پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

پرسی فایل

تحقیق، مقاله، پروژه، پاورپوینت

مقاله دستگاه تولید سوخت بیودیزل

دستگاه تولید سوخت بیودیزل به همراه توضیحات کامل
دسته بندی فنی و حرفه ای
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
مقاله دستگاه تولید سوخت بیودیزل

فروشنده فایل

کد کاربری 4508

دستگاه تولید سوخت بیودیزل

اصلاح راکتور دستگاه تولید سوخت بیودیزل


سوخت بیودیزل (متیل استر اسید چرب) که به روش ترانس استریفیکاسیون با متانول از روغن های حیوانی یا گیاهی استخراج می شود به خاطر تجدید پذیری، غیرسمی بودن و همچنین مسائل زیست محیطی و محدود بودن منابع فسیلی، در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است

اصلاح راکتور دستگاه تولید سوخت بیودیزل

سوخت بیودیزل (متیل استر اسید چرب) که به روش ترانس استریفیکاسیون با متانول از روغن های حیوانی یا گیاهی استخراج می شود به خاطر تجدید پذیری، غیرسمی بودن و همچنین مسائل زیست محیطی و محدود بودن منابع فسیلی، در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با توجه به نقش اساسی انرژی در اقتصاد کشورهای جهان و اهمیت داشتن امنیت سوختی در آینده، استفاده از متیل استر روغن های گیاهی به روش ترانس استریفیکاسیون به عنوان یک منبع سوخت بیودیزل، توجه خاصی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است.


در تحقیقی که در دانشکده کشاورزی به انجام رسیده است اصلاح دستگاه فرآوری بیودیزل BDI-80 ساخته شده در شرکت مگا موتور که تنها دارای دو مخزن است و همچنین بهینه سازی واکنش ترانس استریفیکاسیون روغن های پسماند آشپرخانه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
حسین باقرپور دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مکانیک ماشین های کشاورزی با راهنمایی دکتر برات قبادیان عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی با بررسی متغیرهایی این موضوع را برسی کرده است. را مورد بررسی قرار داده است. این متغیرها عبارتند از نسبت مولی الکل به روغن (1:9-1:3) دمای واکنش (oC65-45)، شدت همزنی (rpm 600-200) و میزان کاتالیزور بازی هیدروکسید پتاسیم (25/0 تا 5/1 درصد وزنی). برای ارزیابی واکنش ترانس استریفیکاسیون جهت سنجش میزان متیل استر، از روش کروماتوگراف گازی استفاده شده است و داده ها نیز به صورت آزمایش فاکتوریل در طرح کاملاً تصادفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.



در بررسی جداگانه متغیرهای دما، نسبت مولی و شدت همزنی بر میزان خلوص بیودیزل، نتایج حاصل از آنالیز واریانس در سطح 1 درصد بیانگر آن است که اختلاف معنی داری در میزان خلوص بیودیزل در زمان های مختلف وجود دارد. بیودیزل با بیشترین خلوص در نسبت مولی 1:6 الگل به روغن حاصل شد و بهترین میزان کاتالیزور در نسبت 1 درصد وزنی کاتالیزور به روغن بدست آمد.
نتایج حاصل از مقایسه میانگین های این تحقیق به روش دانکن نشانگر آن است که در دمای oC65 و شدت ه مزنی 600 دور بر دقیقه بیشترین خلوص بیودیزل حاصل شد. اثر زمان بر خلوص بیودیزل در سطح 1 درصد معنی دار شد و بیشترین میزان آن در زمان 90 دقیقه حاصل شد. اثر مقابل دور در زمان و نسبت مولی در زمانی بر میان خلوص بیودیزل معنی دار نشد ، ولی اثر متقابل دما در زمان بر میزان خلوص بیودیزل تنها در سطح 5 درصد معنی دار شد. در این آزمایش بیشترین میزان تبدیل در دمای oC 65 و دور rpm 600 حدود 95-94 درصد حاصل شد.
در بررسی اثر زمان بر میزان تبدیل اسیدهای چرب آزاد به متیل استر که در قالب آزمایش جداگانه ای انجام شد، در مدت 2 ساعت تقریباً 95 درصد از اسیدهای چرب آزاد به متیل استر تبدیل شد. در قسمت مربوط به اصلاح راکتور و با مقایسه آن با نمونه های ساخته شده قبلی، صرفه اقتصادی ناشی از بازیافت متانول حدود 57.600.000 ریال در سال بدست آمد که معادل هزینه ساخت یک دستگاه فرآوری بیودیزل است. وجود 4 مخزن جداگانه در این دستگاه باعث افزایش تولید به میزان 2 برابر در روز، در مقایسه با نمونه BDI-80 گردید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.