پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

تحقیق رامسس دوم

رامسس دوم وقتی بعد از پدرش Sethos بر تخت سلطنت نشست ،هنوز خیلی جوان بودبعد از تا جگذاری ،باید طرح هایی را به بزرگی آرزوهایش به اتمام میرساند او اهل شمال بودجایی که پایتختش Piramses را آن جا بنا کردهر چند ،هر دو قسمت مصر یعنی شمال و جنوب را با مقبره های زیادی پوشاندوی در Thebes ساختن چندین مقبره را ر عهده گرفت و آنها را به افتخار Amon پدر روحانی ا
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق رامسس دوم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

رامسس دوم وقتی بعد از پدرش Sethos بر تخت سلطنت نشست ،هنوز خیلی جوان بود.بعد از تا جگذاری ،باید طرح هایی را به بزرگی آرزوهایش به اتمام میرساند .او اهل شمال بود.جایی که پایتختش Piramses را آن جا بنا کرد.هر چند ،هر دو قسمت مصر یعنی شمال و جنوب را با مقبره های زیادی پوشاند.وی در Thebes ساختن چندین مقبره را ر عهده گرفت و آنها را به افتخار Amon پدر روحانی اش وقف کرد.

مطابق رسوم،مقبره او که در دره سلاطین کنده شد،یکی از کارهای ضروری بود.او در شرف رسیدن به پادشاهی بود که ساختن House of milion of years of ousermatre Sepetere به عبارت دیگر ،معبد سلطنتی رامسس دوم ،را شروع کرد به Thebesthe-city در قلمرو Amon می پیوند که توسط Jean-Fracois Champollion در سال 1829 نامگذاری شد.

کار ساختمان سازی قبل از پایان دومین سال حکومت رامسس شروع شد و حدود بیست سال بعد درست قبل از اولین جشن Sovereign 's sed festival پایان یافت.این بنیاد زیر قدرت دو نفر تحقق یافت.Penre که اهل CoptosوAmenmone که اهل Abydos بود،هر دو معمار در Thebes به خاک سپرده شدند.

توقیف معبد

Ramesseum،مانند اکثر معابد، در حاشیه غربی Thebes بنا شده است و در محدوده بین زمین مزروعی و بیابان قرار دارد که شامل دو معبد و یک کاخ است.به طور کلی این معبد،متمایل به شرق و غرب،با ترکیب آجری در ساختمان های دور افتاده،سطحی در حدود 5 هکتار را در بر می گیرد.

نقشه این مکان شامل موارد زیر می شود:

- معبد اصلی.(A)

- کاخ سلطنتی،که در جنوب اولین حیاط واقع شده.(B)

- معبد Mout-touy و Nefertari در شمال تالار در معبد اصلی(C)

- دیوار اطراف آن و دریاچه مقدس(موقعیت اخیر هنوز کشف نشده است)(E)

- ساختمانهای دور افتاده آجری یا ناحیه اقتصادی معبد.

منافع مادی یا منافع دنیوی Ramesseum باید مورد توجه واقع شود.اما ما هیچ فهرستی از آنها مانند وضعیت karnak متعلق به Ramses III نداریم.اگرچه ،اطلاعات زیادی درباره کارهایی که در ناحیه اقتصادی معبد انجام می شود،وجود دارد.برخی از منابع اطلاعات در مورد کارکنان آن در دسترس است.بویژه،متنها ،برجسته کاریها و نقاشی های مقبره چند خدمتکار در Thebes مانند مقبره

Amenemipet[TT.177]،Amenemipet[TT.374]،Amenouahsou[TT.274]،

Bakhet- Sekhmet[TT.384]،Hori-mes[TT.c.7]،Mahou[TT.257]،Mes[TT.137]،

Nachtamon[TT.341]،Nebmeht[TT.384]،Ndejemgr[TT.138],

Nebsoumenou[TT.183],Nebmehyt[TT.170],،Nedjemger[TT.138]

مسئولیت درخت کاری را به عهده دارند و Neferrempet،مسئولیت بافتن و نخ ریسی را بر عهده دارندو Piay[TT.263]

نقشه معماری Ramesseum بعضی از ویژگی های اصلی را به طور مسلم نشان می دهد .

- دروازه های دو برجی آن از سنگ ساخته شده است،هر چند که قسمت بالای دروازه فقط از آجرهای خشتی بود.

- معبر عمومی اش ردیفی از مجسمه های ابوالهول.

- و بالاخره ،در داخل محوطه Ramessum،یک معبد با یک جایگاه مقدس وجود دارد که به ملکه مادر Mout-Touy و ملکه اصلی Nefertari اختصاص دارد.

موضوعات تصویر نگاری در برجسته کاری در چهار نقش مهم پادشاه جمع بندی می شوند.

- به نقش پادشاهی(سیاسی در چند صحنه که مراسنم تاجگذاری و تجدید سلطنت را نشان می دهد،اشاره می شود.(سوء استفاده از تاج ها،با انتقال تاج سلطنتی و طلوع سلطنت).

- نقش کشیشی هم مهم است.Ramses به عنوان پاپ،جشنهای بزگ را ریاست می کرد.(جشن وزارتخانه،جشن قشنگ دره،جشن سال نو،بزرگداشت خدایان پایین تر و بالاتر اماکن مقدس مصر.)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.