دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
مبانی نظری پرخاشگری در کودکان
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پژوهش
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری
خلاصه ای از کار:
پرخاشگری در کودکان
در مورد تعریف پرخاشگری بین رواشناسان اختلاف نظر وجود دارد. بعضی پرخاشگری را رفتاری میدانند که فرد به دیگران آسیبی برسانند.در این نگرش معیار تشخیص پرخاشگری رفتاری است که از فرد سر میزند.این رفتاری ممکن است تظاهرات بدنی داشته باشد مانند زدن، لگد زدن، گاز گرفتن و غیره یا لفظی باشد مانند فریاد زدن، رنجاندن یا به صورت تجاوز به حقوق دیگری باشد مانند چیزی را به زور گرفتن، جنبهء مثبت این تعریف عینی بودن آن است و جنبهء منفی آن«مانع نبودن» آن است. ......... «پرخاشگری خصمانه» را جدا کرد. فردی که برای رسیدن به هدفی پرخاشگری میکند از نوع وسیلهای است و فردی که به قصد آسیب رساندن به دیگری رفتار پرخاشگرانه از خود بروز میدهد از نوع پرخاشگری خصمانه است (پارسا، 1383).
- پرخاشگری طبیعی و اکتسابی
................
به طور کلی پرخاشگری نشانه سه اختلال عمده است:
1 - اختلال نافرمانی - مقابلهای :
این اختلال به صورت یک الگوی پایدار از رفتارهای تندخویانه، خشونت آمیز، مقابلهای و خودسرانه است که نامتناسب با سن کودک است، نشانههای این اختلال این است که کودک زود از کوره درمیرود، با بزرگترها جروبحث میکند، بهطور جدی از خواستههای والدین سرپیچی میکند، از روی عمد دیگران را اذیت میکند، زودرنج است و خشمگین، عصبانی، کینهجو و انتقامجو میشود.
....................
- تفاوت های جنسیتی در پرخاشگری
...................
- عوامل موثر در بروزپرخاشگری
...................
- رابطه ترجیح اسباب بازی و پرخاشگری
...................
منابع
..................
.................