دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ 1993
روایی:دارد
پایایی:دارد
نمره گذاری وتفسیر : دارد
منبع: دارد
پرسشنامهی سازگاری دانشآموزان دبیرستانی
این پرسشنامه یک ابزار خود-گزارشی مداد- کاغذی است که در سال 1993 توسط سینها و سینگ ساخته شده و در سال 1377 توسط کرمی ترجمه و نگارش شده است. این پرسشنامه دانشآموزان دبیرستانی (گروه سنی 14 تا 18 ساله) با سازگاری خوب را از دانشآموزان با سازگاری ضعیف در سه عامل، شامل سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی (هر کدام شامل 20 گویه) جدا میسازد. همچنین آنها را از لحاظ میزان سازگاری کلی یا عمومی میسنجد. پرسشنامهی نهایی 60 سؤال دارد که از بین 100 سؤال اولیه با روش تحلیل عوامل به دست آمده است.
نمرهگذاری: سؤالات به صورت پاسخ بلی و خیر میباشد. ارزش هر سؤال نیز صفر و یک میباشد. مجموع کل نمرات، نشاندهندهی سازگاری عمومی فرد و مجموع نمرات فرد در هر حوزهی سازگاری (عاطفی، آموزشی و اجتماعی) مشخصکنندهی سازگاری فرد در آن حوزه میباشد. نمرهی پایین نشاندهندهی سازگاری بالاتر و نمرهی بالا نشاندهندهی سازگاری پایینتر است. بیشترین نمرهی هر مقیاس فرعی 20 و ماکزیمم نمرهی سازگاری کلی 60 خواهد بود. برای آزمودنیها در حوزهی سازگاری عاطفی و اجتماعی بر طبق نمرات خام به دست آمده از پرسشنامه، 5 طبقه با دامنهی نمرات مربوط به آن توصیف گردیده است، به این طریق که برای سازگاری عاطفی، الف- خیلی خوب: 1- 0، ب- خوب: 5- 2، پ- متوسط: 7- 6، ت- ضعیف: 10- 8، ث- خیلی ضعیف: 11 به بالا، در مورد سازگاری اجتماعی الف- خیلی خوب: 2- 0، ب- خوب: 4- 3، پ- متوسط: 7- 5، ت- ضعیف: 10- 8، ث- خیلی ضعیف: 11 به بالا و در مورد سازگاری آموزشی نیز، الف- خیلی خوب: 2- 0، ب- خوب: 4- 3، پ- متوسط: 7- 5، ت- ضعیف: 10- 8، ث- خیلی ضعیف: 11 به بالا در نظر گرفته میشود.