پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

دانلود تحقیق در مورددین درمانی مشکلات خانوادگی و روانشناختی

دانلود تحقیق در مورددین درمانی مشکلات خانوادگی و روانشناختی
دسته بندی سایر گروه های فنی مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 4397 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
دانلود تحقیق در مورددین درمانی مشکلات خانوادگی و روانشناختی

فروشنده فایل

کد کاربری 4565

نام فایل : دین درمانی مشکلات خانوادگی و روانشناختی

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 99

حجم : 6 مگابایت


اهداف دین درمانی
با توجه به بینش توحیدی هیچ سببی بی فرمان خدا کاری از او ساخته نیست ،
اگر تمام تیغهاى جهان از جا حرکت کنند تا رگى را ببرند تا خدا نخواهد توانائى نخواهند داشت ، و هرگز تنهائى و یاران اندک آنها سبب شکستشان نخواهد شد.
ای کاش تمام متخصصین که تخصصشان هم از الطاف الهی است در درمان مشکلات مردم به شفای الهی معتقد بوده و در کنار استفاده از دارو، توکل بر خدا را چاشنی اصلی و مؤثر درمان قرار می دادند.
تا ما امرو زه بجای افزایش روز افزون بیماریها علی رغم افزایش تکنولوژی شاهد پیشرفت تکنو لوژی و کاهش بیماریها بودیم.
امید واریم با گسترش دین درمانی در کنار سایر درمان ها این معجزه اتفاق بیفتد انشاالله
سبب سازی و سبب سوزی
گاه می شود انسان درعالم اسباب چنان غرق می شود که خیال می کند آثار وخواص ازآنِ خودِ این موجودات است ،و ازآن مبدأ بزرگی که این آثار مختلف را به این موجودات بخشیده غافل می شود، اینجاست که خداوند برای بیدار ساختن بندگان دست به سبب سازی و سبب سوزی می زند.
موجوداتی که ظاهرا کاری ازآنها ساخته نیست،سرچشمه آثارعظیمی می شوند.
یک روز به کارد در دست ابراهیم می گوید نبُر!
به آتش می گوید مسوزان!و گلستان شو!
به دریا دستور نجات گروهی وغرق گروه دیگر را می دهد.
به آبی که مایه حیات است فرمان می دهد غرق کن فرعون و فرعونیان را!…
به عنکبوت فرمان می دهد چند تارسست وضعیف بردرغارثور بتند وپیامبرش را از شر دشمنان حفظ نماید.
به پشه فرمان عذاب نمرود را می دهد.
به تمام انبیاء و اولیاء خود در اوج سختی آرامش می دهد.
آرامش را در اوج آسایش از تمام دشمنان انبیاء و اولیاء خویش سلب می کند.
نگاه روان شناسى به دین
برجسته ترین نقاط آغازین روان شناسى دین در کارهاى ویلیام جیمز (William James، 1902) یافت مى شود.
جیمز یک روان شناس، فیلسوف و هنرمند مهم آمریکایى در اوایل قرن بیستم بود.
او، مانند وبر، از (همدلى) و یا به عبارت دیگر (درون نگرى پدیدارشناختى) (phenomenological introspection) براى بررسى و شناخت پدیده هاى دینى استفاده کرد (perry، 1935). هدف او یافتن قوانین روان شناختى حاکم بر رابطه دین و روان بود، و به عنوان یک عمل گرا به دنبال آن بود که کاربرد و ارزش عملى دین براى روان و شخصیت انسان را به اثبات برساند.
به خصوص، جیمز در صدد بود که آیا دین مى تواند احساس روحانى و معنویت ایجاد کند و در دست یابى به آرمان هاى انسانى مفید واقع شود (Wulff، 1991)
و در نهایت به این نتیجه رسید: على رغم نامعقول و سخیف بودن نظریه ها و اعتقادات دینى، وجود دین به طور کلى مهم ترین عامل در زندگى انسان است (Henry James، 1920).

ویلیام‌ جیمز (1902) در کتاب‌ گونه‌های‌ تجربة‌ دینی‌ خود که‌ شامل‌ بیست‌ سخنرانی‌ وی‌ است‌ به‌ بررسی‌ انواع‌ تجربیات‌ دینی‌ پرداخته‌ است.
وی‌ ضمن‌ استناد به‌ تجربیات‌ شخصی‌ افراد در حالات‌ جذبه، خلسه‌ و احساس‌ حضور نزد پروردگار به‌ مسئله‌ وحدت‌ وجود که‌ از مباحث‌ اساسی‌ در فلسفه‌ و عرفان‌ است‌ توجه‌ می‌کند (ویلیام‌ جیمز(1356) صفحة‌ 109).
دامنة‌ مطالعات‌ ویلیام‌ جیمز در زمینة‌ تجربیات‌ دینی‌
دامنة‌ مطالعات‌ ویلیام‌ جیمز در زمینة‌ تجربیات‌ دینی‌ از کشور آمریکا فراتر رفته‌ و فرهنگ‌ شرق‌ را نیز در بر می‌گیرد. این‌ بررسی‌ها شامل‌ سرگذشت‌ غزالی‌ و اشاره‌ به‌ اشعار شبستری‌ در گلشن‌ راز نیز می‌شود. حاصل‌ این‌ مطالعات‌ منجر به‌ ارائه‌ یک‌ فرضیة‌ اساسی‌ در زمینه‌ روان‌شناسی‌ دین‌ می‌شود (ویلیام‌ جیمز(1356 ) صفحه‌ 110).
طبق‌ این‌ فرضیه،محتوای ناهشیار صرفاً‌ شامل‌ خاطرات‌ ناقص، تداعی‌ معانی‌ عجیب‌ و غریب‌ و مانند آن‌ نیست. بلکه‌ قسمت‌ ناهشیار شخصیت‌ انسان‌ می‌تواند منبع‌ و سرچشمه‌ بسیاری‌ از شاهکارها و آثار نبوغ‌ باشد.
جیمز می‌گوید:
....


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.