دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)
در این پژوهش برای جمع آوری داده ها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) پینتریج و دی گروت (1990) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) می باشد و مجموع ماده های این مقیاس 47 ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می باشد. این پرسشنامه توسط پینتریج و دی گروت (1990) برای اندازه گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه ای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)