دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
مبانی نظری وپیشینه تبلیغات و کانال توزیع
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تبلیغات
فروش شخصی
روابط عمومی
بازاریابی مستقیم
عوامل مؤثر بر ترکیب ترفیع
انتخاب یک روش ارتقایی
قیمت
توزیع
کانال توزیع
وظیفه کانال توزیع
تضاد کانال
کانالهای اصلی توزیع
کانالهای توزیع در پخش کالاها
2-1-3 -3 -2 : تبلیغات :
منظور از آگهی تبلیغاتی، کلیه فعالیتهای مربوط به ارائه یک پیام در مورد یک محصول، به صورت غیر شخصی توسط یک رسانه مشخص و در مقابل پرداخت هزینه می باشد (یزدان، 1378، 16).
شرکتهای تولید کننده کالاهای مصرفی بیشتر به تبلیغات غیر شخصی توجه دارند.
کالاهای مصرفی
|
تبلیغات غیر شخصی |
|||
|
|
|||
پیشبرد فروش |
||||
|
|
|||
فروش شخصی |
||||
|
|
|||
روابط عمومی |
||||
اهمیت نسبی
شکل 2 – 6 : اهمیت نسبی ابزارهای ارتقاء در بازار کالاهای مصرفی ( کاتلر و آرمسترانگ، 1379، 479)
تبلیغات موفق و مؤثر:
تبلیغات موفق و مؤثر نیازمند رعایت یک سری اصول و قواعدی است که در شکل (2- 9) آمده است.
ده فرمان تبلیغات یا تبلیغات موثر |
هم خوانی با دنیای مشتری تدوام سبک تناسب با نوع محصول احساسات مثبت
مزیت متفاوت توجه را جلب کند
برتری های تصاویر قابلیت درک و متغیر باشد تمرکز بر نکات اصلی و مهم شفافیت ظاهری و تجسم نسبت به کلمات
شکل 2 – 7 : ده فرمان تبلیغات (روستا، 1378: 17)
مزایا و معایب مهمترین رسانه های تبلیغاتی :
هر یک از رسانه های تبلیغاتی از مزایا و معایبی برخوردارند که به طور مختصر در جدول 2- 2 آمده است (Cravens , 1989, 252 ).
جدول 2 – 2 : مزایا و معایب مهمترین رسانه های تبلیغاتی
رسانه ها |
معایب |
مزایا |