پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

دانلود تحقیق انتخاب سیستم خنک کاری توربینی گاز

خنک کاری توربین به عنوان یک فن آوری کلیدی برای پیشرفت موتورهای توربینی گازی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 34947 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 223
دانلود تحقیق انتخاب سیستم خنک کاری توربینی گاز

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

مقدمه...............................................................1

خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی..................................................................7

چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته درحال افزایش گاز ونسبت فشارکمپرسور........................8

تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول.....................................................................................14

تاثیر خنک ....................18

مشکلات خنک سازی......................................................22

ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی..................................................................................30

فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل............................................................32

تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی...............................35

کنش متقابل انتقال جرم حرارت در لایه مرزی ایرفویل.......................................................................36

نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم.........................................................42

موضوعات انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور.....................................................................44

دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین.......................................................................................46

موضوعات مربوط به تغییرمکان های دمایی گذرای روتوربه استاتوروکنترل فاصله نوک آزاد..................48

خنک سازی نازل توربین.......................................................56

تقابل با محفظه احتراق..........................................................................58

انتقال حرارت پره.....................................................65

-خمیدگی...................................................................69

-تاثیرات ناهمواری..............................................................74

-اغتشاش.............................................................................76

خنک سازی فیلم پره................................................76

-نسبت دمش..................................................................................86

-انحنای سطح...............................................................................87

-گرادیان فشار.....................................................................88

-آشفتگی جریان اصلی......................................................................89

-شیارهای خنک سازی فیلم...........................................................................................................91

-تجمع فیلم.....................................................................92

-تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح......................................................94

موضوعات خنک سازی دیواره نهایی....................................................................................................95

خنک سازی تیغه توربین.......................................................................100

تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه.............................................................................102

-نیروهای دورانی.................................................................................102

-تاثیرات سه بعدی...........................................................................105

پروفایل دمای گاز شعاعی........................................................................106

تاثیرات ناپیوستگی........................................................................107

تکنیک های خنک سازی درونی تیغه................................................................................................109

-گذرگاههای درونی هموار.................................................111

- تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی)..............................................................................113

-پین فین ها.......................................................................................121

-تاثیر جت .................................................................................................................128

-جریان گردابی..............................................................138

-خنک سازی فیلم................................................................................141

موضوعات خنک سازی سکو و راس ...................................................................144

خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور............................................................................................148

-منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه .............................................................................148

بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک.................................................................153

خنک سازی ساختارحفاظتی نازل و جایگاه توربین...........................................................................158

خنک سازی محفظه احتراق..............................................161

-تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی..............................................161

خنک سازی تعریق............................................................167

خنک سازی نشتی................................................................169

همرفتی بخش پشتی افزوده.........................................................................173

پوشش دهی حصار حرارتی......................................................................177

انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی..................................................................179

ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی...............................................180

-رنگ حساس به فشار.................................................................................................................182

-ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی....................................................................................................185

ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی.........................................................................................188

شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ......................................................194

-معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ........................................................................194

شرایط مرزی تجربی دیسک توربین...................................................................................................200

تائید خنک سازی در یک آزمون موتور..............................................................................................204

-ابزار بندی متعارف......................................................................204

-پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب............................................................................................205

-رنگ های حرارتی دما بالا...........................................................................................................206

بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین........................................................207

خنک کاری توربین به عنوان یک فن آوری کلیدی برای پیشرفت موتورهای توربینی گازی

عملکرد یک موتور توربینی گازی شدیداً تحت تأثیر دمای ورودی توربینی است و افزایش عملکرد می تواند با ماکزیمم دمای ورودی مجاز توربین حاصل شود . از نقطه توقف ( معیار ) عملکرد، احتراق استوکیومتر یک با دمای ورود توربینی حوالی 2000 درجه سانتی گراد ( 3650 درجه فارنهایت ) ، یک ترمودینامیک ایده آل خواهد بود، چون کاری صرف تراکم هوای مورد نیاز محصولات رقیق تراکم نمی شود . بنا بر این رویه کنونی صنعت ، دمای ورودی توربینی را به دمای سوخت استوکیومنز یک نزدیکتر می سازد ، به ویژه برای موتورهای نظامی با این وجود دمای مجاز قطعه فلزی برای اغلب آلیاژهای پیشرفته و فرآیند های صنعتی نمی تواند فراتر از محدوده 980-930 درجه سانتی گراد (1800-1700 درجه فارنهایت ) برود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.