساد ایشان 5 ماه پس از کشته شدنشان به اینجا منتقل شد » .


دانلود نقد و بررسی آثار معماری جیمز استرلینگ

جیمز استرلینگ معمار انگلیسی بین سال های 19921926یکی از معروفترین معماران کشور انگلستان است او در گلاسکو اسکاتلند به دنیا آمد و تحصیلات دانشگاهی را بین سالهـــــای 1945 تا 1950 در BEAUX ART دانشگاه لیورپول به پایان رساند
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 1095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
نقد و بررسی آثار معماری جیمز استرلینگ

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

جیمز استرلینگ

جیمز استرلینگ معمار انگلیسی بین سال های 1992-1926یکی از معروفترین معماران کشور انگلستان است. او در گلاسکو اسکاتلند به دنیا آمد و تحصیلات دانشگاهی را بین سالهـــــای 1945 تا 1950 در BEAUX ART دانشگاه لیورپول به پایان رساند.

۩ نخستین تجربه

تجربیات اولیه او در همکاری با LYONS ،ISRAEL و ELLIS بین سالهای 1950 تا 1956 هنگامی که به عنوان همکار خود با آن ها در لندن کاری کرد به دست آمد . در سال 1956 او شراکــت خود را با JAMES GAWON در پروژه طرح توسعه خانه ای خصوصی در HAM در حومه لندن شروع کرد طرح توسعه این پروژه بر اساس مطالعات جیمز استرلینگ بر روی پروژه خانه های JAOUL لوکوربوزیه در پاریس (1956-1954) انجام گردید او در طول دوران زندگی خود به عنوان مدرس در انگلیس و خارج آن تدریس داشته است به عنوان پروفسور در دانشگاه تیل 1987 و همچنین در دوسلدورف 1977و شهرت جیمز براساس ساختمانهایی است که در سبک پست مدرن به وجود آمده است

ساختمانهای اولیه درسبک hightec و ساختمانی بعدی به خصوص الحاقاتی که به بخشهای قدیمی ساختمانهای موجود داشت نشان دهنده تمایل او در مواجه با گذشته در سبک وی است .

۩ بررسی نمونه کاری از وی

  • اشتوتگارت:تئاتر ونمایشگاه دولتی 83-1977
    Stuttgart: state gallery and chamber theater 1977-83

    این گالری سلسله ای از سالن های نمایش متصل در استاتزگالری Staatsgslerieقدیمیتر است،تراسهای

خارجی بعنوان جایگاه مجسمه و کتابخانه ویک ساختمان اداری در عقب مجموعه فراهم می کند.

ویژگی سنتی سطوح و ارتباط بین ساختمان و خیابان، با قرار دادن ساختمانها در کنار خیابان تقویــت می شود.یک پیاده رو عمومی،دامنه های اشتوتگارت را به مرکز شهر متصل میکند؛از میان موزه می گذرد؛ساختمان گنبد دار را دور می زند وبه یک تراس وسیع با پارکینگی در زیر آن می رسد.ورودی گالری در جایی قرار گرفته است که یک رمپ ویک راه پله به توقف گاه تاکسی ها در خیابان اصلی پایین می رود. یک مسیر پیاده در طول تراس از یک کافه تریا گذشته وتا زیر یک ساباط امتداد می یابد.ساختمان پیانوشکل کوچکی دور از سرو صدای خیابان،مدرسه موسیقی را تشکیل می دهد.


دانلود بررسی ارتباط سود تقسیمی با بازده تحقق یافته

بررسی ارتباط سود تقسیمی با بازده تحقق یافته
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 967 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
بررسی ارتباط سود تقسیمی با بازده تحقق یافته

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

بررسی ارتباط سود تقسیمی با بازده تحقق یافته

چکیده:

نتایج نهایی عملیات واحد ها و موسسه های انتفاعی در سود و زیان خلاصه می گرددو اگر حاصل عملیات، بیانگر سودآوری باشد، شرکت ها ممکن است اقدام به تقسیم سود نمایند. در عین حال، در برخی موارد، شرکت ها بنا به دلایلی از تقسیم سود بین سهامداران خودداری می نمایند. در این موارد شرکتها سود خالص سالانه را به سود انباشته اضافه می کنند. از جمله علل عدم تقسیم سود در شرکت های سهامی، مشکل کمبود نقدینگی یا قصد شرکت برای سرمایه گذاری در طرح های آتی را نی توان نام برد. سود سهام به سه شکل مختلف می باشد که شامل سود سهام نقدی، سود سهام غیر نقدی و سود سهمی یا سهام جایزه است…


دانلود بررسی مقایسه رضایتمندی شغلی در سازمان آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی سنندج

بررسی مقایسه رضایتمندی شغلی در سازمان آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی سنندج
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1227 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
بررسی مقایسه رضایتمندی شغلی در سازمان آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی سنندج

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

بررسی مقایسه رضایتمندی شغلی در سازمان آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی سنندج

چکیده

حساسیت و اهمیت صادرات کالا و خدمات برای کشورها موجب شده است تا ابزارها و عوامل مؤثر در آن را شناسایی و در جهت توسعه صادرات تلاش نمایند. خدمات گمرکی از عوامل مؤثر در توسعه صادرات کالا و خدمات می­باشند.

هدف این پژوهش؛ بررسی تأثیر گمرک الکترونیک بر توسعة صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادرکنندگان استان آذربایجانغربی می­باشد. پرسشنامة بکارگرفته­شده در این پژوهش؛ پرسشنامه­ای خودساخته بوده و دربردارندة ٢٠ پرسش می­باشد که به کمک آن، و با کاربرد طیف چندگزینه­ای لیکرت، دانسته­های نمونة آماری اندازه­گیری شده­است.روایی و پایایی پرسشنامه تأئید گردیده­است. پژوهش حاضر؛ که جامعة آماری آن،کارشناسان و صادرکنندگان استان آذربایجانغربی می­باشند؛ از حیث هدف، کاربردی، و از روزنِ چگونگی گردآوری داده­ها، توصیفی بوده و سرشتی پیمایشی دارد. نتایج این پژوهش حاکی است که باتوجه به تأئید تمام فرضیات، از حیث رتبه­بندیِ اثرات گمرک الکترونیک بااستفاده­از آزمون فریدمن، اطلاع­رسانیِ بموقع به صادرکنندگان بالاترین اولویت رادارا می­باشد، وبااستفاده­از آزمون رگرسیون شفاف­سازی فعالیت­ها بیشترین تأثیر را بر توسعة صادرات دارد.


دانلود جزوه کامل پاورپوینت حسابداری مالیاتی

این درس نیمسال ششم توسط دانشجویان حسابداری خوانده می شود هدف کلی این درس آشنایی دانشجویان با نحوه محاسبه مالیات می باشدبعد از خواندن این درس باید بتوانید مالیات بر دارایی ها ومالیات بر انواع درآمد را محاسبه نمایید فایل زیر حاوی موضوعات زیر می باشد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 652 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 221
جزوه کامل پاورپوینت حسابداری مالیاتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

تعریف مالیات و انواع آن

اشخاص مشمول مالیات

مالیات بر ارث

‏حق تمبر

مالیات بر درآمد اجاره املاک ‏

مالیات بر درآمد مشاغل ‏

مالیات بر در امد کشاورزی

مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی خارجی وموسسات مقیم خارج ازایران

معافیت ها

هزینه های قابل قبول واستهلاک

و ...