دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه مزیت رقابتی
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 17 سوال بوده و هدف اصلی آن ارزیابی میزان گرایش بانک یا سازمان مورد نظر به محیط رقابتی است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
بسیار کم |
کم |
متوسط |
زیاد |
بسیار زیاد |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
پرسشنامه فوق دارای پنج بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
مزیت مشهود |
4-1 |
مزیت پایدار |
7-5 |
مزیت پویا |
10-8 |
مزیت متجانس |
13-11 |
مزیت مرکب |
17-14 |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی
در پایان نامه حسینی (1390) جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه توسط چند تن از اساتید دانشگاهی مورد تایید قرار گرفت.
همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازهگیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (0) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (1+) به معنای پایائی کامل قرار میگیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر میشود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عملکرد بازاریابی برابر با 78/0 می باشد.
مقدار آلفای کرونباخ در پرسشنامه عملکرد بازاریابی
بعد |
آلفای کرونباخ |
مزیت مشهود |
844/0 |
مزیت پایدار |
874/0 |
مزیت پویا |
848/0 |
مزیت متجانس |
821/0 |
مزیت مرکب |
845/0 |
کل |
957/0 |
منبع: حسینی، سهیلا، (1390)، بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در باک های تجاری استان کردستان (مطالعه موردی: بانک های شهرستان سنندج)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.