پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

تصفیه خانه شهرستان بهشهر

تصفیه خانه تصفیه آب مزایای بهره برداری از آب ژاول معایب بهره برداری از آب ژاول روشهای تزریق آب ژاول
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6257 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
تصفیه خانه شهرستان بهشهر

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

عنوان

مقدمه

فصل اول

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

فصل دوم

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

فصل سوم

آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

مزایای بهره برداری از آب ژاول

معایب بهره برداری از آب ژاول

روشهای تزریق آب ژاول

تصفیه آب

دریچه های بازدید

نتیجه گیری

تصاویر همراه با توضیحات

مقدمه :

آب ژاوال در سال 1950 اولین بار در کشور سوئد با آغاز تکنولوژی کلرزن های جهان برای گند زدایی آب شرب بکار گرفته شد . سپس آب ژاوال در کشورهای اروپای شرقی ، ژاپن و سنگاپور برای آب لوله کشی مورد استفاده قرار گرفت .

در ایران اولین بار آب ژاول را با نام محصول وایتکس توسط دکتر خطیبی به بازار عرضه شد . آب ژاول رایج ترین ماده ای است که از آن به عنوان سفید کننده استفاده می شود . عامل اصلی و شور در آب ژاول عیپوکلریت سدیم (nacl) می باشد ، هیپوکریت سدیم ترکیبی فوق العاده قوی است که در حد خیلی کمی از آن (5درصد را در آب حل می کنند و با نام های مختلف به عنوان سفید کننده به بازار عرضه می شود، آب ژاول خاصیت ضد عفونی کنندگی د اشته زیرا یک سفید کننده کلر دار می باشد . محلول هیپوکلریت سدیم ناپایدار است و در مجاورت نوروگرمایون تا oc تجزیه شد ،اکسیژن آزاد می کند و نتیجتا از شدت عمل آن کاسته می شود و به همین دلیل باید در ظرف مات و دور از نور نگهداری شود و لذا بهتر است از محلولهای تازه آن استفاده شوند زیرا در اثر ماندگی بسیار تجزیه می شود .

فصل اول :

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

اداره آب و فاضلاب بهشهر که زیر مجموعه آب و فاضلاب استان مازندران می باشد . که از سال 73 از سازمان آب منطقه ای جدا و به صورت سازمانی مستقل به نام آب و فاضلاب شکل گرفته است .

این شرکت دارای دو طبقه می باشد که طبقه اول آن در قبل از انقلاب ساخته شده که منبع آب شرب شهرستان بهشهر نیز می باشد ودر طبقه ی بالایی آن ساختمان اداری واقع می باشد .

فصل سوم :

آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

آب شرب ایران در انتظار خلاقیتی نوین در صنعت کلرنیاسیون است ، آب شربی که با انواع آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی همزمان با افزایش روند رو به تزاید جمعیت در آستانه بحران کیفی قرار گرفته و سلامتی انسان را در آغاز قرن بیست و یکم به خطر انداخته است .

در راستای محور اصلی تصفیه خانه های آب شرب شهر بهشهر می توان توسط کلرنیاسیون آب ژوال و کاربرد آن در گند زدایی آب آشامیدنی بعنوان یک تجربه موفق مطرح شده است . آب ژوال رایج ترین سفید کننده ایست که ماده اصلی آن هیپوکلریست سدیم می باشد .

استقرار سیستم آب ژوال بصورت اتوماتیک با سیستم آلارم و بدون نیاز به اپراتور ،استفاده از سیستم ثقلی بدون صرف انرژی برق،کاربرد انژکتور ،ایجاد خلاء در خط رانشی بدون نیاز به کلرنیاتور از دستاوردهای مهم این طرح بود و نهایتا بررسی نتایج آنالیز در شیمیایی و کلرسنجی درمحدوده استاندارد با تعیین کلر فعال و سود اضافی نگرانی درخصوص افزایش Na+ را مرتفع ساخت و با تدوین فرصت های نظرسنجی در بین 100 متشرک و اظهار رضایت شهروندان از عدم تغییرات طعم آب جایگزین مناسبی برای گاز لکر شناخته شد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.