دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 588 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
بخشی از محتوای فایل:
مقدمه:
کسب و کار الکترونیک ( E-Business ) عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست .
تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است .
تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS :
üکسب و کار الکترونیکی( E-Business) به عنوان یک مفهوم شامل تر از تجارت الکترونیک تلقی میگردد و علاوه بر داد و ستد الکترونیکی کالا و خدمات، در بر دارنده مفاهیمی چون خدمات به مشتری، همکاری با شرکای تجاری و هدایت معاملات تجاری می باشد . üبازار الکترونیک یک محل فیزیکی نیست بلکه یک فضا در شبکه می باشد. فروشنده ها و خریداران در یک فضای الکترونیکی یکدیگر را ملاقات می نمایند، و تمامی عملیات مورد نیاز مانند نقل و انتقال پول بین بانکها فضای الکترونیکی انجام می گیرد .