پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

دانلود پاورپوینت بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

مدیر پروژه با دو چالش اساسی روبروست –تصمیم گیری در مورد آنکه چه بایستی انجام دهد ( با توجه به عدم قطعیت، مخاطرات ، یک مقدار زیادی از اطلاعات پنهان مربوط به پروژه ) –اخذ و تحویل و یکپارچگی کارهای انجام شده از افراد مختلف با توجه به آنکه کنترل مستقیم محدودی برروی آنها خواهد داشت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2695 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
دانلود پاورپوینت بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مسئولیت‌های مدیر پروژه

–جوابگوی مدیران شرکت مشاور و مشتری هستند و نیروها را ‌باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درک نموده ، مسئولیت بهره ‌وری، کارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامه‌ریزی، زمانبندی و تأمین منابع، مراقبت و گزارش‌گیری براساس زمانبندی با مدیر پروژه می‌باشد. –مسئولیت دریافت منابع فیزیکی مورد نیاز و تأمین و استخدام نیرو و معاف کردن نیروها با مدیر پروژه می‌باشد. –مسئولیت کیفیت خروجی‌های پروژه و کیفیت اجرای امور در پروژه با مدیر پروژه می‌باشد. –توافق با مشتری در تعیین حدود و اطمینان از باقی ماندن در چارچوب ها و تعریف و تعیین استراتژی‌ها در رسیدن به اهداف پروژه با مدیریت پروژه می‌باشد. –تمامی خروجی‌های کلیدی پروژه بخصوص آنها که در ابتدای مراحل انجام پروژه تولید می‌شوند را مرور می کند.

چالش های مدیر پروژه

•مدیر پروژه با دو چالش اساسی روبروست : –تصمیم گیری در مورد آنکه چه بایستی انجام دهد ( با توجه به عدم قطعیت، مخاطرات ، یک مقدار زیادی از اطلاعات پنهان مربوط به پروژه ). –اخذ و تحویل و یکپارچگی کارهای انجام شده از افراد مختلف با توجه به آنکه کنترل مستقیم محدودی برروی آنها خواهد داشت.

صفات شخصیتی مدیر پروژه

•چالش در تصمیم‌گیری به صفات زیر نیاز دارد : –ابراز و نشان دادن استفاده از عقل سلیم –سازمان یافته بودن –تمرکز روی آینده –استفاده از داوری –درنظرداشتن نمایی از اهداف کلیدی

صفات شخصیتی درونی

•چالش به حرکت درآوردن دیگران در انجام امور به خصوصیات زیر نیاز دارد: –(قدرت در) راهبری تیم‌ها –استفاده از قدرت (در مواقع لزوم و به ضرورت و مصلحت) –نشان دادن تحرک، استقامت و ثبات در موقع فشار –تطابق شیوة مدیریت با موقعیت ( مدیریت اقتضایی ) –ارتباط داشتن مؤثر (با دیگران) –حساس بودن نسبت به سیاست ها و فرهنگ ها

مهارت‌های مدیریت پروژه:

• •[قدرت در ] رهبری •[توان در ایجاد] ارتباط مؤثر •[قدرت در] بحث کردن •[قدرت در] حل کردن مسائل •[توان در] ایجاد تأثیر در سازمان •مدیریت برخوردها (تضادها)

ده نکته اساسی تیم سازی

—برای تشکیل یک تیم ، مصمم باشید و عزمی راسخ داشته باشید — یارگیری ( گرد آوری بهترین تیم ممکن ) — هزینه به منظور تضمین پیشرفت تیم — دست همکاری به یکدیگر دادن —قدرت بخشی به اعضای تیم از طریق واگذاری مسئولیت و اقتدار — تایید و تشویق پیروزی های تیم — سرمایه گذاری روی تیم — ارزیابی و عدم سرمایه گذاری بر روی افرادی که پیشرفتی ندارند —در موقعیت های جدید قراردادن تیم —بوجود آوردن بهترین شرایط موفقیت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.