پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

کاربرد بتن اسفنجی و مواد کامپوزیت در عایقکاری حرارتی در ساختمانهای مدرن

مواد کامپوزیتی از ساختار بنیانی ساخته می‌شوند(پلاستیک سختی‌ناپذیر یا پلیمر قابل ارتجاع) که با توجه به کارآیی بالای آنها و ترکیبات مسلح شده با مصنوعات کربن یا تارهای آرمید در مراکز مهم صنعتی مانند هوانوردی، دارویی، ساختمانی، ورزشی، سرگرمی و استفاده می‌گردند مواد کامپوزیتی در بهبود عایقهای حرارتی و صوتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند در ساختمانهای تجاری و
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
کاربرد بتن اسفنجی و مواد کامپوزیت در عایقکاری حرارتی در ساختمانهای مدرن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست

1-چکیده

2

2-مقدمه

3

3-بتن اسفنجی اتوکلاو(AAC)

5

3-1-فرآیند اتوکلاو به محصول مقاومت و استحکام می‌دهد

5

3-2-بلوکهای ساختمانی AAC

5

3-3-ویژگی محصول

6

3-3-1-وزن سبک

6

3-3-2-فرآورده‌های حرارتی

6

3-3-2-1-عایق حرارتی

6

3-3-2-2-اینرسی حرارتی

6

3-3-3-مقاومت در برابر آتش

7

4-بلوکهای حرارتی AAC

7

4-1-آینده روشن

8

4-2-مواد کامپوزیت

8

4-3-ساختار مواد کامپوزیت

5

4-4-خواص مواد کامپوزیت

5

4-5-مواد کامپوزیت در ساختمان

5

5-نتایج

7

6-تصاویر

8

7-منابع

9

1-چکیده:

از محصولات بتنی هستند که دارای یک ترکیب خاص از خاصیت گرمایی مانند ضریب هدایت گرمایی پایین و اینرسی گرمایی بالا می‌باشد. بلوکهای ساختمانی AAC یک عایق حرارتی در میان دیوار ایجاد می‌کند و بلوکهای حرارتی AAC یک عایق حرارتی برای پشت‌بام می‌باشد بخاطر اینکه این مواد عایق حرارتی خوبی هستند میزان اتلاف گرما و سرما را بطور چشمگیری کاهش می‌دهند و زندگی راحتی را فراهم می‌کنند کاهش اتلاف انرژی بوسیله کاهش انرژی رد و بدل شده انجام می‌گیرد.

مواد کامپوزیتی از ساختار بنیانی ساخته می‌شوند(پلاستیک سختی‌ناپذیر یا پلیمر قابل ارتجاع) که با توجه به کارآیی بالای آنها و ترکیبات مسلح شده با مصنوعات کربن یا تارهای آرمید در مراکز مهم صنعتی مانند هوانوردی، دارویی، ساختمانی، ورزشی، سرگرمی و.... استفاده می‌گردند مواد کامپوزیتی در بهبود عایقهای حرارتی و صوتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند در ساختمانهای تجاری و در مناطق زلزله‌خیز با خاصیت جذب انرژی بالا کاربرد فراوانی دارند دوام، مقاومت در برابر خستگی، عایق حرارتی و صوتی و الکتریکی، از ویژگیهای عمده این مواد می باشد

2-مقدمه:

امروزه با پیشرفت فن‌آوری و توسعة علم ودانش و شیوه‌های نوین در صنعت نیاز جوامع را برآن می‌سازد که با بکارگیری راهکارها و شیوه‌های جدید در صنعت که دارای نوآوری کارآیی بالا، قیمت ارزان و بازدهی مناسب می‌باشند از مصرف بیش از اندازه مواد وانرژی و سرمایه جلوگیری نماید.

از طرفی دیگر باید با پذیرفته‌ شدن عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی شیوه‌های جدید صنعتی داخل ایران شده و در مقایسه شیوه‌های نیمه سنتی و قدیمی ایران گوی سبقت را می‌رباید.

یکی از مهترین مشکلات در جهان جلوگیری ازاتلاف انرژی می‌باشد در صنعت ساختمان‌سازی عایقکاری حرارتی مناسب یکی از راههای جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد.

مقدار زیاد انرژی در ساختمانها بدلیل نداشتن عایق حرارتی مناسب از بین می‌رود در این مقاله یک محصول جدید در عایقکاری حرارتی و استفاده از مواد کامپوزیت در صنعت ساختمان که یکی از موارد کاربرد آن در عایقکاری حرارتی می‌باشد مورد بحث قرار می‌گیرد.

تغییر در دمای محیط تأثیری بسزا در راحتی ساکنان ساختمان دارد در نتیجه برای بدست آوردن آرامش سیستمهای سرمایه و گرمایی برای ساختمان ضروری می‌باشد که این سیستمها انرژی زیادی را مصرف می‌کنند عناصر ساختمانی با عایقهای حرارتی، کاهش‌دهنده تأثیر دمایی محیط می‌باشند که منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شوند مصالح ساختمانی که برای نگهداری انرژی بکار می‌روند باید دارای خاصیتهای زیر باشند:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.