دسته بندی | سایر گروه های فنی مهندسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5217 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
نام فایل : طرح کاهش دمای کوپه لود و اصلاح نرم افزاری سیستم فایر
فرمت : .ppt
تعداد صفحه/اسلاید : 32
حجم : 5 مگابایت
بنام خدا
طرح کاهش دمای کوپه لود و اصلاح نرم افزاری سیستم فایر
جمشید صاحبی سعید کولانی
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح کاهش دمای کوپه لود و اصلاح مدار فایر کوپه لود در واحدهای گازی GE-F9
مقدمه:باتوجه به اهداف برگزاری اولین نشست پشتیبانی فنی وخدماتی مشترک نیروگاه های مشابه (نیروگاههای دارای واحدهای گازی مدل )،که بخشی ازآن به بررسی نیازها ومشکلات مبتلا به واحدهای گازی یادشده اختصاص یافته است لذا مقاله حاضر که بیانگر حل یکی ازمشکلات عدیده واحدهای فوق بوده تهیه وجهت استماع حاضران ارائه می گردد امید است که مورد توجه قرار گرفته ودرصورت نیازاجرا گردد
GE-F9
چکیده:
واحد2گازی نیروگاه سیکل ترکیبی منتظرقائم از مدتها قبل به دلیل نشت گازداغ به درون کوپه لود که ناشــــــــی ازآسیب دیدن سیلهای انتهای اگزوز است بامشـــکل بزرگ تریپ واحد به دلیل عملکرد سیستم فایر روبرو بود.ازآنجایی که لازمه رفـع این نشتــی توقف واحد به مدت طولانی وتعمیرات اساسی درداخل اگزوز می باشد واین کار نیاز به توقف بلند مدت واحد درآن مقطع ودمونتاژ کامل اگزوز ودستیابی به مکانهای آسیب دیده بود.بنابراین با توجه به تقارن بافصل تابستان ونیاز شبکه به تولید واحد امکان انجام کار فراهم نمی گردید لذااین معضل باقی مانده ومنــــجربه تریپ های مکرر واحد می گردید.باانجام طرح اصلاحی مشکل تریپ تامیزان 100 % حل گردید.
صدمات ناشی ازبالا بودن دمای کوپه لود:
بالا بودن دما دراین کوپه منجر به آسیب دیدن اجزا سیستم کنترل نظــــیر سنسـورهای اندازه گیری لرزش یاتاقان ، دتکتورهای فایر ، سیم های ترموکوپلهای اگزوز ، آسیب دیدن فن خنک کاری کوپه لود ، تریپ های مکرر واحد و از همه مهمتر بالا بودن دما در کوپه یک ژنراتور که باعث سوختن تجهیزات کنترلی جکینگ و خطر آسیب دیدن ژنراتور بدلیل کارکرد در دمای بالابود می گردید.
....