پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

سرطان در بتن

علیرغم اینکه مدت نسبتا؛ زیادی از پیدایش بتن نمیگذرد ( حدود 125 سال ) شناخت علل فساد در پروسه ی تحقیقات میدانی و جلوگیری از بروزآن ‏‏، مقاومت زیاد ، استحکام و شکل پذیری بتن استفاده از این ماتریال را بااستقبال روز افزونی مواجه ساخته است با توجه به گستردگی استفاده از بتن نتایجبهره وری از آن همواره رضایت بخش نبوده و در پاره ای از موارد مسائل و مشکلات
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
سرطان در بتن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

بیماری مهلک سرطان بتن Concrete Cancer چیست؟!

علیرغم اینکه مدت نسبتا؛ زیادی از پیدایش بتن نمیگذرد ( حدود 125 سال ) شناخت علل فساد در پروسه ی تحقیقات میدانی و جلوگیری از بروزآن ‏‏، مقاومت زیاد ، استحکام و شکل پذیری بتن استفاده از این ماتریال را بااستقبال روز افزونی مواجه ساخته است . با توجه به گستردگی استفاده از بتن نتایجبهره وری از آن همواره رضایت بخش نبوده و در پاره ای از موارد مسائل و مشکلاتیبوجود آورده است . در سازه های بتونی این پرسش مطرح است که آیا بتن با ترکیباتاولیه ی خویش به تنهایی توانسته است در شرایط زمانی و مکانی مختلف عملکرد بهینه ایداشته باشد ؟ متأسفانه بررسی ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه ، پاسخ منفی رابدست می دهد . مقاله ی حاضر بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده در زمینه ی شناخت عللفساد بتن در استان هرمزگان تهیه گردیده است . فساد پذیری سازه های بتونی که کاهشدوام سازه یی را به همراه دارد ، اسباب نگرانی سازه های مهمی چون مجتمع بندری شهیدرجائی ، سد میناب ، خط انتقال آب میناب – بندر عباس و دهها پروژه ی دیگر را فراهمساخته است . شناخت علل فساد بتن در پروسه ی تحقیقات میدانی و جلوگیری از بروز آن درقالب طرح مدیریت حفاظت بتن ، جمع بندی و ارائه گردیده است . لذا لازم است که قبل ازورود به بحث اصلی به تبیین اصطلاحات ویژه ای بپردازیم که کرارا؛ از آن استفادهخواهد شد . امروزه با عاریه گرفتن اصطلاح خوردگی از بخش متالوژی عنوان ؛ خوردگی بتن؛ ابداع شده است . در حالی که واژه خوردگی تعریف روشنی از چگونگی بروز فعل وانفعالاتی که تخریب زودرس بتن را بهمراه داردئ به دست نمی دهد . ازدیاد حجم فولاددرون سازه بتونی بر اثر واکنش های شیمیایی / الکتروشیمیایی ، سبب افزایش فشار درونبتن گردیده که نهایتا“ فرایند تخریب بتن را بهمراه دارد . در این مقطع ترمیم بتنمطلقا“ امکان پذیر نبوده و یا انجام آن با هزینه های گزافی همراه است . شباهت اینفرایند در بتن با بیماری مهلک سرطان عنوان سرطان بتن ( Concrete Cancer ) را مطرحنموده است . اما از ؟آنجا که فرایند تخریب بتونهای غیر مسلح به گونه دیگری است ،واژه فساد بتن را برای تبیین امری که تخریب بتونهای مسلح و غیر مسلح را بهمراه داردمناسب تر یافته ایم .

1- مدیریت حفاظت بتن

مدیریت حفاظت بتن در بر گیرنده تمامیموارد فنی و اجرائی در حد جزئیات است که طرح ، اجرا و بهره برداری از سازه های بتنیرا در بر می گیرد . کشاورزان با استفاده از واژگان کاشت ، داشتو برداشت تعریف جامعی رال در امر کشاورزی ارائه نموده اند . چنانچه ما نیز چنینتعریفی را برای امور عمرانی کشور داشته باشیم از به هدر رفتن میلیاردها ریال سرمایههای ملای جلوگیری کرده ایم .

1-1- اجزای تشکیل دهنده مدیریت حفاظتبتن

می توان اجزای تشکیل دهنده مدیریت حفاظتبتن را به طریق زیر فهرست بندی کرد :
الف – تأمین سرمایه

ب- تأمنین دانش فنی و نیروی انسانی متخصص

پ- شناخت مصالح و مواد اولیه

ج- شناخت عوامل فساد بتن

چ – شناخت اقلیم و عوامل محیطی

ح- تهیه مصالح و مواد مناسب و نگهداری آنهادر شرایط خوب و استاندارد

د- تحقیقات:

تحقیقات خود شامل دو جزء است که بهینهسازی و جایگزینی مواد جدید مقاوم در برابر عوامل فساد بتن و پیدا کردن روشهای جدیدمبارزه با فساد بتن را شامل می شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.